Pászti Attila az elmúlt időszakban három autóval bővítette a gyűjteményét, amiből kettőről küldött képeket:
Egy 1978. december eleji 1600-os büszke tulajdonosa. Nagyon korai példányról van szó, ugyanis Magyarországon 1978. november első napjaiban adták az első 1600-osokat. Az autó értékét tovább növeli, hogy mindössze 58000 km van benne, és alig kellett a karosszériáján javítani, a festése 70%-ban eredeti.
A másik autó is különleges, ugyanis egy 1979-es, mindössze 14000 km-t futott, nagyon szép állapotú 1300-asról van szó:
Tompa Gábor egy 1977-es gyönyörű 2103-assal bővítette az 1500-ösök sorát. Viszonylag ritka sárga színe teszi számomra különlegessé. Az autót Bóna Zoli restaurálta. Zolinak ez már a harmadik FIVA minősített autója!
Közel egy éves várakozás után eladtam az 1978-as fehér 1500-ösömet. Ugyan az én oldalamról lekerül az autó, de új német tulajdonosa belépett az egyesületbe, így hamarosan újra visszakerülhet.
Szevasz Vukmann .nem is tudtam hogy van egy új retaurátorunk. Mikor kapott minősitést ebben a kategoriában .Megint fogalmazási gondokkal küzdesz? Azt hogy valaiki,restaurátornak tartja magát,minimum szakirányú végzetséggel kel hogy rendelkezzen.Eznem elvárás hanem tény.Csak azért hogy maradjunk a kályhánál Bocsika!!!!!!!!!
Lajos hozzászólása felkeltette az érdeklődésemet és egy kicsit utána néztem a témának. A vonatkozó jogszabályok szerint veterán autó restaurálásához tudásra, alázatra, szorgalomra és intelligenciára van szükség. Szakképzetség persze jó ha van, de azok az idők elmúltak, amikor a papírt tisztelték. Ma már inkább a hozzáállás és az eredmény számít.
Üdv:
Gábor
Meg azt is mondják, hogy a gyakorlat teszi a mestert, de szerintem Lajosnak van igaza!
Kedves Lajos!
Köszönöm újabb építő jellegű, kedves hozzászólásod!
Úgy gondolom kristálytisztán fogalmaztam, ezért kérlek olvasd el néhányszor amit írtam, és próbáld meg értelmezni!
Amit pedig hiányoltam a hozzászólásodból, az a gratuláció, ami mind az autó tulajdonosát, mind a készítőjét megilleti függetlenül attól, hogy milyen papírral rendelkeznek. Örüljünk, hogy az Egyesületünket egy újabb gyönyörű, FIVA minősített autó gazdagítja! Biztos vagyok benne, hogy aki Zsiguli szeretetből (betegségből), hobby-ból tagja az Egyesületünknek, az büszke erre az autóra, erre az eredményre!
Én csak annyit fűznék hozzá, hogy ahhoz képest, hogy nem restaurált az autó, elég szép lett. Persze én bevallottan nem értek hozzá, magamnak is minden hulladékot összehordok a garázsomba, csak mert tetszik
Norbi! Ha gondolod valamelyik hulladékot szívesen eltakarítom a garázsodból! Pl. a fehér roncsot, amit legutóbb vettél, vagy azt a ronda pirosat, ami még belül is olyan kommunista.
Csak égetnéd magad velük, úgyhogy megkíméllek ettől, és nem adom, de tudod egy barát ott segít ahol tud, úgyhogy a te szutykaidból szívesen átveszek, még fizetned se kell érte!
Sziasztok!
Gratulálok a 2 fiúnak a gyönyörű autókhoz!
Üdv – Zoli
Két megjegyzésem lenne ezzel a dologgal kapcsolatban és le is zárnám a témát. (széllel szemben pisilni csak dunsztos üvegbe lehet)
Kedves Gábor és Attila!
Ha Te nem szereztél volna diplomát vagy valamilyen végzettséget, teljesen mindegy, hogy 100%-os a hozzáállásod és az alázatod, amit tanultál, azt ezen irományok nélkül nem gyakorolhatnád. Igenis a papír is számít, mert kézzel törölni sz-os lenne az ember keze. Itt és most megjegyezném, hogy a rám bízott autókat vagy a saját autóimat igenis alázattal, szerintem jó hozzáállással, tisztességgel és becsülettel csinálom magam és mások örömére. Ezért a díjak és az elismerések magukért beszélnek (nem a Te autódról volt szó, hanem egy olyan tényről, amit én is joggal elvárnák az Attila részéről, természetesen figyelmesen elolvastam a levelét többször is és tudok olvasni a sorok között. Az, hogy valakit vagy valakinek az autóját nem dicsérem orrba-szájba, a hallgatásom az elismerés. A hangos embereknek ég mindig a házuk. Természetesen örülök annak, hogy minél több autót megmentünk az utókor számára nemtől, kortól és autótól függetlenül. De azért nekem is jól esne időnként, hogy elismerjék/elismerjétek a munkáimat, és nem dicsekvésként mondom, 22. autómnál tartok, ami általam 100%-ban újjáépített illetve restaurált. Ezen autók között nem csak Zsigulik és Ladák, hanem más gyártók által gyártott autók szerepelnek. És ne higgyétek azt, hogy nem tisztelem azokat az embereket, akiknek nincs végzettségük ezen szakmában, és alázattal nyugtázom, hogy polihisztor szinten igenis látok eredményes munkákat. Ne gondoljátok azt, hogy én bárki autójára vért hányok és el kell, hogy fogadjuk, akinek nincs elegendő pénz az autójára, az neki legalább olyan értéket képvisel, mint másoknak 10-20 milliós autó. Aki ezzel a gondolatmenettel egyetért, azt díjazom, aki meg nem, így járt.
Hát egy kicsit most tényleg összezavarodtam. Nem emlékszem olyan esetre, hogy valaki nem 100% elismeréssel beszélt volna az általad készített autókról, és nem hinném, hogy ne lenne fogalom az, ahogyan te csinálod az autókat. Csak meg kell nézni, azt a hírt, amikor Attila a legutóbbi autódról írt. Amennyire én tudom, a szemedbe és nagy közönség előtt is a munkáidat csak dicsértük. Szóval nem egészen értem, hol az elismerés hiány. Hogy a sorok között mit olvastál ki magadról, nem tudom, és nem is értem, a bejegyzés nem rólad szólt. És nem is fog mind rólad szólni, ez egyszerűen lehetetlen. (Nem írhatjuk oda minden egyes újonnan elkészült autó mellé, jó lett, de ha Lajos csinálja, tökéletes volna). Viszont az utolsó gondolatoddal messzemenően egyetértek, akár az egyesületünk mottója is lehetne, annyira pontosan arról szól, amit mi itt együtt meg szeretnénk valósítani: “el kell, hogy fogadjuk, akinek nincs elegendő pénz az autójára, az neki legalább olyan értéket képvisel, mint másoknak 10-20 milliós autó.”
Sziasztok,jaj itt nem egy klubbon belül vagyunk, nagyon kezd ez is olyan igazán magyarossá válni,hogy azoknak az embereknek akinek egymást kellene segíteni egy közösségbe tartoznak, kezdenek széthúzni és egymás autóit kritizálni,nagy közhely, ezért tart itt ez az ország!Magam részéröl baromira nem érdekel ki mint mond az autómról magamnak veszem és azért mert nekem tetszik ,valami megfog benne,és én élvezem!Egyébként Lajosnak abban igaza van,hogy manapság ha valaki lefényez egy 30 évesnél idősebb autót az már restaurátornak mondja magát,megjegyzem a sárga autó képeit nézve és,hogy miből mi lett arra ez nem igaz,tényleg szép munka,viszont én az elvégzett munkából itélek és nem a papírból,láttam én elég sok veteranautót nagynevű restarátorműhelyektől amik nem tudtak végigmenni egy oldtimer versenyen,és tökéletes restaurált autót egy szerető tulajdonos kezemunkájaként!
Sziasztok!
Szeretnék hozzászólni a témához , ha lehet ! Először is :GRATULÁLOK Gábor autójához!
Nagyon fontos amit ír SAJÁT MAGÁNAK csináltatta és szép lett! Abban is egyet kell értsek , hogy a Zoli SZÉP munkát végzett! Azonban Lajosnak igazat kell adnom abban , hogy amit ő képvisel (szakmai végzettség , és múlt) azért más képet mutat! Higgyétek el én is szakmabeli vagyok (bár nem restaurátor), igen is kell végzettség ahhoz ,hogy ki lehesen írni , hogy RESTAURÁTOR!LAJOSNAK ebben igaza van!( Gábor még a kocsidat sem moshatod le a saját kertedben sem, a fáradt olajat is el kell szállítatnod veszélyes hulladékként, stb… a jogszabályok szerint , sőt a jogszabály szerint csak az arra a TEVÉKENYSÉGRE MINŐSITETT helyen végezhetsz munkát megfelelő végzettséggel!(de nem mennék bele mélyebben ) LAJOS erre gondolt szerintem, nem az autó elkészítésének eredményére!SZÉP LETT ÉS ÉN IS GRATULÁLOK HOZZÁ!!!!!!
Köszönöm: Attila
Ui: A saját példámból: Várjunk egy két évet és utána nézzük meg ,hogy melyik autó milyen állapotban mutatkozik majd(beleértve az enyémeket is) ! Én egyszer 2001 ben építettem egy 21074-est 2000-es fiat motorral full kaszni+fény és 2002 ben újra kellett fényezni mert sok helyen megrepedt a festék és jött a rozsda!(először egy ” mester” csinálta ,azután én a barátommal (aki most csak nagyértékű autókat fényez és azóta hivatalosan MESTER!)Szerintem az idő mutatja meg hogy milyen egy jó restaurálás és ki az aki szívvel és lélekkel csinálja, mert az számít igazán!
Nem hinném, hogy Zoli, vagy Attila kiírta volna, hogy ő restaurátor. Jelenleg Magyarországon viszont nincs olyan jogszabály, ami tiltaná, hogy restaurátor végzettség nélkül valaki autót újítson fel. A környezet és munkavédelmi szabályokat nem érdemes idekeverni, a hobbi felújítást semmi sem tiltja, nem hinném, hogy pl. Lajos pincéje, az én garázsom, az Attila sufnija akkreditált műhely lenne (annak ellenére, hogy nem bánnám, ha nálunk a karbantartó műhelyben olyan rend uralkodna, mint ott). És megint nem értem, hogy jön a képbe, hogy Lajos milyen munkát végez, az eredeti posztban egy szó sem volt róla, most már meg úgy van beállítva, mintha az ő munkáját szólta volna le valaki. Pedig nem. Sőt.