Főmenü:
Dr. Meleg Norbert autói
Zsiguli 2101 1200 cm3
Évjárat: 1978.
Futott kilométer: 62000 km
Karosszéria: Restaurált
Leírás:
Az autót egy közeli faluban, egy néni garázsában találtam, szép pénzt szerettek volna érte kapni, mivel első ránézésre jó állapotban volt az autó. Sajnos 10 évig, a tulajdonosa halála óta egy aknás garázsban állt, ahová időről időre betört a talajvíz. Ez tönkretette az alját, a küszöbök, az első sárvédők teljesen elrohadtak, tornyok, a doblemezek, a csomagtartó alja inkább csak vas-
A felújításról képek tekeinthetők meg ide kattintva.
Zsiguli 2102 1200 cm3
Évjárat: 1973.05.07.
Alvázszáma: 12331
Futott kilométer: 35000 km
Karosszéria: eredeti elemek, durva javítások
Leírás:
Az autót Kiss Feri barátom találta Ausztriában, első tulajdonostól vásárolta. Bizonyos Karl Lercher vásárolta Bécsben, 1973-
Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1973.
Futott km: 110000 km
Karosszéria: Restaurált
Leírás:
1974. áprilisában kezdték meg a 2103-
Érdekes, hogy az 1974. május 23-
Az autó teljes felújításon esett át, és sikeres FIVA minősítést kapott. A felújítási folyamatról ide kattinva lehet képeket megnézni.
Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1974.
Futott km: 64000 km
Karosszéria: Teljes restaurálás előtt
Leírás:
Az autót az 1932-
Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1975. szeptember
Futott km: 199000 km
Karosszéria: Teljes restaurálás, átépítés alatt
Leírás:
Statys Brundza 1976-
Zsiguli 2106 1600cm3
Évjárat: 1976. május
Futott km: 83000 km
Karosszéria: Felújítás alatt
Leírás:
Az autót Litvániából vásároltuk, a vásárlás története itt olvasható, és Vukmann Attilával közös gyűjteményünk része.
Az autó legnagyobb különlegessége a 0000315-
Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1978.
Futott km: 64000 km
Karosszéria: Gyári elemek, eredeti fényezés
Leírás:
Fekete Béla, a vagongyár megbecsült dolgozója volt, még a nagy hatalmú Horváth Ede is ismerte a nevét. 1978-
31 évre rá a kisfiú felnőtt és a már 75 éves Béla bácsi érdeklődésemre kinyitotta garázs ajtaját, levette a három réteg pokrócot a 64 ezer kilométert futott autóról, bentről, a melegből kihozta az akkumulátort, és rövid indítózás után már vígan duruzsolt a motort. Így került hozzám az autó. A kipufogó hátsó dobját, a gumikat és az első szélvédőt kivéve minden eleme gyári, az ajtókat kivéve talán nincs rajta elem amit ne fényeztek volna apróbb javítások miatt, de telibe fújva azt hiszem egyik sincs, ezzel együtt is, a fényezésen van több apró hiba, kőfelverődések, kopások, de rozsda, köszönhetően a bőven felhordott alváz és üregvédőnek sehol sincs. Az autó mechanikailag teljesen rendben van, és szokásos olajcserénken, gyújtásállításon és egy új akkumulátoron kívül semmit nem kért, úgy jár mint újkorában. Az autó dokumentációja majdnem teljes, az eredeti kézikönyv, Merkúros szervizkönyv és jótállási jegy is megvan. A szerszámkészlet komplett, a korabeli égőkészlettel együtt. Az extra lista nem túl hosszú, egy Videoton RD 4614-
Három évtized után itt a beteljesült gyerekkori álom.
Zsiguli 21033 1300cm3
Évjárat: 1983.
