Az
autót Litvániából
szereztük egy kereskedőn keresztül, itt olvasható a
teljes történet. Az autó alvázszáma
12694, és kézi összerelesséle
készült 1970 augusztusában, mielőtt a VAZ-nál
elkezdőpdött a sorozatgyártás. Az
autó meglehetősen rossz állapotban van, mindenfelé
nem túl szakszerű javítások
nyomai és átfestések láthatók.
Teljes restaurálást kíván. Van
jónéhány
alkatrész, jel, ami csak a legkorábbi kézzel
szerelt zsigulik sajátja, pl. a
Magneti Marelli duda, a "Тольятти" feliratos orrembléma, a
furcsa motortér lámpa (lehet, hogy későbbi
beszerelés), a "шасси-chassis" feliart az
adattáblán (alvázat
jelent), és az 1970-es ablakok. Az
utastérlámpák Fiatok, de nem is akármiylen
Fiat, hanem Polski, ahogy valószínűleg az
ablaktörlők is. Ezeket hamarosan
szovjet, illetve az ablaktörlők esetében magyar
termékek váltották. További
tipikus korai jelek még a tűzfal közepébe
ütött alvázszám mellette az
adattáblával. A lökhárító
babák még nem ívesek, hanem kifejezett szöge
van a
törésüknek, az utastérbeli
kapaszkodóknak krómozott takaró végük
van. Ezek a
jelek megszűntek 1971 március-áprilisa után. Az
emelő zöld és a latin feliratok
tanúsága szerint Fiat vagy olasz gyártmány
lehet. Sajnos a textil szerszámos
hiányzik, az ablakmosó zacskó nem korhű
típus, és az egyik legszembetűnőbb
korai jel, a lámpafélholdak is hiányoznak,
valamint nincs benna kétrészes
ventilátor takaró lemez sem. Az AC és a
légszűrőházból kijövő levegőcső sem
gyári. További korai és nagyon korai Zsiguli jelek
a helyzetjelző a fehér index
búra alatt (ezért fehér), és a helyzetjelző
aljzat nélküli lámpafoncsor (a jobb
oldaliban cserélték, mivel benne van). A
sárvédőre szerelt háromszög talpú
kerek külső, és a fehér peremes belső
tükör, a ritka lyukas tetőkárpit, a
padlópedál,
az ezüst, vékony lámpás műszerfal, a
sűrűbordás műszerfalborítás az alumínium
díszítéssel, az ívesebb hátsó
ülés támla,a kürtkarikás kormány
a jobbra lévő
piros VAZ felirattal, a piperetükör a jobb oldali
napellenzőben, a füles
szellőzők, az ajtó oldalába benyomott
mélyedések, és a 2101-es hengerfej. Az
eredeti diagonál gumik és a gyári
szerelésnek megfelelő Videoton rádió a
hangszóróval tökéletes extrák.
The car was obtained from Lithuania via a dealer, here
you can read the full story. The car has the chassis number 12694, and
was produced by manual assembly in August 1970, before VAZ started serial
production. The car is in pretty bad shape, repaired not very professionally in
many places and over-painted all over. A full restoration is in order. It has a
number of parts and marks which are only particular to the oldest hand made
Zsigulis: the Magneti Marelli horns, the "Тольятти" emblem, the strange engine compartment light
(it may be a later addition), the "шасси-chassis" text on the data table, and windows
from 1970. The passenger compartment lights are Fiat, but not any Fiat, Polski
Fiat! Most probably the wipers are also Polski Fiat. These soon became soviet
or as the wipers, Hungarian products. Other typical early marks: VIN in the
middle of the firewall, not at the right side, VIN plate next to it. The bumper
"bumps" are not curvy but has an obvious angle. The handles inside
has chrome-plated tips. These are the marks discontinued after March-April
1971. The hoist is green (not black) and it is most probably Fiat or Italian as
there is latin text on it. Unfortunately the textile tool bag is missing, the
windscreen washer's bag is not the right type, and one of the most visible 1970-71
summer sign, the semicircular chrome rims around the front lights are missing,
and the cooling fan's two piece cover is also not there. The AC pump and the
ventilation tube coming from the air filter housing is not original either.
Other very early and early marks include park light in the white blinker (that
is why it is white), and main lights without the socket for park lights,
(however the right light is with a socket for park light). The round mirrors
fixed on its triangular base to the fender instead of the door, the white
rimmed internal mirror, the sparse patterned roof coverage, the floor mounted
pedal, the silver gauge board with the narrow slits for control lights, the
dense stripes on the dashboard and the aluminium inner trim, the curvy back seat,
the horn rim and the red VAZ text to the right on the steering wheel, the
mirror in the sun deflector, the little handles on the ventilation shaft
covers, the two depression on the front doors' narrow side, the 2101 cylinder
head. The original cross-ply tires and the original Videoton radio+speaker are
a great extra.