Retropartyzánok – A regisztrálók között kisorsoljuk: Balatoni szállás

A regisztrálók között kis fogjuk sorsolni a Pelso Panzió felajánlását,

két fő részére két éjszakás tartózkodás, reggelivel

a balatonmáriafürdői hotelben.

Saját tapasztalataimból mondhatom, hogy a remek szálláshelyen vendégszerető személyzet vár, remek ételekkel, és borokkal, már csak ezért is megéri kilátogatni a Retropartyzánok kiállításra, ahová a belépés ingyenes, de regisztráció szükséges, amihez a regisztrációs lap innen előzetesen letölthető, és a helyszínen látogatói karszalagra cserélendő. A legfrissebbekről a rendezvény facebook oldalán értesülhetsz.

A nyertest a rendezvényt követő két héten belül értesítjük a regisztrációs lapon megadott elérhetőségein.

Posted in 2013. II. negyedév | Tagged | Leave a comment

Retropartyzánok – belépés, regisztráció

Ahogyan már írtuk, a Retropartyzánok látogatása ingyenes minden látogató számára, de szükséges egy regisztráció a belépéskor. A regisztrációs lap a bejáratnál is kitölthető, de aki szeretné lerövidíteni a sorban állást, előre letöltheti innen, otthon kitöltheti, cserébe megkapja a helyszínen a karszalagját.

 

Posted in 2013. II. negyedév, Hírek | Tagged | Leave a comment

Retropartyzánok – a helyszín a Google Street View-n

Mivel Magyarországon is elindult a Google Street View nevű szolgáltatása, így meg tudjuk mutatni  csarnokot, ahol a kiállítás lesz.


Nagyobb térképre váltás

Ha itt egyenesen elindultok abba az irányba, ahol a kamion áll, megtaláljátok majd a bejáratot.


Nagyobb térképre váltás

Posted in 2013. II. negyedév, Hírek | Tagged | Leave a comment

Jövő hétvégén Retropartyzánok!!!

Már kevesebb mint egy hét, és április 26-án pénteken 16 órakor indul a Retropartyzánok veterán jármű klubtalálkozó, és kiállítás.

Közel 70 autó, és 10-15 motor lesz kiállítva a csarnokon belül, és remélhetőleg rengeteg a csarnok melletti külső veterán parkolókban.  A kiállítók között tudhatjuk a Veterán Autó és Motor, valamit a Rozsdakupac újságokat.

A pontos helyszín:

Csepel Művek Budapest, Színesfém utca és az Alumínium-Hengermű utca sarok

A rendezvény programja:

Április 26., péntek
11 órától érkezés, a kiállítás berendezése, ismerkedés,  járműmustra
11-15 óra Klubjárművek fényképezése
16 órától rendezvénynyitás
20 óra csarnokzárás

Április 27., szombat
8 - 9 gyülekező
9 óra: Kiállítás nyitás
- Kiállítás, egyesületek bemutatói
- Fotózás és videó készítése a csarnokban
- Fotózás egyéni kiállítóknak (előregisztráció szükséges!)
- Riportok, bemutatók a sajtónak
- A járművek megtekintése  az érdeklődők számára

19 órától vacsora, beszélgetés… 21.30-ig.
Sötétedés után fényfestés fotózással a csarnokban.

9.15-kor Fakultatív program: indulás Törökbálintra a Premier Outletbe

Április 28., vasárnap
9 órától gyülekező
9.30 -13 óra

- Kiállítás, egyesületek bemutatói
- Zártkörű alkatrész csere-bere  a rendezvényen kiállítók számára
- Klubok egymás közötti vegyes fotózása

13 órakor kiállítás zárás a csarnokban
13 órától Klubok fotózása igény szerint (előjelentkezés alapján)

A rendezvény alatt büfé szolgáltatás lesz, sőt péntek és szombat estére 650-800 Ft körüli áron Gulyásleves, illetve Csirkepaprikás is fogyasztható. Kérünk mindenkit, hogy aki szeretne a helyszínen vacsorázni az jelezze a retropartyzanok@veteranzsiguli.hu email címre annak érdekében, hogy megfelelő mennyiségű étel legyen elkészítve.

