Vukmann Attila_Fiat124 - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Vukmann Attila_Fiat124

Veteránok

Fiat 124 1200 cm3
Évjárat: 1966. augusztus
Futott kilométer: 51000 km
Karosszéria: Felújított, újrafényezett
Leírás:

1966. júniusban hozták forgalomba az első Fiat 124-et, így ez az autó a legelső szériába tartozik. Az alvázszáma 52776. Ezt a szériát ismerhették meg az oroszok, amikor megvásárolták a licenszt 1966-ban, de már 1970-ben nem pontosan ez az autó került gyártásra. Az eddig ismert főbb változtatásokon kívül (motor, futómű, hátsó fék, külső kilincs, egykörös fék, stb.) nagyon sok apróságban eltér ez az autó, az első Zsigulitól amik leginkább a 2. szériás Fiat 124-re hasonlítanak. A különbségekről egy részletes anyagot akarok majd készíteni fényképekkel illusztrálva, de azért néhány dolgot felsorolok már most (nézzétek őket meg a fényképeken): motorháztető, motortér világítás, karburátor, légszűrőház, dinamó, bowdenes kuplung, dudák rögzítése, gázpedál szerkezet, nincs burkolat a ventillátoron, nincs kartervédő lemez, nem dönthető első ülés, üléspárna mintázata, váltógomb színe, műszerfal színe, padlópedál alakja, motor hőfok visszajelző, barna szőnyeg barna műanyagokkal, lökhárító baba, kormányoszlop  burkolat, csomagtér tető kitámasztó, visszahajtott peremű motorház-, és csomagtér tető stb.
Az autóm egyébként keveset futott, kb. 15 évet ált. Tulajdonosa 30 évig vigyázott rá, előtte a főnökének az autója volt. A bal első sárvédőt kivéve minden eleme eredeti
volt a felújítás előtt, iletve egyszer át lett fényezve. 45 éves kora ellenére nagyon jó állapotban volt. Egy-két helyen kellett hegesztgetni, és a jobb első sárvédőt kellett végül cserélni rajta. Az aljáról könnyedén le lehetett kaparni az alvázvédelmet. Nagyon egészségesek a lemezek, a tornyok. Ugyan csak egy kis állagmegóvást akartam, aztán majd később egy teljes felújítást, de addig szedtem szét (különböző indokokkal), amíg végül a kábelköteg is kikerült… Így komplett felújítás lett belőle, újrafényezéssel.  Eredetileg az eredeti tört fehér színre akartam újrafényezni, majd bordóra, végül a '71-es Zsigulim púderkék színe mellett döntöttem.
Egy nagyon alapos, precíz mestert találtam, akinek rengeteget köszönhetek! Az ő (és édesapja) munkájának köszönhetően gyönyörű lett, szinte új autó kaptam. A felújításról ide kattintva lehet képeket látni.
2013. tavaszán FIVA minősítést kapott.
/2013.11.01./

Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz