Az autó számomra kellemes keveréke a korai (75ig gyártott)
ezerkettesek legendás minőségének, és kedvencemnek a 2103-as Ladának.
A faterom mindig mondja, hogy olyan jó autók nincsenek már mint az
I-s zsigák voltak.
Felületesen megnézve
kívülről nincs különbség az itthon
75-től forgalmazott 03-asokhoz képest, de
azért akad egy két dolog,
mint a szellőző kialakítása a homlokfalon, meg a
nagybabák a lökhárítón -
(ugyanúgy mint a 71-es évjáratú első
szériás ezerkecskéken). A motortérben
inkább a 01-re hasonlít minden, a hűtő közelebb van
a motorhoz és fixen van
rögzítve a ventillátor a vízpumpa
tengelyére. A hengerfejen 2101-es cikkszám
olvasható, ami 76-tól minden motoron 21011-es
volt. Csak a
löket, és a fúvókák
átmérője más mint az ugyanidős
kistestvéren. Viszont
kezdettől fogva fék rásegítővel
gyártották az ezerötösöket.
Ezt a példány nagyon megtetszett, főleg a színe miatt amit szintén
csak a korai 01-esekről ismerhetünk. Ilyen színű, Rónai Marcinak a 71-ese is.
Hab a tortán a piros belső ami szintén "ritkaszép". Olyan csúnya,
hogy már szép.
Az autót
130000 km-rel vettem, rossz, de nem
reménytelen állapotban, részben szatyorban. A
képeken a vásárláskori állapot
látható. A motornak minimális szelephangja, a
karbi tengelye kicsit kottyan, a
belső szép de nem hibátlan, a két első
sárvédőt kivéve gyári festés
javítgatások nélkül (még valamennyi
fénye is van), a kilométer szerintem hihető.
A gyári küszöb és a taposó odavan. Lesz
rajta munka bőven mire hozhatom az OT-s
rendszámot.