A rendezvényről további információk olvashatók a www.retropartyzanok.veteranzsiguli.hu weboldalon, a Retropartyzánok Facebook oldalán. Valamint kérjük tagjainkat olvassák a rendezvénnyel kapcsolatos Fórum témát! Frissített szórólapunk letölthető innen.

Szeretnénk már most köszönetet mondani a kiállításon részt vevő veterán egyesületeknek (Polski 125, Polski 126, Moszkvics, Zaporozsec, Skoda, Volvo, Saab 900, Riga, MZ), és egyéni kiállítóknak (Trabantok, Barkas, Skodák, Csajka…), hogy ilyen lelkesen segítettek a szervezésben. Szeretnénk megköszönni az ingatlan bérbeadójának az In-Management Ingatlan-üzemeltető Kft-nek  rugalmasságát, és segítőkészségét. Valamint köszönjük a Magyar Nosztalgia- és Hobbijármű Regiszternek, és a  Magyarországi Bogarasok Klubjának anyagi támogatásukat, melyet annak ellenére nyújtottak számunka,  hogy  kiállítóként nem tudtak részt venni a rendezvényünkön (ugyanis a szombati napon lesz az általuk szervezett nagyszabású veterán autó találkozó a Premier Outletben). Példamutatónak tartjuk a segítségüket!

Biztosak vagyunk abban, hogy nagyon jó hangulatú, kellemes hétvégét fogunk együtt eltölteni rengeteg gyönyörű autóval, ezért sok szeretettek várunk mindenkit!

Posted in 2013 I. negyedév, Hírek | Tagged , , | Leave a comment

Retropartyzánok – április 26.-28.

Ön is Zsigulin tanult vezetni? Éveket várt első autójára, egy szürke Trabantra? Sok időt töltött a papa púpos Wartburgjában? Órákat töltött az M7-esen vizet forraló Skodája mellett? Vágyakozva nézte amint néhány szerencsés Fiat 850-hez vagy VW Bogárhoz jutott a Merkurtól? Együtt stírölték a szomszéd Pistikével a Kuvaitban dolgozó apukája által hazahozott Mercedest? Ha szeretné felidézni a ’60-as, ’70-es, ’80-as évek hangulatát, akkor sok szeretettel várjuk a Retropartyzánok nevű rendezvényünkön! Ha Ön is nosztalgiával gondol vissza a Trabantok édeskés füstjére, egy Wartburg ajtójának hangjára, vagy egy új Zsiguli ülés illatára, akkor itt újra átélheti!

Április 26-28-án retro jármű kiállítást/találkozót szervezünk a ’60-as, ’70-es, ’80-as évek Magyarországára jellemző járművek márkaklubjai számára Retropartyzánok néven.

A rendezvény célja:
- Ezen korszak meghatározó autó, és motor márkaklubjai egy kis installációval, standdal mutassák be a klubjukat, márkájukat, járműveiket, történetüket.
- A klubok bemutatkozása mellett természetesen a klubtagok is megmutathassák kincseinket.
- Márkaklubok megismerjék egymást, szoros kapcsolatok alakuljanak ki.
- Szakmai tapasztalatcserére legyen lehetőség.
- Nem utolsósorban a látogatók számára érdekes, kellemes emlékeket keltő kiállítás hozzunk létre.

A rendezvény Budapesten, Csepel Művek egyik csarnokában lesz.

Csatlakozni szeretnénk az ezen a hétvégén megtartandó Sokadalom, és az Oldtimer Premier rendezvényekhez.

A rendezvény alatt fényképezést, és filmforgatást tervezünk profi fotóssal a klubokról, illetve vegyesen a különböző márkákról.

Szeretnénk vendégül látni a témával foglalkozó szaksajtót is, ami reményeink szerint minden klub számára kiváló megjelenési forma lehet majd.

A rendezvényt klubok találkozójaként álmodtuk meg, de nincs akadálya egyéni kiállítók részvételének sem.
A kiállítás a 60-80-as években hazánk járműparkját akarja megeleveníteni, ezért természetesen a keleti típusok mellett szeretnénk “nyugati” autó és motor márkákat is kiállítani.

