Főmenü:
Hordós Tibor autója
Zsiguli 21061 1500 cm3
Évjárat: 1995.
Futott kilométer: ~300000
Karosszéria: Eredeti karosszéria, újrafényezve
Leírás:
Az autóm minden karosszéria eleme eredeti, és csak hátsókerékhajtású lada alkatrészekből épül, a felnik is korhűek az autónál jó 10 évvel idősebbek. A képeken látszik nem a gyártószalagról legurult állapotban van az autó, de az eredeti állapot megtartása sem a szín, sem a '95 kivitel szegénysége miatt nem volt számomra járható út. Az átalakítások java is a kényelmes vezethetőséget szolgálja, mivel mindennapi használatban van az autó. Nem tudom és nem is akarom a teljesen eredeti autók szépségét elhomályosítani, igaz én favorizálom a nálunk nyugatabbra elfogadott irányzatot is, ahol veteránként tisztelik az enyhén, korhű alkat részekkel átépített autókat is, de mivel itthon akkoriban a tuning kimerült a versenyautó építésben, kénytelen voltam külföldi mintákat alapul venni.
A klubbok nagy része csak a versenyautót tudják tuning ladaként elképzelni, és mivel eddigi tevékenységem is inkább a restaurálásra és állagmegóvásra irányult, közelebbinek érzem a Veterán Zsiguli Weboldal tevékenységét.
Az autón nincsenek túl bonyolult átalakítások. Főleg korabeli, és lada alkatrészeket használtam. A motor érintetlen gyári, még nem lett megbontva, (pedig van benne már vagy 300000km). Egy alu szelepfedelet szereztem hozzá, az is vagy 25 éves amit felpolíroztam, és igy raktam fel. A kipufogó remdszer eredeti, csak a hátsó dob lett parragi(volt koppány) cserélve. A váltó 5 sebességes egy kockából a kissebb fogyasztás miatt. A beltérben a 2107 es eredeti ülései vannak, és egyelőre a 2105-