Futott km: 8100 km
Karosszéria: Gyári elemek, eredeti fényezés
Leírás:
1983-
Az autó hűtője a garázsból előkerülve lyukas volt, a termosztát beállva, a feszültség szabályzó elromolva, a vízpumpa tiszta rozsda, és a generátor is működés képtelen volt. Az autó kulcsai sem voltak meg. A kolhoz elnök fiának ismerőse vállalta magára, hogy az autót rendbe teszi és eladja, vásárolt is hozzá jó szándékkal Oroszországból új alkatrészeket, amikből sajnos több nem autentikus, de szerencsére eltette az összes régit, és elküldte az autóval együtt, így ami javítható, az vissza fog kerülni az autóra, ami meg ne, abból autentikusat kap az autó.
Az autó szinte új állapotban van, minden alkatrésze feszes, a motorja végtelenül kulturáltan és csendesen jár.
/2013.10.25./
Zsiguli 21061 1500cm3
Évjárat: 1985.
Futott km: 39000 km
Karosszéria: Első sárvédő lettek cserélve, új fényezést kapott
Leírás:
Az autóval Kulcsár Gábornál találkoztam amikor a 2011-
Zsiguli 2107 1500cm3
Évjárat: 1990.
Futott km: 42000 km
Karosszéria: Gyári elemek, eredeti fényezés
Leírás:
A magyar rendőrség 1985 és 1995 használt kocka Ladákat, így 2107-
VAZ 2109 -
Évjárat: 1988.
Futott km: 56.000 km
Karosszéria: Megőrzött kijavított állapot
Leírás:
Litvániából származó, korai 2109-
Polski Fiat 126p 650 cm3
Évjárat: 1979.
Futott km:
Karosszéria: Restaurált
Leírás:
A feleségem említette egyszer mikor a Ladákról beszélgettünk, hogy ő, ha veterán autót kellene választania, akkor talán egy narancs kispolszkit választan, nekik gyerekkorukban ilyen volt, ezzel nőtt föl. Ezek után kezdtem el keresni megfelelő autót, ami évjáratban is passzolna. Egyszer csak előkerült ez a darab egy hirdetésben, és nem is volt túl messze tőlünk, és a kedvező ár miatt azonnal le is csaptam a króm lökhárítós csöppségre, főleg mivel nem gyakorta kerül elő 1980 előtti darab. A képeken narancsnak látszott, élőben kiderült, hogy korall színű, de mindenképpen teljes restaurálás vár rá, így a szín nem probléma.
Mivel én nem igazán értek a Polskikhoz, ezért a klub oszlopos tagja, Obrotka Gyula restaurálta eredeti állapotra , és készítette fel veterán vizsgára.
Skoda 120LS
Évjárat: 1982.
Futott km: 72.000 km
Karosszéria: Felújítás előtt
Leírás:
Gyerekkoromban egy ilyen narancs színű 120L volt a családi autónk, azon tanultam meg vezetni is, így régen keresgéltem, hátha találok egyet, de nem is olyan könnyű a kereklámpások kis kerekű, már műanyag kilincses változatából jóravaló példányra bukkanni. A keresés közben egy szlovák hirdetési oldalon akadt meg a szemem ezen a példányon, ami a 120-
BMW 850i / E31
Évjárat: 1991.
Futott km: 62.000 km
Karosszéria: Gyári állapot
Leírás:
Ahogy a Ladázás, és a Ladák, úgy ez a BMW is gyerekkori álmom volt, persze 17 évesen a prémium kategória trónjára törő BMW csúcsmodellje elérhetetlennek tűnt, de az Auto, Motor und Sport magazin közepéből kiszedett poszter a falon sokáig kinn volt. A 2000-
/2015.02.16./
Csepel 125
Évjárat: 1954
Futott km:
Karosszéria: Restaurált
Leírás:
A Csepel 125 a magyarországi személyes mobilizáció egyik alapköve volt az 50-
/2015.02.16./
Jawa 634-
Évjárat: 1981.
Futott km: 20800 km
Karosszéria: Megőrzött kijavított állapot
Leírás:
Nem készültem motor vételre, főleg mivel jogosítványom sem volt nagymotorra. Vaskóval mentünk Szlovákiába kombi Ladát nézni, és az eladókról kiderült nagy veterán gyűjtők, sok motorjuk is van. Köztük volt ez a 634-