Hordos Tibor - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Hordos Tibor

Retrozsigulik

Hordós Tibor autója

Zsiguli 21061 1500 cm3
Évjárat: 1995.
Futott kilométer: ~300000
Karosszéria:
Eredeti karosszéria, újrafényezve

Leírás:
Az autóm minden karosszéria eleme eredeti, és csak hátsókerékhajtású lada alkatrészekből épül, a felnik is korhűek az autónál jó 10 évvel idősebbek. A képeken látszik nem a gyártószalagról legurult állapotban van az autó, de az eredeti állapot megtartása sem a szín, sem a '95 kivitel szegénysége miatt nem volt számomra járható út. Az átalakítások java is a kényelmes vezethetőséget szolgálja, mivel mindennapi használatban van az autó. Nem tudom és nem is akarom a teljesen eredeti autók szépségét elhomályosítani, igaz én favorizálom a nálunk nyugatabbra elfogadott irányzatot is, ahol veteránként tisztelik az enyhén, korhű alkat részekkel átépített autókat is, de mivel itthon akkoriban a tuning kimerült a versenyautó építésben, kénytelen voltam külföldi mintákat alapul venni.
A klubbok nagy része csak a versenyautót tudják tuning ladaként elképzelni, és mivel eddigi tevékenységem is inkább a restaurálásra és állagmegóvásra irányult, közelebbinek érzem a Veterán Zsiguli Weboldal tevékenységét.
Az autón nincsenek túl bonyolult átalakítások. Főleg korabeli, és lada alkatrészeket használtam. A motor érintetlen gyári, még nem lett megbontva, (pedig van benne már vagy 300000km). Egy alu szelepfedelet szereztem hozzá, az is vagy 25 éves amit felpolíroztam, és igy raktam fel. A kipufogó remdszer eredeti, csak a hátsó dob lett parragi(volt koppány) cserélve. A váltó 5 sebességes egy kockából a kissebb fogyasztás miatt. A beltérben a 2107 es eredeti ülései vannak, és egyelőre a 2105-ös ajtókárpitok, mert 06-oshoz nem találtam megfelelő minőségű újat egyelőre. Bekerült a korai 80-as évekből egy bőr sportkormány (valahonnan Angliából szárnazik, eredeti ladához való aggyal, és lada emblémás dudagombbal) a pontosabb vezetés miatt, és mert én a méretem miatt nem fértem el az eredti mögött. Készítettem egy könyöktámaszt, ami illeszkedik a belvilágba. Az üvegeket nem fóliáztam, hanem szinezettek (egy bontóból szerztem, eredetük ismeretlen). A felnik is valamikor a 80-as évek elején készültek , ezért mondom hogy korabeli. A xenon fényszóró az éjszakai vezetés miatt kelett, de ezek is a 2103-06 os ladákhoz készült, és kintről hozták. A legújabb változtatás pedig a klíma beszerelése, amit ugyancsak a típushoz gyártottak csak nem a keleti piacokra, és szintén kintről érkezett. A leírásomból látszik hogy szerettem volna egyedivé, és használhatóbbá tenni autómat az eredeti stílus megőrzése mellett (nem titkolhatom nagy benyomást tett rám Chip Foose). Az átlakítások javarésze a használhatóságot fokozza, mint említettem mindennapi használatban van az autó, nincs másik, és nem is engedhetem meg egyelőre, hogy jóidős garázsban pihenős autót csináljak belőle. Az idő bebizonyította, hogy minden időjárási körülmények közepette, rövid és hosszútávu utakon is megbízható, és takarékos közlekedési eszköz. Én a munkámban is orosz típuson dolgozom igy maximális odaadással vagyok a típus iránt, de a változtatások amiket tettem szerintem megfordult az orosz mérnökök fejében is.

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz