|
Az autó majd 41 éven keresztül a (volt) Szovjetunió, ezen
belül is Litvánia útjait rótta, míg 2011. november 30-án megérkezett
Magyarországra.
Különleges
autóról van szó abban a tekintetben, hogy eddig
nagyon kevés alkalmunk volt egy ilyen korai, 34 ezres
alvázszámú példány
típusjegyeinek kicsemegézésére.
Magyarországra ugyanis 75 ezres
alvázszámtól
érkeztek az első Zsigulik 1971 nyarán, amikor már
igazán beindult a
tömegtermelés, és elkezdtek fogyatkozni az olasz
autógyártásból átvett
„finomságok”.
Ebben
a példányban még szögletes nagybabákat
találunk a
lökhárítókon, félholdat a
fényszórók körül.
Alvázszáma a tűzfal közepén
található, mellette jobbra az adattábla és
kapaszkodóit is króm végek zárják.
A
gép hajlott kora ellenére meglehetősen eredetinek tűnik.
Üvegei 0-ás és 1-es kóddal vannak
ellátva, sárvédői gyáriak és belső
tere is
egy-két apró szakadástól eltekintve
hibátlan.
És
mindezeken túl az autó egy igazán jó
példa a Veterán
Zsiguli Egyesület tagjainak
együttműködésére, mely nélkül
biztosan nem sikerült
volna klubunkba szerződtetni ezt a matuzsálemet.
Köszönet a „becsületes
megtalálóknak” Thomas Dornnak és Meleg
Norbinak, valamint Rónai Marcinak, aki
hozzáértése által meggyőzött
bennünket arról, hogy egy eredeti darabbal állunk
szemben. Robert Steinnek, hogy
referenciával szolgált az eladóról
és mindazoknak, akik bátorító
telefonhívásaikkal belevittek ebbe a
hülyeségbe.
.