Ronai Marton - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Ronai Marton

Veteránok

Rónai Márton

Zsiguli 2101 1200 cm3
Évjárat: 1971. szeptember
Futott kilométer: 50600 km
Karosszéria:
Gyári eredeti karosszéria újrafényezve
Leírás:

Erre az évjáratra jellemző tulajdonságok: sűrűbordás műszerfal (repedésmentes), padlópedál,  fehér indexbúra helyzetjelzővel, kürtkarikás kormány, kör alakú visszapillantó tükör az első sárvédőn, szürke csíkos műszerfal, szürke műszeregység kis visszajelző lámpákkal, ritka lyukas (Fiat) tetőkárpit, nagy babás lökhárító, Diagonál gumik.
Egy idős gyöngyösi gépészmérnöké volt az autó, aki nagyon vigyázott rá, így az összes korabeli dokumentuma megvan. Régi
rendszáma IK-71-50.

Zsiguli 2101 1200cm3
Évjárat: 197
2. november
Futott km: 30300 km
Karosszéria: Gyári karosszéria, gyári fényezés
Leírás:
- Minden karosszéria eleme eredeti, eredeti fényezés!
- Diagonál gumik.
- Korabeli egy nyomógombos Videoton rádió műszerfal alatt jobboldali hangszóróval
- Összes korabeli dokumentuma meg van. Régi forgalmi rendszáma IP-58-58.
- 2005-ös Old Timer aukción szerepelt


Zsiguli 2102 1200cm3
Évjárat: 197
3.
Futott km:
Karosszéria: Felújítás előtt
Leírás:

Végre révbe ért a rég vágyott bordó 1973-as Zsiguli kombi, mely születésekor lemaradt a Magyarországra  tartó vonatról.
Mint talán már többetek számára ismeretes, voltak bizonyos modell-évjárat kombinációk, melyek már igen régen átlépték döntéshozó képességem határát, s módszeresen vadásztam rájuk több-kevesebb sikerrel. Ebbe a csoportba tartozott az '73-as bordó zsigakombi is. Ezeket az autókat itthon előszőr 1973. május-júniusban adták át UB-s rendszámmal, fehér, drapposszürke, szürke, bordó és óceánkék színekben. Olyannyira kevés érkezett az első évben hozzánk,hogy volt Merkurdolgozó elmondása szerint 50 autóból 1db volt kombi. Ez a számadat nem segített a jó túlélési arányokon, mint ahogy az átlag kombik használatból  eredő gyors amortizációja sem.
Ebből következik, hogy az alábbi modellből 1990. óta mindösszesen 3 példányt sikerült látnom, az egyik még a 90-es évek eljén a család egyik barátjáé volt, szintén UB-s bordó, már akkor borzalmas  állpotban, de még forgalomban, s az összes egykori stílusjeggyel. A másik két autót már 2000. után elfekvő roncs állapotában leltem, mindkettő a kertvégi mohásodó, porrárohadt állapotban volt. A kelenföldi  példányra, ami többetek számára ismert volt, tettem is vételi ajánlatot, de nem adták el (szerencsére :-) ).
Hosszú évek kihagyása után a Litvániából származó autók második szállítmányából való az autó, melyre először Tompa Gábor budapesti területi képviselőnk csapott le mohón, s utitársa lett Maros Tamásék 1970-es 2101-esének. A konvoly begördülését jómagam vártam. Itt pótolta be azt az utat, amiről 40 éve lemaradt szegény, s már akkor beleszerettem a kombiba. Gábor nálam garazsírozta az otthon már kicsit sem kívánatos gépjárművet, így kapta a bújtatott kombi jelzőt. S hogy ebből később se légyen konfrontáció, sikeresen megegyeztünk az első magyarországi tulajdonossal, hiszen neki amúgy is maradt másfél zsigakombija:-). Ezért ezúton is köszönet illeti!

Az autó egyébként 40 éves korához, és ritkaságához képest feltünően jó állapotban van, ami nem azt jelenti, hogy nem kell restaurálni. Gyári karosszériaelemekkel rendelkezik, a bal első ajtó még nincs kifúrva, körtükör díszeleg a helyén! Minden stílus és díszítőelem megvan, a tetőn és az oszlopokon még eredeti a fényezés, az utastér is egész jól néz ki.
Igyekszem mielőbb a már ismeretes 1974es szürke kombim állapotába hozni,és a nagyközönségnek is bemutatni az  autót!
/2013.09.29./

Zsiguli 2102 1200cm3
Évjárat: 197
4. március
Futott km: 102000 km
Karosszéria:
Restaurált
Leírás:
Egy idős pécsi házaspáré volt az autó
Összes korabeli dokumnetumával rendelkezik, régi forgalmi rendszáma UH-39-67
Különlegessége, hogy az utolsó olyan hónapban gyártották, amikor még sűrű bordás műszerfallal szerelték.
Még elől motorszámos, de már az üres motorszámnak előkészítették a helyét (ez az eredet vizsgán némi zavart keltet)
Jelen pillanatban a legidősebb veterán Zsiguli kombi
.


Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 197
6. január 31.
Futott km: 74020 km
Karosszéria:
Gyári kaposszéri elemek, gyári festés
Leírás:
Eredeti állapotú eredeti belső tér, krómok
Összes korabeli dokumentuma megvan
Amikor megvettem, akkor még a gyári ülésvédő fólia rajta volt az üléseken a retró üléshuzat alatt!

Zsiguli 2106 1600cm3
Évjárat: 197
8. november 22.
Futott km: 180000 km
Karosszéria:
Felújítás előtt
Leírás:

Az autót 1978.11.22-én adták át első tulajdonosának (egy székesfehérvári orvosnak) a csepeli Merkur telepen 329hellgrün, viszonylag ritka élénkzöld színében, PH 99-50 forgalmi rendszámmal. Ez az autó akkoriban hatalmas dolognak számított, mindössze 12 nappal előbb adták át Magyarországon az első 1600-as Ladát. A  doktor úr féltve őrizte autóját, folyamatosan garázsban lakott, csak akkor vette elő, ha nagyon muszáj volt. 30 év alatt 150000 km-t tett bele. Ezalatt egyszer fényezték kívülről az autót, lakatosmunkára  nem volt szükség. Az öregúr 30 év gondos megőrzése után adta el Budapestre egy fiatalembernek, aki 30000 km-en át használta, s a garázs hiánya hamar észlelhető nyomokat hagyott a karosszérián, de amúgy próbált  rá vigyázni. És itt látható az a fajta intelligencia, amikor egy korai autót az eladó kíván méltó helyére tudni: engem keresett meg a második tulajdonos, az egyesületi honlapot böngészve, s kínálta megvételre  a korai 2106-ost. Mondanom sem kell, nem kellett kétszer kínálni az autót, azonnal megvettem. Különlegessége, hogy jelenleg a Magyarországon átadottak közül a legrégebbi  alvázszámú 2106-os. Magyarországon az 1600-osok többsége állami tulajdonba került, kivételes esetben juthatott csak magánszemély hozzá, akkoriban luxusadót is kellett fizetni rá. Még később is, hosszas  használat utáni selejtezésükkor is közelharc folyt egy ilyen Ladáért. Sőt a néhány túlélő még 20 éves koruk felett legtöbbször méltatlan "gazdáknál", s alantas feladatot teljesítvén, hosszú évekig a vastelepre járva, míg az utolsó fuvarnál maguk is ott maradtak. Ezért is oly különleges egy ilyen állapotú kivételes példány ma Magyarországon. Egy éve került hozzám az autó, mindmáig gyári karosszériaelemekkel rendelkezik, s 180000km-t futott motorja nem szorul generálra. Jövőben tervezem teljes körű restaurálását, így része lehet az oly kevés példányszámban megmaradt korai 1600a-sok  gyűjteményének.

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz