Főmenü:
Vajtu Zsolt autói
Lada 1200s / VAZ 21013 1200 cm3
Évjárat: 1985.
Futott kilométer: 210.000
Karosszéria: 50%-
Leírás:
A családunk első és egyetlen autója egy 93'-
Ezt az egy ,,gazdás" autómat hosszas és megfontolt keresgélés után egy Pápai kereskedésben találtam. A kasztni nagyon jó állapotban volt, csak a küszöb díszlécek hiányoztak, amik valószínű egy bal-
A Járgányról szerepelnek képek az albumban, melyeken tele van pakolva mindenféle retro autós kiegészítővel. Ebben a formában volt kiállítva az egyesületünk standján 2010-
BYL látható még a Totalcar ,,Koppány öröksége" című riportban, ami a tuning Ladásokról szól, illetve a ,,Taxis bosszúja" című írásban, amit a Cserhalmi György főszereplésével keszült Dögkeselyűk című film 30 éves évfordulójára készített a Totalcar.
Amit még fontosnak tartok megemlíteni az a 210 000 Km (!!!!), amit a motor megbontás nélkül produkált. Szelep hézag és vezérmű lánc feszesség állításon kívül a motor csak friss olajat és szűrőket kapott!!!!!!!!!!!!!!
Az egyesületben sokakat meglep ez a futás teljesítmény, mivel az a hír járja a Ladákról, Zsigulikról, hogy kb. 120-
Ezért döntöttem úgy, hogy mivel idén áprilisban 30 éves lesz, felmentem a szolgálat alól, és már csak hobbi autóként fogom használni. Jövő márciusban lejár a műszaki vizsgája és elkezdem teljesen felújítani. Megérdemli hűséges szolgálatáért cserébe, hogy gyári pompájában csilloghasson tovább.
Lehet,hogy a motorját nem újítom fel.....kíváncsi vagyok hány kilométer van még benne..... :)))
/2015. január 27./
Lada 1200 Combi / VAZ 2102 1200 cm3
Évjárat: 1979.
Futott kilométer: 119.757
Karosszéria: Fellelési állapotú, fényezve-
Leírás:
Az autót 2014 márciusában vettem.Nem állt szándékomban Combit venni, vagy keresni, mert kevés van belőle, ritkán jelenik meg hirdetésekben és azok is elég lelakott állapotban vannak, vagy ha szépek, elég borsos az áruk.
Egy barátom versenyautójára vadásztam nagy Polski hátsó tárcsa féket, amikor ajánlottak egy facebook oldalt, ahol veterán járművek és alkatrészeik cserélnek gazdát, ott volt egy bontott Polski hirdetés. Ha már ott böngésztem, körül néztem a többi hirdetés között, ekkor bukkantam rá a Combi hirdetésére .Egyszer hirdették csak meg!
A hirdetés szerint kilenc éve nem volt beindítva, műszaki vizsgája régen lejárt, azóta letakarva, garázsban tárolták, tulajdonosának már nem volt rá szüksége. Régebben szerette volna megcsinálni veteránnak, de aztán le tett a dologról. Megmozgatta a fantáziámat, és írtam a tulajnak, hogy érdekelne az autó. Lelkes volt, mert szerette volna, ha jó kezekbe kerül a járgány és látta, hogy Veterán Zsigulis vagyok. Döntésemet nagyban befolyásolta a piros színe, a vételár, illetve abban a hónapban az egyik ismert veterán járműves lap címlapján egy piros 1200-
Az autó Cegléd mellett egy kis faluban pihent, motorja átfordult, de ne lehetett beindítani. Az ajtó kárpitok szintén cserések, de barna belseje szerencsére elég gyakori és az ajtó kárpitok egyeznek a sedánéval. Kiderült friss műszakival lett mellék vágányra helyezve, illetve motorjában kb. 60km van a felújítás óta. Homlok fala és az első sárvédők nem lettek cserélve, még a gyári teli homlok falas. Lakatolva volt itt-
Itthon a négy gyertya és egy megszakító csere után az autó pöccre indult. Nagyon szépen jár a motorja, nagyon csendes. Tettem vele egy próbakört és nagyon élveztem, igazi retro hangulata volt, persze a beállt fékek, csak lassításra szolgáltak, de így is nagyon élveztem vele minden métert.
Tervem,hogy idén 2015-
Itt szeretném megköszönni Meleg Norbi és Vaskovits Zsolt tagtársaim segítségét,amit eddig nyújtottak a Combi feltámasztásával kapcsolatban.
/2015. január 27./
Lada 1600 / VAZ 2106 1600 cm3
Évjárat: 1978.
Futott km: 151.455
Karosszéria: Felújítás alatt
Leírás:
Ez a Lada nem volt tervben, főleg a ritkasága miatt. Egy eredeti dupla körlámpás 1600-
2012 nyarán találtam egy pesti hirdetést, ahol egy zöldet kínáltak 400 000-
A fiúk közölték a járgány nagyon jó állapotban van, csak kicsit szét van szedve. A képeken amikor még pirosan áll a kerekein, na az a látvány fogadott, mikor először megláttam. A tetejéről meg lehetett állapítani,hogy valami Lada.
Az eladó nagy álma volt egy 1600-
Ez az első igazi teljes veterán jármű felújításom. Inkább tűzkeresztségnek hívnám, mert aki még nem fogott ilyenbe, nem tudja mivel jár. Annak ellenére,hogy nem kellett szétszednem az autót, illetve csak a kasznizást és a fényezést kell mással csináltatnom, mert minden mást megcsinálok én, nagyon lassan halad, és nem kevés pénz.
De tudom, hogy megéri, mert kevés 1600-
A járgányt festésre és összerakásra vár. Szeretném 2016
Lada 1300 / VAZ 2105 1300 cm3
Évjárat: 1982.
Átépítés vége: 2007.
Karosszéria: Gyári elemek, sárvédők peremezve, ajtó és csomagtér zárak eltüntetve. Egyedi metál fényezés.
Leírás:
Az autót egy barátom építette és tőle vásároltam meg többszöri győzködés után. Ám nem én jártam a tulajdonos nyakára, ha nem ő hozta szóba mindig, hogy ,,nem veszed meg kockát?". Munkája révén sajnos nem volt ideje foglalkozni az autóval és sajnos használni is ritkán tudta, talán évi 1500km-
Aztán 2012-
A teljes padlólemez fehér alvázvédelmet kapott, a futómű arany színt. Hátul erősített, tárcsafékes híd nagy Polski fékkel. Elöl hűtött-
Az utastérben sport kormány, Recaro kagyló ülés négy pontos övekkel, piros tető kárpit, piros ajtó kárpit, piros szőnyeg és hátsó ülés. Sötétített üvegek, VFTS karbon visszapillantó tükrök. Központi zár, gombra nyíló csomagtartó.
Az autón eredetileg 17"-
A 2011-
Terveim között szerepel egy bele illő verseny műszerfal készítése, illetve egy kis motor szépítgetés.
Szinte csak találkozók, rendezvények alkalmával veszem elő, de a kemény futóműnek, az erős motornak és a váltónak köszönhetően élvezet vele minden megtett méter, igazi rally-
/2015. augusztus 12./