Komlos_Antal - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Komlos_Antal

Veteránok

Komlós Antal

Zsiguli 2101 1200 cm3
Évjárat: 1972
Futott kilométer: 70000 km
Karosszéria: gyári elemek
Leírás:

Második tulajdonostól vásárolt autó, felújítás előtti állapotban. Az „Öreglány", ahogy ők hívták 30 évesen került  birtokukba kb. 40000 km-es futásteljesítménnyel. Első gazdája ápolta vigyázott rá, a második és a családja is szerette, de a gazdaságossági szempontok általában előbbre valók voltak. Talán az  eladás egyik oka is a magas benzinfogyasztás volt. Persze ez is a „megoldjuk okosban” szerelések következménye lehetett, mert a karburátor rendberakása után ez a probléma is megszűnt, a motor jól húz,  szépen egyenletesen jár, és a szelepállítást is már nagyon várta. Az „okos megoldásokat megszüntettük, visszaállítva az eredeti állapotot. Műszakilag nagyon jó az autó és a karosszéria  is csak kevés törődést kíván. Mivel az ablakok alatt elég igénytelenül körbefújták, egy új fényezés mindenképpen kell rá. Eredeti színe drapposszürke, ami még a tetőn látható volt. A belseje  kifogástalan állapotú, a szervizfüzete is megvan.
Időközben elkészült a felújítás. Óceánkék színt kapott, és a veterán minősítést is sikeresen teljesítette.
/2013.12.08./

Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1975. augusztus 1.
Futott km: 60 000 km
Karosszéria: Gyári karosszéria, gyári fényezés
Leírás:
A kocsit első tulajdonosától sikerült megvenni, már csaknem húsz éve ki volt vonva a forgalomból. Mindösszesen 60.000 km van benne, fényezése mindenhol eredeti. Két első kerekén még gyári gumikkal, a billenő gázpedál is gyönyörű. A csomagtartóban találtam régi számlákat és műszaki vizsga lapokat is az új szurkos akksi mellett. Szervizkönyve is megvan, amire a kalaptartón lévő évjáratazonos bólogatós kutya is vigyázott.
Jelenleg fellelt állapotában van, átnéztük, beállítgattuk, hamarosan forgalomba helyezzük. Az első fékbetétek még gyáriak, igaz nem túl vastagok, de nagyon szépen párhuzamosan vannak kopva. Az autón minden működik, a kárpitjai is nagyon jó állapotúak. Felújítást igazából nem igényel, két első sárvédőt kell cserélni.



Polski 125p 1300cm3
Évjárat: 197
2.
Futott km:
80 000 km
Karosszéria: Gyári karosszéria, gyári fényezés
felújítás előtt
Leírás:

Az autót első tulajdonosától vettem. A szép kék színbe és a piros ülésekbe első  látásra beleszerettem. Az adás-vétel egy kész élmény volt. A vej árulta, de a papa is jött „segíteni”. Imádta, reklámozta az autót, simogatta és néha hozzászólt az adásvételhez: „…úgy megy mint a golyó…, megjárta ám Lengyelországot…” vagy rámutatott az ülésen éktelenkedő kispárnára és közölte: „…ezt kimossátok, nagyon kényelmes, nem  fogja nyomni a tökötöket…” Amikor elhoztuk az autót a bácsi nem tudott szólni, kikísérte és látszott, hogy úgy érzi magát, mintha az élete egy részét vinnék el.
Volt egy kis kalamajka az átírás körül, mert anno a szürke forgalmiba az alvázszámot az adattábláról írták le, de ez egy jeggyel többet tartalmazott, mint az alváz. Na az évek óta álló autóval  kénytelen voltam elautókázni Gödöllőre a KPM-hez, ahol ezt a hibát igazolták. Sajnos forralta a vizet, mert a motor el van vízkövesedve, ezért nem sikerült mindjárt forgalomba helyezni és némi további  álomba szenderült, de hamarosan ébresztő következik.
A kocsi nem túl rossz, a szokásos első sárvédő, meg némi alja javítás ráfér. Persze fel kell újítani, de mivel teljesen eredeti, komolyabb javítások nem voltak, így jó az alap.

A Zsiguli, az Zsiguli, a Polski az Polski, aki ült már ilyenbe az érti a különbséget, a kormányváltóról és a lázmérőről nem  is beszélve, ami vízszintesen mutatja a vezető izgalmi állapotát.


 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz