Évjárat: 1976.november 31.
Futott km:
Karosszéria: Rally
Leírás:
A
21011-es típusból kifejlesztett Gr2-es autót 1976.
01.07-én homologizálták. Magyarországon
1976-ban kezdték forgalmazni. Az én
autómat 1976. november 31-én adták át a
Merkúr Gubacsi úti telephelyén,
rendszáma ZJ 15-60 volt. A gépkocsit 2006. november
24-én vásároltam. A Zsiguli
korához képest jó állapotban volt, de az
idő vasfoga által átrozsdásodott
lemezeket nem gyári elemekkel pótolták. Nekem sem
volt könnyű megfelelő gyári
alkatrészeket beszerezni, de segítségemre sietett
Rónai Márton, aki a Zsigulik
szakértője, és gyűjtője. Miután a megfelelő
alkatrészeket beszereztem, beszéltem
lakatosmester barátommal, Kis Györggyel, hogy
építsük át a kocsit Gr2-es
versenyautónak, mint amilyen régen volt.
Néhány hónap munka után
elkészült a
karosszéria. A műanyag sárvédő íveket
régi versenyzőtársaimtól és
barátaimtól
szereztem be. A festést Kocsis Istvánra bíztam,
aki a pécsi versenyautókat
fényezte.
Az összeszerelést
és
az alkatrészek felújítását Varga
Jani bácsi segítségével sikerült
megoldanom. A
hengerfej komplett a porlasztókkal, a váltó
és a differenciálmű az eredeti
Gr2-es autó maradványaiként került az
újonnan épülő versenyautóba. A motor
speciális alkatrészeihez Havasi Péter által
jutottam hozzá. Az elektromos
munkákban Gerencsér Ferenc barátomnak
köszönöm meg segítségét. 2009.
június
6-án indultunk első versenyünkön a Ramada Balaton
Classic versenyen lányommal,
Németh Piroskával. Minden műszaki probléma
nélkül teljesítettük a távot,és
még
egy szakasz győzelmünk is született. Nagyon jó
élményeim voltak, mert ez az
oldtimer kupa felidézte emlékezetemben a rallye
versenyzős múltamat.
A Zsigulink 2009. 09. 01-jén sikeresen megfelelt a magyar muzeális- és a
nemzetközi FIVA minősítésen. Ezenkívül magyar és nemzetközi technikai
gépkönyvvel is rendelkezik.