Zsiguli 2101 1200 cm3
Forgalomba helyezés: 1972. január 20.
Futott kilométer:
Karosszéria:
Leírás:
A Zsigulit az édesapámtól örököltem, aki 2013. tavasszal hunyt el, így tehát én szeretném üzembe tartani az autót. Már csak azért is mert a 80-as évek elején ezen tanultam meg vezetni és használtam is később. Ez után volt még Zsigulim ill. 1 combi kockám is, de az idő haladtával meg kellet válnom tőlük, modernizálni kellett. De az apu Zsigulija megmaradt, és most én vigyázok rá.
Az apu vásárolta 2-3 évesen 1974-ben azóta van nálunk folyamatosan. Nem akart a Merkurnál várakozó listára kerülni, úgy hogy inkább megvette ezt. Ez így meglett rögtön (az adás-vételi még talán meg is van.) Az eredeti színi természetesen szürke volt, csak a nyolcvanas években lett piros. A rendszáma IM 03-44 volt, sajnos a régi forgalmiját nem sikerült megtartani, de mindig mondta az apu, hogy ez 71-es kocsi. Még az a "szép" rádió antenna is úgy volt, ahogy most van rajta. Az adatlapja motor térben van a tűzfalon, és az alvázszám is a tűzfalon van ( az adatlapján is 1971 látható - kicsit esztétikailag nem az igazi, de olvasható). Sajnos a motortér lámpája nincs már meg, de a kábel csonkja és a helye látszik hogy ott volt.
Zárt garázsban tartom, ahogy apu is garázsban tartotta mindig. Nem sokat ment vele, de nem tudom pontosan hány kilométer van benne. 48 évig volt hívatásos sofőr, úgyhogy nem nagyon "bántotta".
Alváz száma :175569
Motor száma: 177451
Minden az eredeti alkatrész benne, aminek lennie kell, persze karosszéria elemek voltak cserélve. Megvan a küszöb alatti króm csík díszlemez, csak nincs rajta. A kerek külső tükör meg. Komolyabb törése nem volt, 1-2 elem nyomódás az előfordult.
Korához képest tűrhető állapotban van. Esetleg egy később még az OT-s vizsgán is gondolkozom. Csak ahhoz egy kisebb összeget kellene belefektetni, amit mostanában nem igazán tudok kihozni. Úgyhogy "alszik" a Zsiguli. Azért havonta beindítom, megyek vele egy kört az utcánkba, mozogjanak egy kicsit az alkatrészei.