Raul_Puurtinen - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Raul_Puurtinen

Veteránok

Raul Puurtinen autói

Lada 2103 1500 cm3
Évjárat: 1975.
Futott kilométer:

Karosszéria:
Leírás:

Lada 2106 1600 cm3
Évjárat: 1977.
Futott kilométer:

Karosszéria:
Leírás:
Finn korabeli autós újságokban olvasott tesztek, mint ez inspiráltak arra, hogy 2106-ost szerezzek magamnak. Már gyerekkoromban  nagyon tetszettek a hátsólámpák, olyan szomorúságot sugalltak. Végül 2008-ban találtam egy pontosan olyan színűt, mint ami a lap tesztjében szerepelt Észtországban. Az eladó az első tulaj unokája  volt, aki persze elmondta, hogy nagyon megkímélt esőben sosem vitték ki. Kivihették volna, mert az autó nem volt tökéletes. Egy barátommal szervizeltük, olajat cseréltünk beállítottuk a motort. A finn műszaki vizsgán probléma nélkül átment, és érdekes módon a fékerő évről évre nőtt a méréseken, végül tavaly a főfékhenger meghibásodott, ekkor az egész fékrendszert kicseréltem,  természetesen eredeti gyári alkatrészekre.
Az autó remekül üzemel, 7,6-8 liter között fogyaszt, nem hajtom, 90-100 között közlekedem vele, és 120-nál gyorsabban soha, nincs is rá szükség. Legjobban a kanyargós utakon szeretem vezetni, a kasztni sokkal jobban viselkedik, mint a legtöbb elvtársáé.
A hiányzó fejtámlákat már tudtam pótolni, még tükröket kell beszereznem rá, és teljesen gyári állapotra akarom restaurálni. Finnországban  a veterán minősítéshez elég lenne egyszerűen kívül átfújni az autót, de én nem ezt szeretném, nem azért mert bárki látná, hogy mi van a lemezek alatt, csak magam miatt, én tudnám mi, hogy  hogyan került bele. Még az is felmerült, hogy Magyarországra viszem teljes felújításra.

Lada 2121 1600 cm3
Évjárat: 1982.
Futott kilométer:

Karosszéria:
Leírás:

Lada 21013 (1200L) 1200 cm3
Évjárat: 1986.
Futott kilométer: 53.000

Karosszéria:
Leírás:
Ez egy VAZ 21013. Finnországban Lada 1200L néven árulták, ez volt az alapmodell, hiszen 1982-ben a 2101 értékesítése megszűnt. 1986-ra a finn felszereltség általában tartalmazta már textil borítású üléseket, a műbőr helyett, a vészvillogót, egy nagyobb méretű ablakmosó tartályt, lámpa törlőket, elektromos hátsó ablakot, és Lokari dobbetéteket.
Amennyirte én tudom, csak ezek a különbségek vannak a magyar 1200s kivitelhez képest.

Ezt az autót a karhulai Konela-Autónál vásárolta egy kelet Finnországi földműves.2012-es haláláig megtartotta az autót, nagyon óvatosan használta, mindössze 53 ezer km-t tett bele. A szervizeket legalább évente egyszer megcsinálta, annak ellenére, hogy az egyes olajcserék között csak 2-5000 km telte el.
Most az autóban 59 ezer km van, és muzeális minősítésű az autó Finnországban. A minősítés nem oylan szigorú, mint Mo-on, de az autó nagyon szép, megőrzött állapotban van, nagyrészt gyári fényezéssel. Az autó nagyon jól viselkedik az úton, és működése zajmentes.

Volga M24 2445 cm3
Évjárat: 1984.
Futott kilométer:

Karosszéria: Átfényezve
Leírás:
Az autó egy 1984-es GAZ 24-es, az alvázszáma 907762. Az első tualjdonosa az Észt Kommunista Párt iskolájának igazgatója volt. Én a második tulajdonostól vettem, mert épp útbaesett, amikor Rigába tartottam egy Volgáknak rendezett pályaversenyre.
A részletek elfogadható állapotban voltak, és nekem tetszik az egyébként nem eredeti belső is (nem egyszerű eredeti ép belsőt felhajtani ésszerű áron a 24-eshez), az autó működött, szóval beteljesülhetett a gyerekkori álom, hogy legyen egy Volgám. Az autót 2014-ben átfestették, nem a legjobb minőségben. Az első sárvédőkről hiányzik a cirill betűs Volga felirat.
Én szereltem már rá az első emblémát, és egy szovjet gyártmányú (Tahovar) fordulat mérőt a kormány oszlopra. A regisztrációs díja Finnországban 80 euró volt. A terv, hogy lefestem és kijavítom a karosszéria hibákat.
A motor ZMZ-24, 2445 cm3, a gyujtási sorrend 1-2-4-3.

The car is 1984 model GAZ 24, VIN 907762. First owner a principal in Communist Party School in Estonia. I bought this car from second owner in 2015, as it happened to be convieniently for sale as on my way to see Volga track race in Bikernieki, Riga.
Details were at acceptable level and I like the non-original interior material (not easy to find decent price 24's with intact interior...), car was working so I wanted to fulfil a dream from childhood and own a Volga. The car was oversprayed in 2014, and not at all good quality. Front fenders lack cyrillic "Volga" badges.
Later I installed a better front emblem and a Soviet-made tachometer, Tahovar, on the steering column. Customs tax importing to Finland was 80 euros.
Plan is to give the car a new paint and some body work in near future.
Engine ZMZ-24, 2445cm3, 110hp, firing order 1-2-4-3.

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz