Új tagok, új autók, új tetkók…

Új tagok

Kónya Richárd egy nagyon szép 1981-es 1200-essel csatlakozott egyesületünkhöz.

Autóink egy újabb különlegességgel gyarapodtak, egy 21012-vel, azaz egy jobb kormányossal csatlakozott hozzánk Mező Péter. Az autó most készült el, már veterán vizsgán is részt vett, pár napon belül elkészül a leírás hozzá, és megérkeznek a képek, utána kerül fel az oldalra. Addig három kép előzetesnek:

Új autók

Egyesületünk alvázszám-vadász részlege, újabb zsákmányokra lelt. Három típusból sikerült igen korai példányokat szerezni (mint majd látjátok az állapot másodlagos szempont volt…):

Nagyon meglepődtünk, és igen gyorsan a megvásárlása mellett döntöttünk Tompa Gáborral, amikor kiderült, hogy a Magyarországon hirdetett ’73-es 2102-es alvázszáma alacsonyabb, mint amit eddig akár Litvániában, akár Németországban láttunk. A meglepő még az autóban, hogy a korabeli Autó-Motorok szerint az első kombi átvételi hívószámok július első napjaira szóltak, ezzel szemben ez az autó már május 15-én átadásra került.

Hasonlóan gyors döntést hoztunk Gáborral, amikor a Litvániában hirdetett 1974-es 1300-ast megláttuk egy hirdetésben. Ugyan a hirdetésben feltett képekből látszott, hogy finoman szólva nem egy eredeti állapotban megőrzött autóról van szó, de mégis annak nevezhetjük, mert még minden eleme gyári (na nem sokáig lesz az…).

Ezt a típus egyébként 1974. tavaszán kezdték el gyártani, Magyarországra ’76 közepén érkeztek az első példányok.

Tompa Gábor a fenti két autó mellett nem tudott ellenállni még egy 1974. januári 1500-nek, mely a legelső szériás 2103-asok legtöbb jellemvonását hordozza magán. Gyönyörű belseje miatt nagyon jó vételnek számít a Csehországból behozott autó:

Gábor az elmúlt időszakban még egy autóval gazdagította gyűjteményét: megtalálta a családi autójuk ikermását. Ez a zöld 1200-es amellett, hogy színben, kárpitban kiköpött mása a régi autójuknak, de még ugyanazon a napon is vették át a MERKUR telepen, amikor az apukája, és így még a rendszámuk is szinte megegyezett: PN 63-99 – PN 64-41.

A korai autók felkutatói közé sorolnám Vaskovits Zsoltot is, aki a teljes kereklámpás sor után nyitott a következő generáció felé, azaz a kockák irányába. Nem aprózta el, mindjárt két nagyon korai példányt is beszerzett.

Zsolt vásárolt egy 1982-es 2105-öst, ami azon ritka kockák közül való, ami az elsők között érkezett Magyarországra (hiszen 1982-ben jelent meg hazánkban ez a típus).

A 2105-ös mellett sikerült egy szintén nagyon korai 2107-est is szereznie. Ez az autó 1986-os, ebben az évben hozták be az első ilyen típusokat. Az évjárata mellett a másik érdekessége, hogy ez az autó nagyon szép állapotban megőrzött, ezért duplán jó vételnek számít.

Zsolt birtokában van még egy hatalmas érdekesség, amiről bővebben fogunk nemsokára írni, addig is néhány kép, és némi információ megtalálható a személyes oldalán.

Frissített képalbumok

Az elmúlt időszakban néhány autó felújítása elkészült, ezek albuma is frissült:

Ha valakit (valamelyik autót) kihagytam volna, akkor kérem a tulajdonosa jelezze nekem, és pótlom! Valamint nyugodtan küldjetek újabb képeket, amiket a saját albumotokba fel szeretnétek tenni!

Új tetkók

Vajtu Zsolt autóinak száma is kezdi elérni a nem teljesen normális nagyságrendet, de ő még valamiben kitűnik a társaságból. Ő az, aki még a bőre alá is képes Zsigulit tenni. A nyáron már meghökkentett néhányunkat két tetoválással, és erről hírt is adtunk,

de ezt a meglepetést tovább tudta fokozni:

Továbbra is azt mondom, hogy a betegség ezen fokát nem nagyon lehet autók darabszámával felülmúlni…

Posted in 2012. IV. negyedév, Hírek | Tagged , , , , , , | Leave a comment

Újdonságok a weboldalunkon…

Az elmúlt hónapokban a következő újdonságok, újítások kerültek a honlapunkra:

Típusismertetők

A 2101-es és a 2103-as típusismertető mellett elkészült a 21011/21013 első változata Komlósi Karcsi munkájának köszönhetően, valamint felkerült a 2102-es anyaga is. Mindkettő még folyamatos bővítés alatt áll, de már lehet nézegetni őket. Ha hibát találtok, vagy kiegészítenétek újabb tulajdonsággal, illetve rendelkezésetekre áll a hiányzó képekből valamelyik, akkor küldjétek el a veterazsiguli@veteranzsiguli.hu email címre, vagy a fórumba írjátok be az adott típushoz tartozó témába.

A típusismertető menün belül található az alvázszám/régi rendszám nyilvántartásunk, melyben már egész sok adat található (érdekes mód éppen a legkorábbi, ’71 autókról van a legtöbb információnk, ahol lassan “napi szinten” látjuk a forgalomba helyezett autók adatait). Ide is várjuk az adatokat!

Zsiguli története

Pár hónapja került fel a Meleg Norbi által fordított orosz anyag alapján készült rengeteg szenzációs képpel kiegészített típustörténet. Ezt is bővítettük néhány új képpel, és leírással (pl. mindjárt az elején a szerződéskötés részleteivel). Érdemes újra végignézni, szerintem nagyon látványos, és érdekes anyag.

Érdekességek

Végre sikerült az Érdekességek menüpont tartalmát is átszerkeszteni az új weboldal formátumra. Önmagában ez nem egy nagy újdonság, de annál nagyobb rabszolga munka volt. Az új webszerkesztő programnak köszönhetően sokkal jobban lehetett almenübe csoportosítani a témákat, ezzel talán átláthatóbbá téve a rengeteg anyagot.

Érdemes néha beletekinteni, mert rengeteg anyag van, amivel fokozatosan töltögetni fogjuk. Kiemelném a “Korabeli videok” almenüt, ahol pl. a gyárban készült kis játékfilmet lehet megtekinteni, vagy Magyar Retro című filmet, mely Magyarország 1960-1980 közötti  mindennapjairól készült.

A “Rólunk, autóinkról írták” menüből a Rozsdakupac cikkét emelném ki, amelyben a Vaskovits Zsolt 1600-osáról gyönyörű képek készültek.

Természetesen továbbra is várjuk az érdekes cikkeket, fényképeket, videokat a veteranzsiguli@veteranzsiguli.hu címre!

Képgaléria

A 2012 év őszi rendezvényeivel kapcsolat képeik is felkerültek.

Egyesületi menüpont – Üzleti kapcsolatok

Az Egyesületi menüponton belül létrehoztunk egy új almenüt, melynek a címe “Egyesületi üzleti kapcsolatok“.

Ezen menüpont célja, hogy a Veterán Zsiguli Egyesületen belül kialakult baráti kapcsolatokat próbáljuk meg a napi életben is hasznosítani. Ennek érdekében elindítunk egy folyamatosan bővülő nyilvántartást, melyben szakmánként összegyűjtjük a tagokat, megadjuk tevékenységi területüket, hogy ezzel elősegítsük az egymással történő üzleti kapcsolatok kialakítását. Úgy gondoljuk, hogy ez mindkét fél számára rengeteg előnnyel járhat.
Aki szeretne ezen a listán szerepelni, kérem küldje el a veteranzsiguli@veteranzsiguli.hu email címre, hogy mi a tevékenysége, az ország melyik területén végzi ezt, és milyen elérhetőségen lehet érdeklődni.

Posted in 2012. IV. negyedév, Hírek | Tagged , , | Leave a comment

Őszi események a képgalériában – pécsi veterántalálkozó és BNV

Felkerültek a képgalériákba az Egyesületünk részvételével zajlott pécsi XVIII. Nemzetközi Veterán Találkozó és az Egyesületünk hathatós közreműködésével szervezett BNV-retro autós találkozó és kiállítás képei.

A hagyományos pécsi találkozóra a többség  párjával érkezett és már pénteken megszálltuk a Vukmann család házát (akiknek ezúton is köszönjük a szives vendéglátást, jövünk jövőre is :) ). A mélyen az éjszakába nyúló beszélgetés után szombaton kora reggel indult a túra keresztül-kasul Baranya megyén, több közönségtalálkozóval, és érdekes állomásokkal, mint a motormúzeum.

Itt csatlakozott hozzánk többek között ez a  gyönyörű Auto-Union Wanderer is.

Sajnos idén nem voltak a dolgok olyan olajozottak, mint a korábbi években, a túra szét-szét szakadozott, és  bizony az étkezés szervezése miatt lemaradtunk a mohács-szőlőhegyi borkóstolóról is.