A rendezvény mind a kiállítóknak, mind a látogatóknak ingyenes. Természetesen amennyiben a klubotok anyagi helyzete megengedi, akkor nagyon örülnénk, ha a csarnok bérleti díjához hozzá tudnátok járulni. De ha nem, akkor sincs baj, megpróbáljuk idén saját forrásokból finanszírozni a rendezvényt.

Kérjük a klubok és egyéni kiállítók részvételi szándékát küldjétek el a retropartyzanok@veteranzsiguli.hu email címre. Klubok esetén írjátok meg, hogy hány autót szeretnétek kiállítani.

Friss információk a rendezvény honlapján, és facebook oldalán fognak megjelenni, a kiállítani, közreműködni, és látogatni vágyók a kérdéseiket az erre a célra nyitott fórumban is feltehetik.

Ui.:
Sajnálattal tudatjuk, hogy a Veterán Zsiguli Egyesület az Oldtimerek Hétvégéje és az Oldtimer Show rendezőjével a részvétel feltételeiben nem tudott megállapodni. Elképzeléseink annyira távol állnak egymástól, hogy az együttműködésre nem találtunk lehetőséget, így egyesületi szinten nem képviseltetjük magunkat.
A Veterán Zsiguli Egyesület határozottan visszautasítja azt, hogy a sikertelen tárgyalásokat követően a rendező Egyesületünk belügyeibe kívánt beavatkozni a részvétel kierőszakolása céljából.
Posted in 2013 I. negyedév, Hírek, Múlt idézés | Tagged , | Leave a comment

A VAZ típusok gyártási darabszámai 1970-2012- FRISSÍTVE

A Kormány mögött c. szovjet autós lap (kb. az ottani Autó-Motor) alapján kigyűjtöttem az egyes modellek gyártási darabszámait évente. Az 1984 utáni adatokat a alexmix rcforum felhasználó gyűjtéséből frissítettem.
Az adatokat nem kell készpénznek venni, a szovjet statisztikák lényege volt, hogy ha 14 malac a terv, akkor a disznó 14-et is fog fialni. Azután az se baj, ha nyúl, csak röfögjön.

Azért képet ad arról, hogy nagyságrendileg mely típusok, milyen éves darabszámban készültek, és az egyes futósorszámos alvázszámokból könnyebben levonható a következtetés mikor készülhetett. Pl. korábban a 42661-es alvázszámú 2103-ról azt gondoltuk, hogy ’73 május-júniusban készülhetett, mert az ismert alvázszámokból arra következtettünk, hogy 80-90 ezer darab készülhetett 1973-ban belőle. A fentiek alapján inkább szeptember-októberi gyártásnak tűnik.

Az adatokban van némi kozmetika is, hiszen nem szerepel benne az 1500 db 2103V típus, amit jól dokumentáltan biztosan legyártottak 1972-ben, de el akarták titkolni, az 5000 db kézzel összeszerelt Niva 1975-ből. Az adatokban szereplenek a Toljattin kívüli üzemek gyártási darabszámai, de a kocka Ladák esetében az Oroszországon kívüli összeszerelés adatai nem szerepelnek, pedig kb 50-75 ezer darabot szereltek össze Ukrajnában, Kazahsztánban és főleg Egyiptomban, de pár száz darab dízel átépítés készült az EU országaiban is. Érdekes viszont, hogy más típusoknál jól láthatóak a pár száz darabos (sőt egyszer 55 darabos) teljesítések, ami jellemzően a szovjet tervteljesítési nyomás eredményei voltak, az év végén csak kiszenvedtek pár darabot, hogy meglegyen az évre tervezett új típus.

Posted in 2013 I. negyedév, Hírek, Zsiguli története | Tagged , | 4 Comments

A VAZ alvázszámok rendszere – FRISSÍTVE 2x

Többször fölmerült már kérdésként, hogy hogyan kell értelmezni a VAZ modellek alvázszámait. Hát összeállítottam egy kis magyarázatot.

