Főmenü:
Tompa Gábor autói
Zsiguli 21011 1300 cm3
Évjárat: 1974. november
Futott kilométer: 102500
Karosszéria: Felújítás előtt
Leírás:
Vukmann Attilával közös autónk. Attila már nagyon régóta kereste ezt a típust, nekem egyáltalán nem tetszett. Ő mindenképpen egy 1977 előttit szeretett volna, én semmilyet.
Aztán amikor rendes napi „járőrözésemet” hajtottam végre a litván használtautón és megpillantottam, rögtön megtetszett a színe. Azonnal továbbküldtem a linket Attilának és fél perc nem telt bele, már csöngött is a telefon.
A történet innentől kezdve mondhatni szokványosan alakult: rövid idő alatt rábeszéltük magunkat arra, hogy ezt meg kell venni. (Ha jól emlékszem a büntetőjog ezt hívja szándékerősítő hatásnak.) Másnap fel is hívtam litván barátunkat, Rapolast, aki nem gatyázott sokat és fél napon belül begyűjtötte az autót. A telefonban annyit mondott, hogy meglehetősen koszos a belseje. Csak a fényképek láttán jöttünk rá, hogy a kosz valójában vastag penész.
Az autó egy 91 éves bácsié volt, akinek minden valószínűség szerint nem hosszabbították meg a jogosítványát és eladni kényszerült az autót. Így fordulhatott elő, hogy az addig megbecsült Zsiguli egy nyirkos helyen találta magát, ahol több évig penészedhetett.
Rapolas elintézte, hogy az autó egy héten belül útra indult Pécsre. Mivel Attila pont azon a héten került kórházba, hogy elvégezzék a régóta halogatott porcműtétét, abban maradtunk, hogy azt egy ismerőse telepére kérjük leszállítani. A litván kamionsofőr azonban nem veszkődött sokat a pécsi cím keresésével. Miután azt nem találta meg elsőre, fogta magát és lelökte az autót az út szélére, majd küldött egy hanyag SMS-
Így történt, hogy az értékes kincs órákig ált egy pécsi főút mellett, benne a kulcs és forgalmi. A csodával határos módon azonban senki sem kötötte el.
Az autó műszaki érdekességeit Attila oldalán találjátok. Engem jobban érdekel a sztori, mint a krómozott C oszlop szellőző.
A felújításról ide kattintva lehet képeket megnézni.