Főmenü:
Kiss Z. Balázs autója
Zsiguli 2101 1200 cm3
Évjárat: 1976.
Futott kilométer:
Karosszéria: Felújított
Leírás:
Az autó története nem egyszerű! Még tinédzser voltam, amikor úgy gondoltam, hogy veszek magamnak egy babás lökhárítós Ladát, gyakorolni szerelgetni ezt azt csinálni. Az orvosi rendelő szomszédságában állt egy kazánház és ott minden alkalommal láttam egy annó fehér 2101-
Csodás autó hazaszállítása nem volt egyszerű. Az egész autó vastagon kormos volt, északi oldalon az autó komplett oldala mohás. Tanksapka nincs, mivel kiderült, hogy az autó előélete nagyon izgalmas. Kétszer lopták el a helybéli cigányok, többször leszívták. Próbáltak kisavazni a alvázszámát. Töbszörösen szerepel rendőrségi nyilvántartásba. Emlékszem, hogy volt olyan hogy az udvarba álló még szétszedetlen autó láttán 2 rendőrautó is megállt a ház előtt és nézelődtek be.
Az autó rémes állapotba volt. A kivont autót a közeli bányató mellett hoztuk haza szörnyű kínok között. Olyan régen állt már ott, hogy a fekete guminyomok ottmaradtak a betonon. Benzinszintjelző nem működött. Közeli benzinkut előtt pont kifogyott a benzin. Kútra úgy toltuk be. Amit közeli gyerekek bekiabálással kommentáltak, hogy "drága a benzin mi?" Szerencsére jobarátom kísért másik Ladával. Körübelül egy óra mulva elindult a 3ik henger is, igy már akár 40el is ment padlogazon. Mire hazaértem indult a négy henger max tempo 80km/h óra volt. Édesapám autószerelő, és amikor meglátta a vásárfiát nagyokat sóhajtozott, de befásultan másnaprara kivette a motort, majd közölte, hogy a tulaj állítása igaz, az elmult 30 évben semmit se nyúltak a motorhoz! Gyári olajszűrő volt még rajta fent, de 120.000 km-
Nekem a fehér nem szín, sose tetszett, ezért a kék mellett döntöttem, mivel nem volt akadály a régi szín, mivel minden cserélve lett a tetőn és tűzfalon kívül. Ami mégis megmaradt vasig lecsiszoltam!
Az autó összerakása se volt egyszerű, mivel a belseje teljesen elpusztult, kivéve a műszerfalat. 30 év alatt mindig csillaggarázsban állt. Szétmállot, gombás ülések, dohszag, nikotinsárga tető. Mindet lecseréltem. Mivel fiatalosra akatam nem gyárira, ezért egy néha 1982 legelső kocka 1300as első üléseit kapta meg és egy 2103 kartámoszos hátsó üléseit. Kaptam egy nagyon gyönyörű kék hibátlan 2103as szőnyeget. A porrá mállot oldalkárpitokat meg ezeket az üléseket elvittem egy kárpitoshoz aki csodát művelt vele. Az autó kék színéhez és a Zsiguli mintákat követve húzattam át kék fehérbe. Az autó vizsgaképesen várja a jobb sorsot. Érdekesség az autóval kapcsolatban, mivel minden része érintetlen volt, ezért a 76-
Zsiguli 2101 1200 cm3
Évjárat: 1979.
Futott kilométer: 37000
Karosszéria: Gyári elemekkel javítva, újrafényezve
Leírás:
2005-
Zsiguli 2103 1500 cm3
Évjárat: 1976.
Futott kilométer:
Karosszéria: Felújításra vár
Leírás:
Az autó története nagyon egyszerű. Az egyik nagyon jó Ladás ismerősöm hozott két 2103 Zsigulit, hogy a kettőből egyet csináljunk. Gyakorlatilag a két autóból csak a kormányműt kellett átteni. Másik autót itthagyta nekem "ajándékba". Teljesen ugyanaz az érezetem van, mint a másik 1976-