Zsiguli 2103 1500 cm3
Évjárat: 1974.
Futott kilométer: 130000 km
Karosszéria: Restaurálás alatt
Leírás:
Az autó számomra kellemes keveréke a korai (75-ig gyártott) ezerkettesek legendás minőségének, és kedvencemnek a 2103-as Ladának. A faterom mindig mondja, hogy olyan jó autók nincsenek már mint az I-s zsigák voltak.
Felületesen megnézve kívülről nincs különbség az itthon 75-től forgalmazott 03-asokhoz képest, de azért akad egy két dolog, mint a szellőző kialakítása a homlokfalon, meg a nagybabák a lökhárítón - (ugyanúgy mint a 71-es évjáratú első szériás ezerkecskéken). A motortérben inkább a 01-re hasonlít minden, a hűtő közelebb van a motorhoz és fixen van rögzítve a ventillátor a vízpumpa tengelyére. A hengerfejen 2101-es cikkszám olvasható, ami 76-tól minden motoron 21011-es volt. Csak a löket, és a fúvókák átmérője más mint az ugyanidős kistestvéren. Viszont kezdettől fogva fék rásegítővel gyártották az ezerötösöket.
Ezt a példány nagyon megtetszett, főleg a színe miatt amit szintén csak a korai 01-esekről ismerhetünk. Ilyen színű, Rónai Marcinak a 71-ese is. Hab a tortán a piros belső ami szintén "ritkaszép". Olyan csúnya, hogy már szép.
Az autót 130000 km-rel vettem, rossz, de nem reménytelen állapotban, részben szatyorban. A képeken a vásárláskori állapot látható. A motornak minimális szelephangja, a karbi tengelye kicsit kottyan, a belső szép de nem hibátlan, a két első sárvédőt kivéve gyári festés javítgatások nélkül (még valamennyi fénye is van), a kilométer szerintem hihető. A gyári küszöb és a taposó odavan. Lesz rajta munka bőven mire hozhatom az OT-s rendszámot.