Főmenü:
Maros Tamás autói
Zsiguli 2103 1500 cm3
Évjárat: 1976
Futott kilométer: 73000 km
Karosszéria: gyári, jobb eleje sérült volt
Leírás:
Piros 1500-
Második tulajdonostól vettük, de őhozzá a kollégától került. Hirdetésekben minden autó „hölgy tulajdonostól” eladó, de ebben az esetben, mind az első, mind a második tulaj tanár néni volt.
Az autó igen megkímélt, de sajnos még az élete korábbi szakaszában valami gixerbe kerülhetett, ahol a jobb elejét igen alaposan leamortizálták, erre majd a felújítás során külön ki kell térni.
Nagyon finom a gép, a motor kiváló, a váltó szuperül működik, bár zsigulibarátoknak, talán ezt nem kell bizonygatni. A fényezését már az idő és a nap magáévá tette, de viszonylag kis munkával, felújítással szép autó válik belőle. Most még csak az örömautózás az osztályrésze, mint ahogy a narancsszínű tesónak a
Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1979. június 7.
Futott km: 188 000 km
Karosszéria: Felújított
Leírás:
A kocsit első tulajdonosától vettem. Szerettem volna egy öreg autót, olyat ami működik, nem túl drága, és meg lehet javítani, mondjuk hobby célra. Más szempont nem volt, igazából nem akartam veteránt építeni. Ez a kocsi az említetteknek megfelelt, nem tartozott hozzá semmilyen különleges mese. Második autó volt, úgy élete deléig (a Moszkvicsokat előzte be), aztán őt is elérte az új szelek fuvallata és egy AUDI őt is lehagyta. 30 éves koráig még gurult, aztán egy évig a garázsban pihent. Bár szerették az autót, de az AUDI mellett inkább csak műszaki oldalról tartották karban, a többit csak a szükséges mértékig. Amit a karosszérián javítottak, az kár volt a pénzért és az energiáért.
Szóval megtetszett és megvettem jelképes összegért, hogy jól érezzem magam benne. Ezután jött, hogy mit is lehetne kezdeni vele, mik a lehetőségek, milyen is az, amikor egy autó szép, stb. Végül is a felújítás mellett döntöttem. (Ez nem volt életem legjobb döntése). Sikerült eredeti alkatrészeket szerezni hozzá, de nagyon sok mindent cserélni kellett, az égész újra lett fényezve. Amit csak lehetett saját kezünkkel oldottunk meg, ide értve a javításokat, szerkezeteket, kisebb egységek fényezését, stb. A motor egyébként szépen duruzsol, nem volt még felújítva, de úgy tűnik egyelőre nem is kell.
Nekünk a veteránvilágba ez volt a belépő modellünk. Sokat tanultunk belőle, de a végeredménnyel elégedettek vagyunk
Polski Fiat 125 1300cm3
Évjárat: 1969. június 3. CZ 70-
Futott km: 110.000
Karosszéria: Felújítás előtt
Leírás:
Ezt a kocsit nem akartam megvenni, de nem hagyott békén. Ha nézitek a képeket, talán látszik, hogy aki egy ilyet fel akar újítani, ott már komoly bajok vannak…majd veszek be Kalmopyrint.
Ezt a kocsit ajánlották, de nem akartam elutazni vidékre, mert nem igazán tetszettek a képei. Aztán ajánlottak egy Moszkvics 408-
Szóval kényszerítettek, hogy hozzam el:)…a jó barátok:) Szegény Moszkvicsról 5 perc alatt eldöntöttük, hogy nem kell, pedig ott még a papa is adta a szeretetét…ha érdekel valakit, ajánlom.
A Polski első tulajdonostól való, sajnos évekig kint állt valahol, miután bekerült egy fészerbe. Érdekes, hogy pl. az ajtók nem lógnak, aztán beindítottuk otthon. Egy befőttesüveget biztosítottunk az AC szívócsövére és mivel a Polski AC nem pumpás, mint a Lada, ezért a harmadik indítózás után indult csak be! Hihetetlen volt. Kipu oda, de a kocsi szépen pörgött, tanúsítva ezt a műszerfalon éktelenkedő, de retro fordulatszámmérővel is. Nagyon meghozta a kedvem…hiába tudom, hogy a felújítás a kasztnin fájdalmasabb, mint a motoron, de a motor az mégiscsak az autó szíve…nem?
Most pihen és vár…a kombi márkatársa mellett.
Polski Fiat 125 1500cm3
Évjárat: 1974. április 3.
Futott km:
Karosszéria: Felújítás előtt
Leírás:
Polski Fiat 125p 1500, 1974.04.03.-
Miért is vettem nagypolskit? Mivel a Lada a maga korában beszerezhetetlen volt kezdő fizetésből és a 18-
Az előbbiek okán, amikor végleg beégett nálam a veteránláz és eldőlt a sorsom, akkor e kategória felé kezdtem kacsingatni. De kifejezetten ezt a kb. másfél évig gyártott modellt kerestem, nem sok sikerrel, illetve amiket megnéztem, azok nem győztek meg. Közben persze a Lada 1500-
Ez a gyönyörű narancssárga kocsi az első tulajdonos hagyatékából származik. Az örökösök elmondása szerint télen gondosan felbakolva pihent a garázsban, majd egyéb, de szép időben, leginkább kirándulások alkalmával volt elővéve. Amikor elmentünk megnézni, akkor is vagy négy réteg takaró alól került elő. Azonnal beleszerettem és meg is vettük. Első sárvédőket cserélni kell rajta, a Polski lemezminősége talán két-
Polski Fiat 125p kombi 1500cm3
Évjárat: 1975.
Futott km:
Karosszéria: Felújítás előtt
Leírás:
A titkos projekt.