Molnar Csaba - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Molnar Csaba

Veterán Ladák

Molnár Csaba autója

Zsiguli 2109 1300 cm3
Évjárat: 1995.
Futott kilométer: 95500

Karosszéria: Eredeti, gyári
Leírás:
Az autó története:
Az autót 95' tavaszán vásárolta a Hungaroladátol az első tulajdonosa, aki egy tatabányai hölgy. Az autót végig garázsban tartotta és napi munkábajárásra és szüleinek meglátogatására használta (átlag napi 20km). Az autóhoz megvan a magyar nyelvű kezelési és karbantartási utasítás is. A kezelési utasítás borítójának belső oldalára a hölgy hellyel közzel felírta a kocsin tett beavatkozásokat. Az első bejegyzés: 1995.03.17, 1l 95-ös benzin 93,5 Ft (de jó volna, ha most is ennyi lenne). 16 év alatt sikerült belerakni 95.500 km-t, mire 2011 elején megérett a hölgyben gondolat, hogy a hűséges csacsit lecseréli. Ekkor jöttem én és 2011.02.02-án megvettem tőle 140 ezer Ft.-ért.
A garázsba való-ki-be állás közben a jobb első visszapillantó többször megsérült, de én már lecseréltem. A csomagtér ajtó gázrugóit is cseréltem, így megszabadulhattam a csomagtartóba rendszeresített felmosó nyéltől.....Az autó - leszámítva 1-2 karcot, kavicsfelverődést és a csomagtér ill. a jobb első ajtó alsó sarkán elkövetett söralátétnyi folton megvalósított gyatra festésjavítást - sérülésmentes.
Az első dolgok egyike persze az volt, hogy megnézettem az autót hozzáértővel is, aki azt javasolta, hogy az olaj és szíjcseréket ejtsük meg...biztos ami biztos. Meg is ejtettük. A hűtő is csöpögött picit, de ezt hűtő-tömítő folyadékkal orvosoltam.
Én leginkább hétvégi autónak használom. A hétköznapokon bringával közlekedek. Az autó a ház előtt parkol (sajna nincs garázsom), de igyekszem vele árnyékos heklyre állni és heti rendszerességgel lemosom kézzel.
Érdekességek:
- 2db gyári kulcs
- Gyári szerszámos készlet
- Kezelési és karbantartási utasítás

Zsiguli 2107 1500 cm3
Évjárat: 1989.
Futott kilométer:
74 000, de ez valószínűleg inkább 174 000 km

Karosszéria: A fényezés kb 75%-ban eredeti. A Bal első idom és a taposók cserélve illetve javítva lettek.
Leírás:
Az autóra egy internetes hirdetésben találtam rá. Felvettem a kapcsolatot a hirdetővel, majd aznap  este el is mentem megnézni. Első látásra már nem volt olyan jó mint a képek alapján: rozsdafolt a küszöbökön, kezdődő rohadás a jobb hátsó sárvédőíven, itt-ott picit behorpadt  kasztni, megkarcolt fényezés, megmattult és oxidálódott krómok, az ablakmosó tartály felfogatása letörve, tartály ezáltal kilyukadva. Az alapos átnézés és próbakör után mégis úgy döntöttem,  hogy megveszem. Az előéletéről csak annyit tudok, amennyit az eladó mondott el: egy budapesti úrtól vette, aki az első tulaja volt, de ezeket papírokkal nem tudta igazolni. Amikor elhozta az autót, akkor egy garázsban  állt lapos gumikkal és 2 hét műszakival. Azért vásárolta meg, mert nagyon olcsón hozzájutott és úgy gondolta kereshet rajta, így mindössze 1 hetet töltött nála mielőtt eladta nekem. Mikor az 1 hét  múlva lejáró műszaki miatt kifejtettem az aggályaimat, az eladó megnyugtatott, hogy az autó műszakilag olyan jó állapotban van, hogy csont nélkül át fog menni a vizsgán. Mikor hazahoztam, akkor én is  éreztem, hogy minden klappol a kockával, és a vásárlást követő héten tényleg simán átment a műszakin. Azóta gond nélkül működik, megbízható, kedves utitárs.

Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz