Tajti Laszlo - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Tajti Laszlo

Veteránok

Tajti László autói

Zsiguli 2103 1500 cm3
Évjárat: 1978.07.04.
Futott kilométer: 101.000 km
Karosszéria:
Minden elem, festés eredeti, jobb első sárvédőt kell cserélni

Leírás:
2013.01.20-án vettem első tulajdonosától. Nagyon kevés hibája van, és azok is könnyen javíthatóak.  Rohadás csak a jobb első sárvédőn van, mert véletlenül nekimentek vele a garázs falának, ezért az cserélve lesz. A motor nagyon jó állapotú, sok erő van benne és a szokásos kopó alkatrészeket  kell csak cserélni. A krómok jók, csak tisztítani és fényesíteni kell őket, külön örülök a hűtőrácsnak, mert nincs felpattogva. 1978.07.04-én vette meg első és egyetlen tulajdonosa előttem és 101.000 km van most benne. A festése eredeti, és nincs kifakulva, csak por és piszok borítja, ami alapos mosással és polírozással javítható. Szerencsére megvan rajta az eredeti kipufogóvég is hibátlan  állapotban, ami az egyik legritkább dolog, ezt is csak tisztítani kell. 35 év alatt kuplung, ablakmosómotor, AC pumpa és a gumiabroncsok voltak rajta cserélve, a többi dolog eredeti...
2014.05.24.-én elkészült a karosszériamunka, és a fényezés. A jobb első sárvédőn  kívül mást nem kellett cserélni. A fényezés sajnos úgy sikerült, hogy fényképen és neonlámpánál elüt, de élőben csak nehezen lehet észrevenni, hogy festve volt, így legalább nagyrészt megmaradhatott  a szép állapotú gyári fényezés, ami megkarcolva is csak nagyon kevés helyen van. 2014.06.24.-én sikeres OT vizsgát tett az autó.

A felújításról itt található több kép: ITT
/2014.10.26./

Zsiguli 2103 1500 cm3
Évjárat: 1979.12.11.
Futott kilométer: 146.000 km
Karosszéria:
Nagyrészt eredeti, küszöbök, taposók cserélve. Újrafestett.
Leírás:

2012. márciusában vettem első gazdájától 141.000 km-el. Először a feketére lefestett küszöb  lett átfényezve saját színére, és a karosszériamunka (minimális) lett elvégezve rajta. A krómokat letisztítottuk, amennyire csak lehetett. Szereztem hozzá króm tükröket (sajnos csak 2101, ritka a 2103 tükör),  emblémákat, kereklyukas felniket, majd küszöbdíszlécet is sikerült hozzá vennem. Összeszereléskor a karosszériázás után minden felkerült rá ezek közül. Az ablakban a fényes díszcsík is kifakult  már, de azt is kicseréltettem újra. Belül szinte semmihez sem kellett nyúlni, a műszerfal, meg pár műanyag elem volt rossz rajta. Azokat cseréltem, a műszerfal is jobb már, igaz, amit sikerült szereznem, sem  tökéletes. A motorja sajnos ette az olajat, kapott egy hengerfej felújítást, tömítés-szimering cserét és ezzel megszűntek a gondok. Most tökéletes a motorja, egy deci olajatsem fogyaszt. Időközben lett  hozzá egy pár videoton hangszóró, és egy MTC retro rádiósmagnó, mely tudja a kazettát mindkét irányba olvasni, és így nem kell  kézzel megfordítani. Ezek be lettek szerelve egy retro antennával együtt, a benne lévő modern kiegészítők helyére. Műanyag dobbetétek is belekerültek, ha esetleg sárban, netán hóban kellene használnom, ne a karosszéria rozsdáljon. Talán a motorháztető volt a legfeltűnőbb hiba rajta, és ezt sikerült a legkésőbb beszereznem. Valamivel karambolozhatott, mert a homlokfala sem tökéletes, de majd egyszer le lesz rajta cserélve az is. A karosszérián több olyan rész is van, ahol gittel ki vannak töltve az illesztések, de ezeket nem kívánom kijavítani,  mert ezt az autót csak hobbiautónak fogom megtartani, nem fogom OT vizsgára vinni, és így jobban védve van az időjárástól. Régi rendszáma: PV-49-50, eredetileg a honvédséghez került volna az autó, de  egy katonatiszt, aki előttem az első, és egyetlen tulajdonos volt, megvásárolta. Retro ködlámpákat is fogok rátenni, azonkívül több kiegészítőt is tervezek még..

Lada 2104 1300 cm3
Évjárat: 1989.03.16.
Futott kilométer: 136.000 km
Karosszéria:
Első sárvédők, küszöbök cserélve voltak
Leírás:

Napi használatra vettem ezt az 1989-es 1.3-as szíjas kombit. Szerencsére elég jó állapotban van, első tulajdonostól sikerült hozzájutni, aki leginkább horgászni járt vele, emiatt nem lett lelakva. Új korában teljes körű Dinitrol üregvédelmet, és dobbetéteket kapott, ezért jó állapotban maradt meg.  Repedésmentes a műszerfala, és nagyon szép állapotúak az ülései is, a vezetőülésen van némi cigaretta általi sérülés. A motorja is jó állapotú, bontatlan, és nem is kell hozzányúlni,  az olajat nem eszi, nem füstöl.

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz