Zsiguli 2101 1200 cm3
Évjárat: 1971.07.07.
Futott kilométer: 109.000
Karosszéria: Felújított
Leírás:
A 81.839-ik a 4.847.000-ből...
Az úgy kezdődött, hogy mindent eladtam.... Már megint, és az új élet reményében elindultam egy szebb és tartalmasabb jövő felé kis hazánktól civilizáltabb országba, nyugatra - de az élet közbeszólt. Megint. :)
Így 2014 januárjában búcsút mondtam Pirosnak, az 1980-as muzeális 2103-asnak, és minden egyébnek is. Majd, jött a fordulat, és maradhattam kis hazánkban - állás, természetesen :) -, így szükségem volt egy LADA-ra. Vagy Zsigulira. Ahogy tetszik. Megint. :)
Találtam is egyet - amit a németek megvettek....Egy 1985-ös, örökségi diagonál gumis fehér szépség. Sebaj, túrtam tovább a netet és találtam egy követségi garázsban - igen, ott, a sváb-hegyen :) tárolt 1979-es gyártású, de 1980-as forgalomba helyezésű átmeneti 2101-est. Fehéret. Valami különös perverzió mindig is vonzott a "gombszemű" felé.
A fehér meg talán az ártatlansága miatt jött be. :)
Tehát felhívtam 2014. november 25-én, és 26-án robogtam is megnézni szép fővárosunkba! De közbe szólt az élet. Megint. :)
Az úton felhívott kedvenc és egyetlen autószerelőm, de hogy neki egy barátjának áll egy szép 2101 a garázsában porosodva, és lehet, eladná.... Az a Helmeczi Ottó féle autót, amit én ennek a barátnak - nevezzük Gergőnek - ajánlottam még 2013-ban, hogy ne vegyél autót felújításra, itt van ez, igaz, kicsit messze, mélyen keleten, de megéri. Meg is vette. Muzeális minősítette, OT rendszámot kért rá, cserélt rajta ezt-azt, de elkapta a láz, és egy szürkét akart, és épít épp magának. Eladná a púder kék csodát, amit az én ajánlatomra vett meg.
El is adta. Meg is vettem. :)
Másnap vonatra pattantam és lábon indultam neki Budaörsről a Tokajig vezető 240 km-nek.
Annyiban sikerült megvennem, amennyibe neki került, egy nagyon korrekt üzletet kötöttünk - állagmegóvás+vételár kifizetése után vidáman robogtam haza az M3-ason - megint :) - egy gyönyörűség ülésében.
Nem kell elmondanom, milyen lázba hozott az úton mindenkit az autó. Lassító újkori csodák pár perc mögöttem cammogás után szépen elcsordogáltak mellettünk, és csodálták, fényképezték egy letűnt kor emlékét.
Az autó úgy szép, ahogy van. Hihetetlen szép korai 2101-es bukkant elő a por alól az első mosás után. Alul-felül, mindenütt sosem volt állapotok uralkodnak - a kifejezés jó értelmében.
A műszerfal repedezett, de már tudom, mit jelent az "autentikus", és mi a különbség a "muzeális" és közte.
Pont egy repedezett műszerfalnyi. :)
A motor kisebb beállítást igényel majd, a hosszú állás után nem volt alapjárat, de ez nem okozott problémát. Természetesen az akksit is cserélni kellett.
Ellenben 110-es utazóval vígan abszolválta az utat. :)
Az autó egy 1971.07.07-i első forgalomba helyezésű 2101, 109.000 km-errel, 1995-ig vezetett AFIT szerviz lapokkal, amit meg is kaptam, csodálatos állapotban, olyan futóművel, amit nem kell hajókapitányként korrigálni folyton. Csak lazán.
Alvázszáma 81839-ik születésű orosz-olasz szerelemgyereket sejtet, tehát elég korainak gondolom.
Mindig vannak furcsa érzéseim autókkal kapcsolatban. Ezzel is volt.
Szóval, már nem fogok elmenni a megérzés mellett, ami súg néha - ez az autó a tied lesz, Roland....... :)
U.i: természetesen hozzáértő közalkamazottaink tájékoztatása alapján simán megírtuk az adásvételit, mert szerintük - csütörtök reggel - nem kell muzeális minősíttetni, mert hát hisz benne a jogszabályban is, tulajdonosváltásnál muzeális autónál nem kell még eredetvizsga sem.... Majd péntek reggel már kérték tőlem az új tulajdonos nevére szóló Muzeális igazolást, szóval a kanossza járás elkezdődött, de hát ezt veteránosék már megszokhatták bürokrata-országban. :)
/2014.12.26./