Új tagok
Kónya Richárd egy nagyon szép 1981-es 1200-essel csatlakozott egyesületünkhöz.
Autóink egy újabb különlegességgel gyarapodtak, egy 21012-vel, azaz egy jobb kormányossal csatlakozott hozzánk Mező Péter. Az autó most készült el, már veterán vizsgán is részt vett, pár napon belül elkészül a leírás hozzá, és megérkeznek a képek, utána kerül fel az oldalra. Addig három kép előzetesnek:
Egyesületünk alvázszám-vadász részlege, újabb zsákmányokra lelt. Három típusból sikerült igen korai példányokat szerezni (mint majd látjátok az állapot másodlagos szempont volt…):
Nagyon meglepődtünk, és igen gyorsan a megvásárlása mellett döntöttünk Tompa Gáborral, amikor kiderült, hogy a Magyarországon hirdetett ’73-es 2102-es alvázszáma alacsonyabb, mint amit eddig akár Litvániában, akár Németországban láttunk. A meglepő még az autóban, hogy a korabeli Autó-Motorok szerint az első kombi átvételi hívószámok július első napjaira szóltak, ezzel szemben ez az autó már május 15-én átadásra került.
Hasonlóan gyors döntést hoztunk Gáborral, amikor a Litvániában hirdetett 1974-es 1300-ast megláttuk egy hirdetésben. Ugyan a hirdetésben feltett képekből látszott, hogy finoman szólva nem egy eredeti állapotban megőrzött autóról van szó, de mégis annak nevezhetjük, mert még minden eleme gyári (na nem sokáig lesz az…).
Ezt a típus egyébként 1974. tavaszán kezdték el gyártani, Magyarországra ’76 közepén érkeztek az első példányok.
Tompa Gábor a fenti két autó mellett nem tudott ellenállni még egy 1974. januári 1500-nek, mely a legelső szériás 2103-asok legtöbb jellemvonását hordozza magán. Gyönyörű belseje miatt nagyon jó vételnek számít a Csehországból behozott autó:
Gábor az elmúlt időszakban még egy autóval gazdagította gyűjteményét: megtalálta a családi autójuk ikermását. Ez a zöld 1200-es amellett, hogy színben, kárpitban kiköpött mása a régi autójuknak, de még ugyanazon a napon is vették át a MERKUR telepen, amikor az apukája, és így még a rendszámuk is szinte megegyezett: PN 63-
A korai autók felkutatói közé sorolnám Vaskovits Zsoltot is, aki a teljes kereklámpás sor után nyitott a következő generáció felé, azaz a kockák irányába. Nem aprózta el, mindjárt két nagyon korai példányt is beszerzett.
Zsolt vásárolt egy 1982-es 2105-öst, ami azon ritka kockák közül való, ami az elsők között érkezett Magyarországra (hiszen 1982-ben jelent meg hazánkban ez a típus).
A 2105-ös mellett sikerült egy szintén nagyon korai 2107-est is szereznie. Ez az autó 1986-os, ebben az évben hozták be az első ilyen típusokat. Az évjárata mellett a másik érdekessége, hogy ez az autó nagyon szép állapotban megőrzött, ezért duplán jó vételnek számít.
Zsolt birtokában van még egy hatalmas érdekesség, amiről bővebben fogunk nemsokára írni, addig is néhány kép, és némi információ megtalálható a személyes oldalán.
Frissített képalbumok
Az elmúlt időszakban néhány autó felújítása elkészült, ezek albuma is frissült:
- Dr. Meleg Norbert – 2103 (1973)
- Vukmann Attila – 2101 (1971), 2102 (1974), Fiat 124 (1966)
- Tajti László – 2103 (1979)
Ha valakit (valamelyik autót) kihagytam volna, akkor kérem a tulajdonosa jelezze nekem, és pótlom! Valamint nyugodtan küldjetek újabb képeket, amiket a saját albumotokba fel szeretnétek tenni!
Új tetkók
Vajtu Zsolt autóinak száma is kezdi elérni a nem teljesen normális nagyságrendet, de ő még valamiben kitűnik a társaságból. Ő az, aki még a bőre alá is képes Zsigulit tenni. A nyáron már meghökkentett néhányunkat két tetoválással, és erről hírt is adtunk,
de ezt a meglepetést tovább tudta fokozni:
Továbbra is azt mondom, hogy a betegség ezen fokát nem nagyon lehet autók darabszámával felülmúlni…