Zsiguli 2106 1600cm3
Évjárat: 1976. május
Futott km: 83000 km
Karosszéria: Felújítás alatt
Leírás:
Az autót Litvániából vásároltuk, a vásárlás története itt olvasható, és Vukmann Attilával közös gyűjteményünk része.
Az autó legnagyobb különlegessége a 0000315-ös alvázszám, ami azt jelenti, hogy a típus gyártásának első napján készült darabról van szó. A koraiság további jelei, a típustáblán még motortípusként nem 2106 hanem 21031 szerepel (ez volt a 03-as kasztniba szerelt 1600 motor prototípusok kódja), fényszórói még a korai mintázatú csehszlovák PAL gyártmányok, és ugyan már nem padlópedálos (és ezek szerint nem is volt padlópedálos 1600-os), de a vezető oldali szőnyegen a gumibetét még a padlópedálosokkal megegyező kivágott sarkú, noha a szőnyegen már nincs rajta a pedál kivágása, a hengerfej elején ott a korai Ladák kartergáz kivezető csöve, a műszerfal és ajtó párnázás a korai 1500-sökből ismert simább típus, a műszerek piktogramok nélküliek, a motorblokk színe még zöldes, nem kék, és vegyen '75-ös és '76-os üvegekkel van szerelve. Állapota jobb, mint a képek alapján tűnik, talán csak a jobb első sárvédő volt cserélve és ritka bőséggel van adagolva rá az alváz és üregvédelem, ami a kasztni általános állapotára nézve jó jel.