Weboldalunk újdonságai, új információk
2013.05.12.
- Egyesületünkhöz csatlakozott egy mindössze 21 km-t futott 1983 januári 21013-as 1200-es. Az autó teljesen olyan állapotban van, mintha most jött volna le a szalagról. Teszon néven található a weblapon.
- A Zsiguli története a követlezőkkel került kiegészítésre Meleg Norbi jóvoltából:
1. Ahol a kockaladák három kis képe van be lett szúrva egy mondat: Hátsókerekes Ladából 1970 április 19.és 2012 április 17. között 17,4 millió darab készült, ezzel a második legnagyobb darabszámú modell az autógyártás történetében, melynek műszaki alapjai alig változtak a gyártás 42 éve alatt, és az alkatrészek jelentős része csereszabatos az első és utolsó legyártott darab között.
2 Ez alá be lett szúrva egy kép az utolsó kockáról, ezzel a szöveggel: Az utolsó 2107-es az IZSAvto izsevszki üzemében
3. Az első Zsiguli múzeumi képe alatt az alvázszámot javítottuk: A 0000034-es alvázszámú VAZ 2101-es, mely elsőként készült el a gyárban és első és egyetlen....
4. Az anyag végén a Kurz Árpád rész alá a következő szöveg került: A Zsigulik szerepét a magyar automobilizmus fejlődésében nem lehet eléggé túlbecsülni. 1970-ben alig 100 ezer személyautó futott Magyarországon, 1980-ban már 1 millió, és ennek fele a VAZ gyártmányai közül került ki. 1996-ig, a hivatalos import befejezéséig mintegy 1 millió Lada került hazánkba, ezzel a toljatti gyár legnagyobb exportpiaca voltunk, és még a 2000-es évek első évtizedében is a Lada volt a legnagyobb példányszámban futó márka Magyarország útjain.
- Meleg Norbi Ausztriából hozott egy 1973-as, mindössze 35000 km-t futott Lada RL Universal kombit. Van néhány érdekesség ezen a 12331-es alvázszámú igen korai kombin...
- Az Érdekességek közé, a Rólunk írták almenübe feltettem a Vaskovits Zsolt fényképével készült Retropartyzánokról szóló Blikk cikket.
- Meleg Norbi küldött néhány Fiat 124-el kapcsolatos Autó-Motor cikket 1966-ból:
- Az első híradás a Fiat 124-ről
- Egy rövid hír a szerződés aláírásáról, ami valójában csak egy emlékeztető volt még a Fiat és a SZU között.
- A szovjet próba rendszámos 124-es is majd fél oldalt kap az AM-ban
- Egy 1984-es 21013-assal gyarapítottam az autóim számát, melyben mindössze 23800 km van.
2013.05.11.
- Vaskovits Zsolt 1975-ös 2101-ese elkészült, frissítettem a képeit, illetve a 2103-asához feltettem a Button tesztvezetés képeit.
- Tati László 1978-as 2103-asáról küldött új képeket.
- Patkós Balázs egy gyári állapotú, de némileg átalakított 1974-es 1200-sel csatlakozott az egyesülethez. Az autót a Retró Zsigulik közé tettem.
2013.02.24.
- Tátrai Zoltán 1972-es Zsigulija került fel az oldalra.
2013.02.16.
- Bóna Zoli küldött gyönyörű 2103-as reklámképeket. Ezek a korabeli prospektus képek az Érdekességek menűn belül a "Korabeli képek, videok" menűpontban találhatók.
2013.02.03.
- Vajtu Zsolt 1200-es Ladája (közismert nevén BYL) a Rozsdakupacban szerepelt retro kiegészítőkkel feldíszitve.
- Tajti László egy szép állapotú 1978-as 2103-ast vásárolt, melyen még a gyári szögletes kipufogó vég található.
- Az "Érdekességeken" belül a "Korabeli képek, videok" almenübe feltettem néhány videot: A relatív gyorshajtás, Zsiguli trafipax, A Magyar Televízió története - Part 1. (1957-1978), Skoda 120 gyártása, Miből, és hogyan készül a Tarabant
2013.01.18.
- Új taggal bővült Egyesületünk: Mervel Sándor egy 1982-es 1200-sel csatlakozott.
2013.01.17.
- Új taggal bővült Egyesületünk: Forrási Róbert egy 1972-es évjáratú 1200-es Zsiguli mellett két gyönyörű Skodával gazdagítja az weboldalunkat.
- Frissítettem a zárt fóumon belül megtalálható egyesületi tagok elérhetőségeit.
2013.01.13.
- Új taggal bővült Egyesületünk: Simon Attila egy 1977-es 2101-essel csatlakozott, amely autót még a szülei vettek át a MERKUR telepen...
- Tompa Gáborral elkezdtük az 1974-es 21011-esünk felújítását. Ezt igyekszem folyamatosan dokumentálni, és a képeket feltölteni. A felújításról készített album elérhető mind a Gábor, mind az én oldalamról, a 21011-es leírásából. Valamint nyitottam a Fórumban egy új témát "Tagjaink autói" címmel, ahol létrehoztam ennek az autónak egy külön altémát. Nyugodtan kérdezzetek, vagy éppen szóljatok, ha észre vesztek valami hibát a felújítás során.
Természetesen a "Tagjaink autói" főtémán belül bárki nyithat a saját autójának egy külön altémát, ha szeretné bemutatni, vagy kérdezni, vagy szintén a felújításról képeket feltölteni.
Én most a nyílt fórumra tettem fel ezt az új témát, de ha valaki a zárt részen szeretné inkább a saját autóját bemutatni, akkor szóljon, és létrehozok oda is egy ilyen főtémát!
2013.01.11.
- Dr. Tatár Jeromos új képeket küldött a Fiat 132-esről.
2013.01.06.
- Vaskovits Zsolt elküldte az 1500 kombijának felújításáról, átépítéséről készített képeit. Valamint bővítettük az autó albumát is új képekkel.
- Bakondi Tamás a 2105-ösének leírását frissítette.
2013.01.05.
- Rónai Marci az 1978-as 2106-asáról küldött képeket, és leírtást. Valamint új képeket tettünk fel az 1500-öséről, és a kombijáról is.
- Bakondi Tamás egy 1980-as 2101-essel bővítette gyűjteményét. Feltettem az autó képeit, és a 2105-öséhez is kerültek fel új képek.
2012.12.30.
- Bakos Zsolt elküldte az autója leírását, és küldött még néhány képet is, amivel frissítettem az albumát.
- Tompa Gábor 1975-ös, és az én 1974-es kombimról csináltunk néhány közös képet, amik ide kattintva nézhetők meg.
- A fenti közös fotózáson készültek mindkét autóról egyéni képek is, ezeket feltettem a saját albumukba (2102-1975, 2102-1974)
- Előreláthatólag a Nivám benne lesz az Oldtimer-Youngtimer márciusi számában. Ehhez készültek fotók, amikből néhányat feltettem az albumomba.
2012.12.28.
- Tompa Gábor 2103-1974 autójáról új képeket tettünk fel.
2012.12.27.
- Bakos Zsolt egy nagyon szépen, szerintem ízlésesen átalakított 2103-mal lépett be az Egyesületbe. A retro autók közé tettem az autóját. Az autó leírás még nem készült el, de a felújításról készült képek már a szöveges részre kattintva megtekinthetők.
- A "Tagjaink autóin" belül a "Teljes taglistát" három részre osztottam (egy részben max. kb. 30 tulajdonos fér el a web szerkesztő program korlátai miatt).
2012.12.26.
- Balla András küldött néhány új képet az autójáról, ezekkel frisítettem az albumát.
- Tompa Gábor küldütt leírásokat a 2102-1975, 2103-1974, 2101-1979, 21011-1974 autóihoz. Illetve frissítettem a 2102-1975 autjának képeit, ugyanis Bóna Zoli elkészült a restaurációjával. Gyönyörű lett!!!
- Feltettem a Közgyűlésen készült fényképekezt a Képgalériába. Hamarosan a fórumon összeírjuk röviden a megbeszélteket, és készül a hétvégéről egy kis élménybeszámoló is.
2012.12.23.
- Dr. Rohla Miklósné egy 1980-as 2101-essel csatlakozott Egyesületünkhöz. Mivel az autó eltér a gyári tulajsonságoktól, ezért a Retro Zsigulik-Ladak közé tettem.
2012.12.21.
- Norbi egy orosz fórumon levelezve kiderítette (illetve az oroszok szóltak, mert nézegették az oldalunkat), hogy a legelső Zsiguli alvázszáma 0 000 038 volt, ezt javítottam.
- Maróti Attila a következő két gyönyörű autóval csatlakozott Egyesületünkhöz: 2101-1975, Polski Fiat 125p-1972
- Dr. Tatár Jeromos egy 1980-as Fiat 132-essel lépett be Egyesületünkbe, melyről még csak egy képet tudtam feltenni (de jön a folytatás...:))
- Tajti László új képeket küldött az autójáról, frissítettem az albumát.
- Mező Péter jobbkormányosáról készítettem képalbumot. Leírás is küldi nemsokára Péter.
2012.12.20.
Web újdonságok menüpont
Létrehoztuk a "Web újdonságok" menüpontot, ahol a weboldalunkon történt változtatásokat, új információkat, új híreket fogjuk röviden bemutatni.
Tagjaink autói
Átszerveztük az autók, és a tagok listáját.
Az eddig külön kezelt Veterán Zsiguli, Veterán Lada és a Retro Zsiguli listákat egyesítettük a 'Tagjaink autói" menüpont alatt.
Korábban is típusonként voltak csoportosítva az autók, de a tulajdonosok neve szerint egy táblázatos megjelenési formában. Ezt úgy módosítottuk, hogy a típusonkénti listákban évjáratok szerint raktuk sorba az autókat, és jóval nagyobb méretű képekkel mutatjuk be őket. A képekre kattintva pedig az adott autó leírásai, és képalbuma jön elő.
A Teljes listában az összes tagunk össze autója tekinthető meg, a tulajdonosok neve szerint sorba rendezve. Itt a névre kattintva adott tulajdonos összes autója megjelenik a korábban megszokott módon.
Létrehoztunk a Tagjaink autóin belül egy "Más típusú veterán autóink" almenüt, ahol a tagjaink Zsigulikon/Ladákon kívüli más típusú veterán autóit mutatjuk be. Itt a 1960-1990. között gyártott Keleti gyártású autók mellett a "Nyugati autók" is megjelennek.