Ez az autó a
feleségemé, ezért ő írt róla: Elemek
és fényezés 100% eredeti.
1994.11. havi autó. Katalizátoros és még
kézi szivatós sedan kivitel. A
férjemmel nagyon szeretjük a Ladákat, mivel neki is
ilyen van nagyon
megkedveltem a típust. Jogosítványom
megszerzése után az első autóm. Évekkel
ezelőtt vásároltam első tulajdonosától, aki
rendkívüli gondossággal vigyázott
rá, ahogy én is. Fűtött garázsban áll,
télen abszolút nem használom, manapság
nyáron
is csak hétvégi autóként. Szerintem ezt a
típust minden szempontból eltalálták
az oroszok. Kedvező fogyasztás, könnyen fenntartható
és szervízelhető autó. A
Sedan kivitelnek köszönhetően hatalmas csomagtér, ami
a hátsó ülés lehajtásával
2-3 szorosára növelhető.
Az autón minden eredeti, ha valami elromlik, akkor eredeti alkatrésszel
pótoljuk. Az alkatrészek manapság is elérhetőek. Ha eléri a veterán kort
elviszem múzeális minősítésre.
Be kell
vallani, hozzám legközelebb ez a Sedan típusú
Samara áll. Az autó egy azok
közül a kocsik közül, melyek a
rendszerváltás utáni VAZ
autógyártást
reprezentálják. Úgy vélem, hogy ez a Sedan
típus elég ritka főleg 1300-as
motorral szerelve.
Az autót a szüleim
vásárolták a Hungarolada
budapesti telepén. Akkor úgy mentek oda, hogy
metálkék, 1300 köbcentis, sedan
samarát vásárolnak. Csak ez a
kombináció jöhetett szóba, más
köbcenti és más
szín nem. Itt, mely a Merkur régi nagy telepe volt
rengeteg autó közül
választhattak, ám az említett
kombinációnak megfelelő autót nem sikerült
találni a több száz autó között.
Egy órás keresgélés után
megtörve, már kezdték
magukat elhatározni egy 1500-as mellett, amikor a telep
szélén szinte
”félredobva” megpillantották ezt az
autót. Minden feltételnek megfelelt, hát ez
kellett. A telepvezető ezután közölte, hogy az
autó úgy érkezett ide a vagonon,
hogy semmiféle papír,
szállítólevél nem jött vele.
Véletlenül keveredhetett
ide, nem is ide akarták küldeni.
Szállítólevél hiányában pedig
nem állíthat ki
számlát, így ezt az autót nem lehet
megvásárolni.
Valószínűleg
tévedésből ideküldött nyugati
exportos példány lehet, talán ezért
szerelték fényszóró
törlőlapáttal. Sok
Bosch gyártmányú alkatrész,
”Made in
U.S.A.” feliratos motortéri csövek,
automata szivató és lambdaszonda jellemzi.
Minden esetre a szüleim nem
hagyták annyiban a
dolgot, tovább küzdöttek. Hosszabb parázs vita
és némi telefonálgatás után a
telepvezető hajlandó volt számlát, és az
okmányokat kiállítani ehhez az autóhoz
a szüleim részére, így az autó a
miénk lett.
46 ezer
kilómétert hajtott bele édesapám, amikor
átvettem tőle, a maradék 13 ezret pedig
én. Mindig is a család egyik szeme fénye volt,
én is vigyáztam rá. Alvázvédtem
és üregeltem nagy szorgalommal. Életem első
autója. Olyan, amit az ember az
első néhány összegyűjtött
fizetéséből vásárol. Elmegy vele bulizni
vagy hazaviszi
a barátnőjét és rengeteg ifjúkori
felejthetetlen élményt szerez.
Jelenleg
letakarva, konzerválva pihen egy garázsban, nem szaporítom bele tovább a
kilométereket. Egyszer Ő is veterán lesz. Az autó ugyanúgy néz ki, mint amikor
a szülők elhozták a Hungaroladától, semmi nem lett rajta kicserélve vagy
változtatva, kivéve a 4 gumiabroncsot, a fékbetéteket és a különböző
folyadékokat és szűrőket.
Tényleg nagyon szeretjük a típust, a feleségem is ilyen autóval jár.