Zsiguli 21033 1300cm3
Évjárat: 1983.
Futott km: 8100 km
Karosszéria: Gyári elemek, eredeti fényezés
Leírás:
1983-ban a Litván SZSZK egy kolhozának elnöke végre megkapta jármű kiutalását. Ő ugyan évekkel korábban egy ezeröcsire fizetett be, de nagyon már nem válogathatott, így a csak a belső piacra szánt, szinte maradékokból összeépített 21033-ashoz jutott, amiben fölhasználták az utolsó láncos 1300-as motorokat és az utolsó 2103-as karosszériákat. A modellt rövid ideig és a korabeli 2103-sok fölszereltségével nyugaton is árulták 1977-ben, de a motor nem felelt meg az emissziós normáknak, így hamar fölhagytak az értékesítéssel. Az autó a 70-es években nálunk megismerthez képest sokat változott ekkora, az ekkori 2106-ok egyszínű ajtókárpitozása és műanyag záróvéges díszlécei mellett műanyag C oszlopi szellőzőket, kerekített szélű, új piktogramos kapcsolókat és műszereket kapott, a kerékív díszlécek is eltűntek ekkorra, fekete a hamutál fedele, a hátsó üléseken gyári Norma biztonsági övek szolgálták az utasok védelmét. Az üzemanyag ellátást már 2105-ös karburátor szolgálja. A felniken már a kockákról megismert újabb mintázatú 165-ös gumik figyelnek. Az 1300-as motor a 1500-ös hűtését és kipufogóját kapta meg. A kolhoz elnök inkább szolgálati Volgáját használta, így az autó 8 év alatt mindössze 8000 km-t futott, amikor is egészsége súlyosan megromlott, így az autóra többé nem volt szükséges, de azért gondosan állították le, a hengerekbe olajat öntve, felbakolva. Így további 20 év múlva amikor az unoka elővette, hogy eladja az autó jó állapotban volt. Sajnos a 800 km alatt egy szerencsétlen tolatás a jobb hátulját megtörte, és a javítás nem sikerült igazán profira.
Az autó hűtője a garázsból előkerülve lyukas volt, a termosztát beállva, a feszültség szabályzó elromolva, a vízpumpa tiszta rozsda, és a generátor is működés képtelen volt. Az autó kulcsai sem voltak meg. A kolhoz elnök fiának ismerőse vállalta magára, hogy az autót rendbe teszi és eladja, vásárolt is hozzá jó szándékkal Oroszországból új alkatrészeket, amikből sajnos több nem autentikus, de szerencsére eltette az összes régit, és elküldte az autóval együtt, így ami javítható, az vissza fog kerülni az autóra, ami meg ne, abból autentikusat kap az autó.
Az autó szinte új állapotban van, minden alkatrésze feszes, a motorja végtelenül kulturáltan és csendesen jár.
/2013.10.25./