Zsiguli 2106 1600cm3
Évjárat: 1978. november 22.
Futott km: 180000 km
Karosszéria: Felújítás előtt
Leírás:
Az autót 1978.11.22-én adták át első tulajdonosának (egy székesfehérvári orvosnak) a csepeli Merkur telepen 329hellgrün, viszonylag ritka élénkzöld színében, PH 99-50 forgalmi rendszámmal. Ez az autó akkoriban hatalmas dolognak számított, mindössze 12 nappal előbb adták át Magyarországon az első 1600-as Ladát. A doktor úr féltve őrizte autóját, folyamatosan garázsban lakott, csak akkor vette elő, ha nagyon muszáj volt. 30 év alatt 150000 km-t tett bele. Ezalatt egyszer fényezték kívülről az autót, lakatosmunkára nem volt szükség. Az öregúr 30 év gondos megőrzése után adta el Budapestre egy fiatalembernek, aki 30000 km-en át használta, s a garázs hiánya hamar észlelhető nyomokat hagyott a karosszérián, de amúgy próbált rá vigyázni. És itt látható az a fajta intelligencia, amikor egy korai autót az eladó kíván méltó helyére tudni: engem keresett meg a második tulajdonos, az egyesületi honlapot böngészve, s kínálta megvételre a korai 2106-ost. Mondanom sem kell, nem kellett kétszer kínálni az autót, azonnal megvettem. Különlegessége, hogy jelenleg a Magyarországon átadottak közül a legrégebbi alvázszámú 2106-os. Magyarországon az 1600-osok többsége állami tulajdonba került, kivételes esetben juthatott csak magánszemély hozzá, akkoriban luxusadót is kellett fizetni rá. Még később is, hosszas használat utáni selejtezésükkor is közelharc folyt egy ilyen Ladáért. Sőt a néhány túlélő még 20 éves koruk felett legtöbbször méltatlan "gazdáknál", s alantas feladatot teljesítvén, hosszú évekig a vastelepre járva, míg az utolsó fuvarnál maguk is ott maradtak. Ezért is oly különleges egy ilyen állapotú kivételes példány ma Magyarországon. Egy éve került hozzám az autó, mindmáig gyári karosszériaelemekkel rendelkezik, s 180000km-t futott motorja nem szorul generálra. Jövőben tervezem teljes körű restaurálását, így része lehet az oly kevés példányszámban megmaradt korai 1600a-sok gyűjteményének.