Főmenü:
Döme Maté autója
Zsiguli 2101 1200 cm3
Évjárat: 1975.
Futott kilométer: 98000 km
Karosszéria: Gyári elemek, fényezése néhány helyen javítva
Leírás:
Az én történetem a márkával egészen módszerváltásig vezethető vissza. Mint minden terhes anyukát abban az időben Nysa mentőautóval vittek a korházba. Az én anyukámért nem jött, hanem apám vitte be a fehér ezerkettessel.(1971 augusztusi IK-
Itt kezdődőt minden. Ebben az autóba „nőttem fel” és ennek a fehér Zsigának köszönhetem a márka szeretetét.
Amikor apám eladta akkor eldöntöttem, hogy nekem csak fehér ezerkettes kell.
A sikeres autó vizsga után elkezdtem keresgélni. Akkor döbbentem rá, hogy mire is vállalkozok, hogy 2006-
Minden reggel, ahogy mentem a suliba mindig a hosszabb úton jártam, mert az egyik garázsban ott pihent egy szép fehér ezerkettes. A gazdája alig használta, ha jó idő volt kinyitotta a garázsajtót szellőzni. 4év alatt egyszer láttam a garázson kívül a ház előtt, pont mentek valamerre a feleségével. Sajnos siettek, ezért csak annyit tudtam kérdezni, hogy hány éves az autó? Jött a gyors válasz hogy 32 és el is hajtott. 2 évig nem láttam a kocsit.
Egy autószalonba kerültem gyakszira. Egyik nap, amikor bicikliztem a buszmegálló felé, megláttam az úton egy szép Zsigát, amit vontattak. Megismertem az autót és megjegyeztem magamba, hogy de jó volna, ha nálunk cserélné le a kocsit. 2nap múlva ott állt a szalon parkolójába, úgy megörültem, mint az állat, gyors körbe néztem utána sajnos be kellett mennem a műhelybe mire visszatértem eltűnt a Zsiga. Berohantam a szalonba, és utána érdeklődtem a csajoktól, hogy a bácsi, aki az előbb itt volt kivel beszélt, és hogy csak nézelődőt vagy autót is akar vásárolni? Új autót akar vásárolni, csak nem tudja, hogy mit csináljon a Ladával. Mondtam a csajnak, hogy hívja fel a bácsit, hogy én azonnal megveszem.
Visszamentem a műhelybe. Kis idő múlva jön a csaj, hogy tulaj délután vár elmehetek.. Szólt a csaj hogy van egy kis gond. Mondom micsoda? –elfelejtette megkérdezni a címét. Én csak annyit mondtam, erre hogy Tóalj 79. :)
5 óra felé értem a házához. Csöngettem, de nem jött ki senki ott vártam vagy fél órát és semmi. De jó gondoltam magamba itt állok a „mennyország kapujába” és nem engednek be. Indultam haza fele, de összefutottam a szomszédjával, aki mondta, hogy itthon vannak csak nem jó a csengőjük. Nagyon kedves volt a néni bement a telefonkönyvért és megkereste, a számukat én meg felhívtam Gyula bácsit és beszéltem vele, hogy megérkeztem, és várom a házuk előtt. Lejött és bementünk a garázsba, amire már évek óta vágytam. Akkor tudtam meg tőle, hogy nem akarta igazán lecserélni csak azért teszi, mert beteg a felesége és neki egy megbízható autó kell, amibe csak be kell pattanni, és már mehet is. Szereti a Zsigát, de 34 év után először cserbe hagyta, és szégyenszemre haza kellet húzni az autóját. Ezek voltak az okok, amiért lecseréli.
Így került hozzám az ezerkettes, amit rendbe tettem, és az óta is vígan gurul a vele egy idős magyar utakon.
98ezer kilométerrel vásároltam minden eleme gyári még a küszöbök is, újkorába alvázvédelmet kapott és üregvédelmet. Motorja bontatlan 35évesen is 10es kompressziót produkál. A fényezése sajnos több helyen javított, de így sincs szégyenkezni valóm…..szerintem.