A nap programja a pécsi dóm előtti téren zárult, ahol gyönyörű környezetben közönségtalálkozó, és jármű szentelés zajlott.

A nap zárta után Attiláéknál ismét késő éjszakáig tartó italozással egybekötött beszélgetés zajlott, aminek következtében reggel, ha lehet még fáradtabban ébredtünk, hiszen indult a városi felvonulás. Az indulásra várakozás unalmát elűzendő mosolygós,

és szigorún mosolygós összeborulások,

valamint házasságszédelgés és nemes bosszú űzte el.

A felvonulás végállomása a Pécsett frissen elkészült Zsolnai Kulturális negyed volt, ahol ismét kiállítás és nagy sikerű közönség találkozó kapott helyet.

Az idei, sorban a 116. BNV tematikája a retró volt, ennek keretében Egyesületünk is felkérést kapott, hogy a belső kiállító térbe egy autót adjunk, valamint lehetőséget, hogy a BNV zárónapján a Hungexpo területén belül egy veterán és retró autó találkozón vegyünk részt.

A kiállító csarnokba Takács Zoltán 2103-ával neveztünk, ami mellett Nagy Feró is hosszasan időzött.

A vasárnapi találkozón klubunkból vidékről is jó páran eljöttek, a fiatal Süle Gáborban igen elkötelezett új tagot kaptunk.

Új tagunk, Kónya Ricsi is elhozta a sárga szépséget:

Természetesen a Borisz és Dorisz főszereplő párosa is megjelent BYL-lel, és ha most bulvármagazint írnék, akkor érdekes híreket oszthatnék meg, de mivel ez egy komoly egyesület, ezért használjátok a fantáziátokat!

Volt itt kérem kockalámpa és körlámpa:

Verseny Lada és veterán Zsiguli:

Hogy Józsi hogy csinálja, hogy mindenhol ott van, az rejtély marad számomra örökké. Zolinak meg esélye sincs saját autóval jönni, mert mindig másét faragja, de azért ott volt.

Megjelent a rendőrség is feltűnően ifjú főtörzs-zászlóssal:

Egyesületünk szervezéséhez csatlakoztak más típusokkal is, így megjelentek a létszám/elkötelezettség hányadosban biztosan országos első Zapisok:

Volt elsöprő megjelenésű Gaz-13:

Nagy Moszkvics és kis Moszkvics:

és még pár, a múltból  jól ismert típus olyan feldolgozásban, ahogy ritkán látjuk őket:

A találkozó sztárjai kétségtelenül az Ikarusok voltak, egy faros 55-ös és egy 630-as érkezett felhívásunkra.

Egyesületünkön kívül a nagy és kis Polskisok is szervezetten jelentek meg, láthattunk gyönyörű Fiat 125-öt és ritka 126BIS típust is. A kis Polskik bevonulása pedig egy nagyon hangos darázsrajra emlékeztetett.

A kiállítás nagy sikert aratott mind a kicsik,

Mind a nagyobbak körében:

Volt aki eldöntötte, rendőr helyett, mégis inkább buszvezető lesz:

És volt aki bebizonyította, hogy az igazi családi kombi a Zsiguli:

Köszönjük a rendezőknek a lehetőséget, és tagjainknak akik részvételükkel öregbítették klubunk hírnevét, és mindazon barátainknak akikkel közösen vehettünk részt az eseményeken, és remélhetőleg hamarosan újra tudunk találkozni.

Az események képgalériáiban további képeket nézegethettek.

Tagjaink pedig ne felejtsék, az éves közgyűlésünk december 8-án, Balatonmáriafürdőn lesz, a kapcsolódó fórumban jelentkezzetek, bulizzunk még egyet az év vége előtt.

 

Posted in 2012. IV. negyedév, Hírek | Tagged , , , , | Leave a comment

A klasszikus Zsigulik (Ladák) gyártási darabszámai

Érdekes cikkre bukkantam az RCforum.ru oldalon, ahol az Autorevu orosz kiadásából idézve összefoglalták a klasszikus hátsókerekes Ladák gyártása megszűnésének alkalmából  a Fiat 124 leszármazottainak darabszámait.

A cikk szerint 1970. április 19. és 2012. szeptember 17. között 17 572 000 darabot gyártottak a 2101 egyenes ági leszármazottaiból a VAZ-nál. Ezzel a VW Bogár mögött, amely 21,5 millió legyártott darabszámmal büszkélkedhet 1934 és 2003 között (azaz jóval hosszabb idő alatt) önállóan is a második legnagyobb számban gyártott modell az autóipar történetében. Ezt a címet nem vitathatjuk el tőle, hiszen műszakilag az első 2101-es és az utolsó 2107-es között jóval kisebb a különbség, mint az ős Bogár és az utolsó mexikói Bogár között.Ha ehhez hozzávesszük a Fiat 124-et és egyéb leszármazottait 20,5 millió darabhoz jutunk. Nyilván ez az oka, hogy az orosz újság a 124-estől teljesen eltérő műszaki alapokra épült 125-ös számait is szerepelteti a táblázatban, hogy így kis manipulációval az orosz autó mégiscsak valahogy aranyéremhez juthasson.

Erre persze semmi szükség, az alig több mint 40 év alatti több, mint 17,5 millió darab önmagában a modern autógyártás csodája, még akkor is, ha tudjuk, hogy az összes extrém magas darabszámú autó valójában az elavult, de olcsó és tartós technikájával aratott sikert.

És a sztorinak még nincs vége, az IZS-nél és Ukrajnában még mindig gyártanak Zsiguli vérvonalú autókat!

Posted in 2012. IV. negyedév, Hírek, Zsiguli története | Tagged , , , , , , | Leave a comment

Egy újabb pszihiátriai esett egyesületünkben – Ismerjétek meg Kiss Z. Balázst

Kiss Z. Balázst eddig úgy ismertük legtöbben, mint a Zsiguli/Lada jelenkori helyzetének hírmondóját. Tudtuk róla, hogy kiválóan beszél oroszul, hogy többször járt kint Oroszországban, hogy Ukrajnába jár a barátaihoz, hogy maga újítja fel autóit, és néha másoknak is vállal munkát, hogy szereti a kihívásokat, de az alábbi leírás, melyet a saját bemutatkozó oldalára készített egyik autójához  mindenkit meglepett. Van tagunk, aki képes a bőre alá is Zsigulit tetetni,vagyunk néhányan, akiknek a birtokolt Zsigulik darabszáma meghaladja az emberek nagy részénél a normális küszöböt, de számomra Balázs mindenképpen veri a csúcskategóriát megszállottságból. És akkor finoman fogalmaztam… ):

Kérlek olvassátok el, hogy mit írt az 1976-os 2101-es autójáról:

Lada 2101 1976

Az autó története nem egyszerű! Még tinédzser voltam, amikor úgy gondoltam, hogy veszek magamnak egy babás lökhárítós Ladát, gyakorolni szerelgetni, ezt azt csinálni. Az orvosi rendelő szomszédságában állt egy kazánház és ott minden alkalommal láttam egy valaha fehér 2101-est. Soha nem láttam megmozdulni, de mindig volt rajta friss műszaki, bár az állapota sohase igazolta ennek tényét! Teljesen el volt szürkülve a koromtól, a korrózió mindenhol kikezdte már, még a tetőt is. Gondoltam, ez a célnak megfelel. Kitettem rá egy papírt, hogy megvenném. Jó két hét múlva hívott egy idős női hang! Nagy nehézségek árán sikerült megbeszélni egy találkozót, ez azért is fura volt, mert nyugdíjasok voltak, aztán mikor a találkozóra került a sor, sehol senki. Telefon után kiderült, hogy a kedves tulajdonos matt részegen ül egy közeli kocsmában. Az asszony előkerítette, de menni is alig bírt. Így aztán olyan autóvásárlásba volt részem, mint még soha, és azután se. Az autó pöccre indult, amin csodálkoztam, de mindössze 2 henger ment, így elég bizarr hangja volt, a gázt nem vette.

Gyári autórádió feláras volt, azt csak külön díjazás után volt hajlandó eladni. Zöld kártya nem volt az autón, csodálkoztam, hogy műszaki volt, kékes fekete füst, beteges motorhang és beteges gazda. Egy lyukas kétfilléressel állítgatta a karbit!!!! Megállapodtunk a jelentéktelen vételárban, plusz kivonta a forgalomból, még a régi rendszerben, amit csak egyszer kellett, még nem fél évente.
A csodás autó hazaszállítása nem volt egyszerű. Az egész autó vastagon kormos volt, az északi oldalon az autó komplett oldala mohás. Tanksapka nincs, mivel kiderült, hogy az autó előélete nagyon izgalmas. Kétszer lopták el a helybéli cigányok, többször leszívták. Próbáltak kisavazni a alvázszámát. Többszörösen szerepel a rendőrségi nyilvántartásban. Emlékszem, hogy volt olyan hogy az udvarba álló, még szétszedetlen autó láttán 2 rendőrautó is megállt a ház előtt és nézelődtek be.

Az autó rémes állapotban volt. A kivont autót a közeli bányató mellett hoztuk haza szörnyű kínok között. Olyan régen állt már ott, hogy a fekete guminyomok ottmaradtak a betonon. A benzinszintjelző nem működött. A közeli benzinkút előtt pont kifogyott a benzin. A kútra úgy toltuk be, amit a közelben lézengő gyerekek bekiabálással kommentáltak, hogy “drága a benzin mi?” Szerencsére jó barátom kísért egy másik Ladával. Körülbelül egy óra múlva elindult a 3-ik henger is, így már akár 40-el is ment padlógázon. Mire hazaértem, indult a négy henger, max. tempó 80km/h óra volt. Édesapám autószerelő, és amikor meglátta a vásárfiát, nagyokat sóhajtozott, de befásultan másnapra kivette a motort, majd közölte, hogy a tulaj állítása igaz, az elmúlt 30 évben semmit se nyúltak a motorhoz! Gyári olajszűrő volt még rajta fent, de 120.000 km-t futott. Minden részében bontatlan, soha szelepet nem állítottak rajta, csak felöntötték olajjal.

Tiszta fémforgács volt a dekli alja. A gyári főtengelycsapágy férgesre kopva, kivéve darabokra tört. Csoda, hogy hazajött lábon, faterom szerint. Váltóban sose volt olaj cserélve.

Motortér kifújva alvázvédővel mindenhol, hűtőrács is. Ezért az príma állapotban megőrzött, egy kopás sincs rajta, gyönyörű a króm alatt. Igaz a belső feléről nagyon pepecs eltüntetni az alvázvédőt!

Jelenleg egy 50.000 km futott totálkáros 21011 darabját viseli 1977-ből. Az autón csak a tető nem lett kicserélve, pedig belülről az is igencsak rohadt volt.

Az első két doblemezt nem kellet cserélni, mert az alvázvédő megvédte nagyjából, csak a toronyt kellett újjá építeni. Hátfal, homlok mindenféle flex nélkül lejöttek puszta kézzel. Pedig aki ismer engem, az tudja, hogy bármelyik nagyobb szellő képes lenne elvinni! Mivel tanulás célját szolgálta az autó, teljes motorgenerál következett, vezérműtengelyen alig volt már bütyök, szelepek teljesen elkopva, porlasztó 20 litert evett. Váltó: minden csapágy cseréje szovjetre. Főtengely köszörülés, blokkfúrás, hengerfej teljes felújítása.

A kasztnira keresztfaterom azt mondta, hogyha megcsinálom, akkor simán megkaphatom a karosszérialakatos vizsgát. Minden része porrá volt rohadva. Nem sok lemez és eredeti szín maradt meg. Különlegessége, hogy az alvázat teljesen újjáépítettem mindenféle javító darabon (kivéve a taposót) komplett fenéklemez szerint.

Mindenki azt mondta, hogy az autó nem ér ennyit, de nekem kihívás volt. Imádtam csinálni.

Nekem a fehér nem szín, sose tetszett, ezért a kék mellett döntöttem, mivel nem volt akadály a régi szín, hiszen minden cserélve lett a tetőn és tűzfalon kívül. Ami mégis megmaradt vasig lecsiszoltam!

Az autó összerakása se volt egyszerű, mivel a belseje teljesen elpusztult, kivéve a műszerfalat. 30 év alatt mindig csillaggarázsban állt. Szétmállott, gombás ülések, dohszag, nikotin sárga tető. Mindet lecseréltem. Mivel fiatalosra akartam, nem gyárira, ezért egy néhai 1982-es legelső kocka 1300-as első üléseit kapta meg és egy 2103-as kartámaszos hátsó üléseit. Kaptam egy nagyon gyönyörű kék hibátlan 2103-as szőnyeget. A porrá mállott oldalkárpitokat, meg ezeket az üléseket elvittem egy kárpitoshoz aki csodát művelt vele. Az autó kék színéhez és a Zsiguli mintákat követve húzattam át kék fehérbe.

Az autó vizsgaképesen várja a jobb sorsot. Érdekesség az autóval kapcsolatban, mivel minden része érintetlen volt, ezért a 76-os átmenetre jellemzően voltak furcsa dolgok az autón. Fehér keretes belső tükör. Teljesen sima mintázatú műszerfalborítás, Zsiguli felirat hátul, VAZ feliratos szürke szerszámos doboz, háromcsatos szerszámos táska. piperetükör az anyósülésen. Busz gázpedál (ami teljesen kirohadt). Sose akartam veteránnak, mivel nekem ez volt úgymond a vizsgamunkám, de azért örülök, hogy halálba szánt ritka Zsigulit meg tudtam menteni, ha nem is veteránnak!”

Számomra Balázs tényleg egy csodabogár! Nekem egy ennyire szétrohadt 1976-os 1200-es láttán eszembe nem jutna a felújítás gondolata. De ha mégis ennyi energiát és pénzt fektetnék bele, akkor egy tökéletes veteránt csinálnék (helyesebben csináltatnék). De Balázst egészen más cél vezérelte: meg akarta valósítani álom Zsiguliját. Hát ennek a Zsigulinak nagy csókra volt szüksége az ő Hercegétől, hogy átváltozzon Királykisasszonnyá.

Balázsnak van egy 1979-es 2101-ese is, melynek szintén elég egyedi története van, és egy 1976-os 1500-öse, melyre a ’76-oshoz hasonló mértékű felújítás vár. Nézzétek meg személyes oldalát weblapunkon!

Posted in 2012. III. negyedév, Hírek | Tagged , , , , | 3 Comments

Pénteken nézzük együtt a Dögkeselyűt a Maros Moziban! Előtte felvonulás Ladákkal

Egy kis program ajánló:

Ezúton szeretnénk meghívni minden klasszikus Lada tulajdonost a 2012. szeptember 28-án, pénteken megrendezésre kerülő rákosligeti Ladás felvonulásra és Dögkeselyű filmvetítésre.
A jeles eseményen tiszteletét teszi Rákosliget szülötte, Ragályi Elemér, a film Kossuth-díjas
operatőre, akivel kötetlen beszélgetés lesz a Maros Moziban a film után.

A program előreláthatólag a következő:

2012.09.28. péntek:
15:00 és 16:00 óra között Ladák gyülekezője a Pesti úti TESCO parkolójában (Budapest, XVII. kerület)
16:00 körül elindul a “LADAVÁN” Rákosligetre, a Maros Mozihoz (táv: kb.5 km)
16:30 és 18:00 óra között kötetlen Lada-börze és nézelődés az autócsodák körül, közben 17-17:30-ig felvonulunk Ladákkal a ligeti utcákon, Ragályi Elemért körbevisszük fiatalkora
helyszínein
18:00 órától a Dögkeselyű film vetítése a Maros Moziban (1172 Bp.-Rákosliget, IX. utca 2.)
(A vetítés ingyenes, adományokat a Mozi felújítására és működtetésére köszönettel elfogadunk!)
Film után beszélgetés Ragályi Elemérrel (a film Kossuth-díjas operatőrével).
20:00 órától a Blue Hats jazzformáció zenél, improvizál a MovIng képzőművészeti csoport
vetítésére
22:00-ig jó idő esetén a Mozikertben tűzrakás, sütögetés.
17:00 órától büfé a moziban.
További infó: facebook.com/marosmozi

Posted in 2012. III. negyedév, Hírek, Múlt idézés | Tagged | Leave a comment

BNV a retró jegyében és veterán autós találkozó a Hungexpón!

Az idei BNV kiállításnak, melyet 2012. október 3-7. között rendeznek meg, a vásár régi reklámplakátjainak történelmi visszatekintésekkel kiegészített tárlata és a rendszerváltás előtti termékek bemutatója szolgáltat hátteret, a családdal, barátokkal közös kellemes visszaemlékezéseknek pedig egy retro bútorokkal berendezett kávéház ad otthont.

Egyesületünket is felkérték, hogy a retró autókiállítás standjára adjunk egy autót, melyre Takács Zoltán ezeröcsijét neveztük.

Emellett a rendezőség október 7-én, vasárnapra veterán, retró autós találkozó lehetőségét ajánlotta fel, melyet a Hungexpó területén belül tartanak, a D pavilon szabad területén, és jó néhány klub részt vesz rajta, képviseljük a zsigulisokat mi is! A találkozóra a II-es kapun tudunk majd behajtani 11 órától. Autónként 2 db belépőjegyet biztosít a rendezőség. A rendezvény 18 óráig tart vasárnap, így az lenne a legjobb, ha addig ott lennének, de természetesen, ha korábban szeretne valaki távozni, azt is meg lehet oldani a II-es kapun.

Ez egy remek alkalom, hogy még egyszer találkozzunk autóval, és esetleg utoljára járassuk meg kedvencünket idén, ha az időjárás rosszabbra fordulna. A csatolt fórumban vagy emailen várjuk a visszajelzéseket ki az aki részt venne a találkozón.

A BNV programjairól bővebben a fenti képre kattintva tájékozódhattok, illetve a facebookon követhetitek nyomon a kiállítással kapcsolatos híreket.

Posted in 2012. III. negyedév, Hírek | Tagged , , , | Leave a comment

A 3. Szolnoki Szovjet Járműves találkozó képekben

Úgy gondoltam talán jól jön egy kis visszatekintés a meleg nyári napokra így a hűvös ősz beköszöntével.

Egyesületünk ismét jelentős létszámmal képviseltette magát az immár harmadik alkalommal megrendezett szolnoki Szovjet Járműves Túratalákozón, amely ha lehet még színvonalasabbra sikerült, mint ez előző években. Külön örömünkre szolgál, hogy újabb tagjaink is eljöttek, és az egyesület ismét gazdagodott egy új taggal, ahol szintén családi elkötelezettséget tapasztaltunk.

Tovább olvasom

Posted in 2012. III. negyedév, Hírek | Tagged , , , | 1 Comment

Új tagok, új autók az Egyesületben, és új veterán minősített autóink

A nyáron újabb tagokkal, és újabb gyönyörű Zsigulikkal bővült egyesületünk:

Balla László 25 éve ladázik, hobbiautója egy szépen megőrzött 1200s, amely a fiatal korára is emlékezteti, hiszen munkája során volt szerencséje sok jó tapasztalatot szerezni a Ladákról. Ahogy a nyári találkozóinkon is tapasztalatuk nem csak ő, de családja, sőt kis házi kedvencük is a rajongótábor része.

Csonka Tamás egy veterán minősített 1981-es 2101-essel csatlakozott.

Kubanek-G Ellák egy felújítás alatt álló 1973-as, igen ritka sötét zöld színű 1200-essel rendelkezik:

Mészáros András egy 1980-as 1500-össel gazdagítja az egyesület 2103-as állományát. Gyönyörűen felújított autóról van szó:

Süle Gáborral egy veterán minősített, és szintén nagyon ritka kávébarna 1979-es 2101-el találkoztunk először az Akali találkozón. Gábor olyan fiatal, hogy még jogosítványa sincs, ennek ellenére Zsigulija már igen:

Tajti László szintén egy igen fiatal úriember, aki képes volt Süle Gáborhoz hasonlóan a szüleit is rávenni, hogy újdonsült hobbijában támogassák. Neki egy 1979-es 1500-öse van, mely felújítás, szépítgetés alatt van:

Somogyi-Tóth Dániel két autóval csatlakozott. Az egyik egy nagyon különleges kombi, ugyanis MALÉV díszítést kapott. Dániel apukája, és Dániel maga is repül, innen az indíttatás.  Az autóval már részt is vett egy fotózáson, és cikk is született belőle.

A fenti kombi, és Dániel másik autója egy 2103-as még nincs fent az oldalon. Dániel még a 2103-ast javítgatja, illetve megfelelő képeket készít róla, és utána fog a két autó együtt felkerülni.

Helmeczi Ottó gyönyörűen felújította az 1971-es 2101-esét, és természetesen a veterán minősítést is megszerezte:

Maros Tamás gyűjteménye egy újabb taggal bővült. Ugyan most nem Zsiguliról adunk hírt, de talán kicsit hasonlít: Egy igen korai 1969. júniusi Polski 125-öt vásárolt Tamás. Rengeteg dolga lesz az autóval, de a kora miatt mindenképpen nagyon különleges autó.

Posted in 2012. III. negyedév, Hírek | Tagged , , , , , , , , , | 3 Comments

Mostra Scambio Zsiguli szemmel – Ladával, újratöltve, III. rész

3. rész
Vasárnap reggel aztán már teljesen máshogy láttuk a lehetőségeket. Sajnos az előző nap sértődöttsége csak növekedett bennem, így a visszaúttal, ottléttel és késő esti indulással járó hercehurca helyett úgy döntöttem, induljunk északnak, és irány Jesolo!!! Legfeljebb egy napot megint kocsiban alszunk, ha a szálláshelyen nem tudunk plusz egy napot kérni. Úgyhogy felkerekedtünk és irányba álltunk!!!

Velencéig haladtunk konvojban (nagy szavak, két autóval…), ahol aztán elváltak útjaink, két barátom a Volvóval hazaindult, hölgy ismerősöm és kislánya pedig csatlakozott hozzánk. Kora délután értünk Jesoloba, ahol aztán elég körülményesen sikerült a szállásunkat megtalálni.

Mivel nem voltam kiművelt a nyaralóhelyszínek utcaneveinek és utca-hierarchiáinak dzsungelében, így sokára derült ki számomra, hogy ne utcát keressek, hanem tengerparti lehajtót (vagy kivezető utcácskát)… De aztán nagy nehezen meglett, ahogy a szálláshely is. Itt viszont újabb meglepetés ért, mivelhogy egy szimpla többapartmanos házikóval találtam magam szemben – semmi recepció, zárt ajtók, sehol senki… Na most mi legyen??? Elkeseredésemben már a telefonálást vizionáltam magam előtt, megpróbálkozva egy olasznak elmagyarázni angolul, hogy ki vagyok és mit akarok, amikor az ajtón levő papírt figyelmesebben végigolvasva végülis kibogoztam, hogy melyik szállodát kell megkeresnem, ahova ez a házikó tartozik. De persze semmi cím!!! Hát jó, majd kérdezősködünk. De lássunk csodát (és nálam ez igen nagy szó!!!), ahogy visszaértem a fő utcára, egyből szemem elé tárult a szálloda bejárata! Akkor minden rendben!!! Örültem ennek a szerencsének, és mostmár magabiztosan indultam meg a vélt recepció felé. Szépen leparkoltunk a kertes parkolóban, és irány előre!

És lássunk újra csodát, tudtak adni szállást egy éjszakával előbbre is. Így viszont nem az apartmanházba kaptunk helyet, hanem a szálloda egyik saját különálló kis apartmanházában, bent, a szálloda területén. Úgyhogy az apartmanból a szálloda recepcióján keresztül egyből a szálloda saját, elkerített kis partrészére érkezhettünk, onnan meg már ki a fövenyre!!! Csodálatos volt, és szerencsére még drágának sem mondható. Igaz, az eredetileg lefoglalt egyéjszakás árnak közel másfélszeresét kellett még rátennem, de szerintem megérte! És már délután a hűs tengervízben áztattam hab testemet… Egy valamit azonban nem tudtam, és szerintem soha nem is fogok tudni megszokni; piszkosul sós!!! Nagyon nehezen viseltem, ha a számba került, vagy az arcomra. Úgyhogy minden kijövetel azonnali zuhanyzásba torkollott. De ettől függetlenül nagyon klassz volt. Este pedig a kihagyhatatlan séta, és vacsora az egyik étterem hűs teraszán…

Másnap reggel aztán olyan esemény ébresztett, amit Jesoloban elképzelni sem tudtam volna (nem tudom miért, valahogy nem illett nekem oda). Mégpedig szakadó eső. De aztán hamar elállt, és nyolc óra körül már a teraszon reggeliztünk, a friss levegőn. Sokat nem kellett várni, hogy a hőmérséklet is kellően megemelkedjen, és mehetünk újra a partra. De előtte még néhány fotó a melegtől való bénulásból a friss zápor adta üdítőnek köszönhetően felélénkülő környezetről. (Na persze, Ladával a középpontban…)

Jól állt a kocsinak a környezet! Jól mutatott ezen a terepen…

A nap szenzációját azonban egy szerencsétlen, negatív esemény adta. Több éve hordott és szeretett szemüvegem a tenger habjai közé vetette magát, és sajnos nem került elő többé. (Na jó, ebbe besegített egy alattomosan, sunyin hátulról támadó hullám is, amely lelökte a fejemről…) Még az sem segített, hogy a homokba beleírtam egy üzenetet azzal, hogy aki szemüveget talál, az hova hozza… Láttam, hogy sokan elolvasták, de sajnos más sem talált rá. Bánatomban csak az vigasztalt, hogy hölgy ismerősöm is Lada tulajdonos, így a hazaúton ő fog vezetni. Azért az esti séta során betértünk egy látszerészhez, de sajnos csak két napra tudta volna vállalni szemüveg készítését, nekünk viszont másnap reggel már indulni kellett haza. Azért az esti séta jó hangulatban telt el, vacsora közben még ilyen szépségeket is sikerült megtekintenünk:

A hazaúttal végül már nem volt gond, szinte egyhuzamban csináltuk végig, a sofőrünk nyugodt és kiegyensúlyozott stílusával biztonságban értünk haza. Az autó nagyon szépen teljesített, az út során semmi gondunk nem akadt, ennél jobb már csak az lett volna, ha benzin helyett vízzel is megelégedett volna…

(Oláh József)

Posted in Élménybeszámolók | Tagged , , , , , , | Leave a comment