Először is tisztáznunk kell, hogy 1981 előtt az autógyárak önállóan dönthettek az általuk előállított termékek számozásáról, a legtöbb autógyár a vázakat, a motorokat, esetleg egyéb fő egységeket külön számozással látta el, ami általában egy futósorszám volt, de 1954-től megjelent először az USÁ-ban egy rendszer, ami már a komplett autót kezdte számozni. Ezt egységesítették és tették egyszerre kötelezővé a világon 1981-ben, mely a VIN szabványban van lefektetve. A VIN – (vehicle identification number, vagyis jármű azonosító szám) egy egyedi, megismételhetetlen azonosító, amit a komplett jármű kap. Tehát valójában nem alvázszám. 1981 előtt is sok autógyár használta ezt valamiféle szerviz számnak, vagy pótalkatrész azonosítónak nevezve.

A VIN szabvány ugyan elvileg egységes, de mégis a világ különböző részein különböző, egymáshoz nagyon hasonló szabványok írják elő a 17 karakteres azonosító generálásának módját. A 17 karakter első három tagja kötött, ez az un. WMI, vagyis World Manufacturer Identifier – Gyártói Világazonosító, a 4-8 tag a VDS, a Vehicle Description Sector, a jármű leíró rész, ami általában a típust, altípust, karosszéri formát jelöli, a 9. digit egy a többi 16 digitből egy előre meghatározott algoritmus szerint generált ellenőrző karakter, ami arra szolgál, hogy a VIN-ről eldönthető legyen hogy valódi-e, nem csak úgy találomra ütötték be. A 10 digit a gyártási évet jelzi: A-Y-ig az angol ABC betűrendjében 1980-2000 közötti éveket jelöl, 1-9-ig pedig 2001-2009-et, és 2010-ben újraindul A-val. Itt érdemes megjegyezni, hogy a VIN szabvány az esetleges félreolvasások elkerülése miatt nem engedi meg a I, O, és Q betűk használatát. A 11. karakter a gyártóüzem kódja, a 12-17 karakterek a gyártók által definiált adattartalommal rendelkeznek.

1970 és 1980 között a VAZ a hagyományos futósorszámos rendszert alkalmazta, ahol valóban a váz kapott egy számot. A motorok ugyanígy külön futósorszámot kaptak. A járművek egyedi azonosítására csak az adattáblába beütött pótalkatrész azonosító szám szolgált. Persze a dolog nem ilyen egyszerű azért.

A vázszám formátuma így nézett ki:

ВАЗ 2103 0169412

A ВАЗ nem bé-a-háromnak ejtendő, mint ahogy egy okmányirodai ügyintéző egyszer betűzte, hanem a Volgai Autógyár orosz nyelvű elnevezésnek a Volzskij Avtomobilnij Zavodnak (Волжский Автомобильный Завод) a cirill betűs rövidítése, ejtése “vaz”. Ez gondolom itt sokakat nem lep meg. A következő 4 (illetve egy esetben 5) karakter a váz típusa, ez lehet 2101, 2102, 2103, 21011, 2106, 2121, stb… az altípusok nem kaptak külön vázszámot, tehát egy 21013-es pl 21011-es vázszámot kapott, benne egy 2101-es motorral. (A motorok ugyanígy annak a főtípusnak a típusszámát kapták, amibe először szerelték őket). Hasonlóan az 1500s-ek 2106-os vázszámot és  a 2103-as motorszámot kapták, így jött létre a 21061-es altípus, amelynek vázszámozása együtt futott a 2106-os (1600-os) főtípuséval)

Az utolsó hét karakter egy futósorszám, az egyes típusokon belül külön-külön haladt előre 0000000-től a végtelenbe és tovább. Két csavart itt is megemlítenék. Ugyan a a 2101-es és 21011-es vázszámokban a típus külön szerepelt, de valami teljesen érthetetlen oknál fogva a futósorszám közös volt, tehát az első 21011-es az nem 21011 0000001 volt, hanem a soron következő 2101-es váz sorszám. A másik csavar  a hazai okmányirodai és biztosítási ügyintézésben okoz rendszeresen gondot. Az első forgalomba helyezés idején nem létezett még az egyedi jármű azonosító, így nem nagyon figyeltek rá, hogyan jegyzik be az alvázszámokat, így a korabeli forgalmikból igen gyakran kihagyták a ВАЗ előtagot, gyakran a típust is, sőt a futósorszámból is elhagyták a nullákat, hiszen mindenki tudta, hogy futósorszámról van szó, és a 42466 ugyanazt jelentette számukra mint a 0042466

