Zsiguli 2101 1200cm3
Évjárat: 1977. augusztus                                            
Futott km: 81 000 km
Karosszéria: Eredeti elemek, új fényezés
Érdekességei:
Kisebb ráncfelvarrás után átfényezett, de még eredeti karosszéria elemek. Motor doksza, "fütyül". 32 évig egy gondos tulajdonos és egy szerelő szervízelte. Évjáratra jellemző "még" ezüst betétes műszerfal, kürtkarikás kormány, ezüst hátlapos nagy visszajelzős km óra. De már kis gázpedál, négyszög tükör, s a hátfalon LADA típusjelzéssel érkezett eredetileg.


Kép album (Klikk ide)

Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1980.05.21.                                            
Futott km: 73000 km
Karosszéria: 
Gyári elemek, részben újrafényezve
Érdekességei:
Régóta kerestem egy közel eredeti állapotú 2103-as Ladát, és hosszas keresgélés után egy szép délutánon fénykép nélküli hirdetés keltette fel a figyelmem, amelynek leírásában az alábbi szöveg szerepelt: „…karosszéria lakatost még nem látott…”. Ez rögtön megfogott, telefont ragadtam s a tulajjal történő egyeztetés után indultam is az autóért.
Megérkezve pozitívak voltak az első benyomások, a kisebb hibákon kívül, amiket az autó 30 év alatt szerzett, összességében egy ápolt, egyben lévő autó fogadott. A próbakörön már az első pár méteren beleszerettem: semmi gyanús zörej nem hallatszott, így a rövid tesztkör és a hosszas alkudozás után megvásároltam.
 
Az autót 1980. május 21-én vehette át vasmegyei kisiparos tulajdonosa 126.000 Ft ellenében TA-28-72 forgalmi rendszámmal. Előttem egy szintén Lada barát tulajdonos használta, így többeknek ismerős lehet az autó az évenként megrendezésre kerülő gárdonyi Lada találkozóról.
 
Az autó javítását Komlósi Karcsi ajánlására Pemmer Péter karosszéria lakatos és fényező végezte, munkájának elismerésére szolgáljanak a mellékelt képek.
Az autón eredetiek maradtak a karosszéria elemek, de kisebb javítások és részben történő fényezése szükséges volt. A krómok javát is újra cseréltem. Majd 2011 tavaszán sikeres OT vizsgát tett az autó.
 
Néhány számomra kedves extrával bővítettem az autót, mint a „villámhárító”, vagy a díszes kisipari sárcsapó gumi, amelyek gyermekkori emlékeket ébresztenek bennem a családi kávébarna 1500s Ladánkról. A korai szériásokkal és az export kivitelűekkel megegyező kipufogó vég került fel az autóra, valamint Taurus gumiszőnyeg, bólogatós kutya és egy színben az autóval harmonizáló makett parkol a korabeli Autó-Motor újságok mellett a kalaptartón. A karosszéria védelmére könnyen eltávolítható műanyag doblemez-védőket szereltünk be. A későbbiekben Videoton RD 4614 rádió beszerelését tervezem.










Kép album (Klikk ide)