1980-ban valamikor a VAZ is átállt a VIN szabványra, amit a nagy autógyártók a 70-es évek folyamán folyamatosan vezettek be, mivel 1981-től már nem lehetett a nyugati piacokon hagyományos, vázszámozási rendszerben azonosított autókat eladni. Az új alvázszámok formátuma a következő:

XTA210610F1357031

Az XTA-ból az XT a Szovjetuniót jelenti (XS-XW-ig a szovjet gyártók azonosítói kezdődtek), az A a VAZ majd AvtoVAZ jele, és együtt az XTA is az VAZ-t jelenti. a 4-8 pozíciókon a 21061-es model jelölés található, innen tudjuk, hogy ez egy 1500s (az 1600-osnak itt 21060 szám lenne), a 9. pozíció nullája az ellenőrző karakter, az F az 1985-ös gyártásra utal, a 11.-17. pozíciók között pedig egy futósorszám volt, azt jelenti, az adott modellből (vagy modell csoportból) hanyadik az adott autó. Van azonban itt egy csavar, mivel a szabvány szerint a 11. karakternek a gyártóüzemet kell jelölnie, így a VAZ fenntartotta 0-6 számokat a toljatti üzembeli gyártásnak (így egy modellből akár 7 milliót is megszámozhattak volna), 7 a szizranyi üzem, és 9 a finn összeszerelést jelenti. Ahogy már láttuk a 2101-21011/13 egy futósorszámot kapott, és a három Samara modell is közös sorszámozást kapott. A fenti alvázszámú autó tehát a toljatti üzemben elkészült 1357031. 2106-os. Az évjáratot jelölő karakterrel azonban van egy érdekes körülmény. Egyes autógyáraknál a gyártási évet, míg másoknál (főleg amerikai gyártóknál) a modellévet jelöli. A modellév az előző naptári év július 1-től a következő év június 30-ig tart, az effajta évjárat megjelölésnek marketing okai vannak, már 2012-ben megveheted a a 2013-as modellt. A VAZ a modellév szerinti kódolást használta a 10. karakterben. 1980 volt az A, a többi modellév pedig sorban:

81     82     83     84     85     86     87     88     89     90
B        C      D        E       F      G       H      J        K      L

91     92     93     94     95     96     97     98     99     00
M      N       P       R       S       T      V       W      X       Y

01     02     03     04     05     06     07     08     09
1        2        3        4       5        6       7       8        9

A típusismertetők menüpont alatt gyűjtjük forgalomba helyezési dátummal együtt az alvázszámokat, aki szeretne hozzájárulni, küldje el a sajátját, vagy amit levadászott valahol.

Posted in 2013 I. negyedév, Hírek, Műszaki leírások, Zsiguli története | Tagged , , , , , | 12 Comments

Egy kis élménybeszámoló a decemberi Közgyűlésről…

Rónai Marci készített egy kis élménybeszámolót a 2012. december 8-án megtartott Közgyűlésünkről:

Befejeződni látszott a 2012-es év is, ezért összejöttünk szokásos, már-már tradícióvá váló évzáró közgyűlésünkre. Eme nevezetes eseményünknek Balla András klubtagunk adott otthont, balatonmáriafürdői csodás panziójában.

A tavalyi, Hajdók Tibi féle rendezés emlékeiből merítvén jó hangulatban lezajló baráti összejövetelre számítottunk. Többen már péntek este megérkeztünk. Stílusosan András okker 1200S-e várt minket a parkolóban. Bár a mindig garazsírozott családi autó szemmel láthatólag nem volt hozzászokva a hóeséshez és a mínusz 10 fokos zimankóhoz.

Mi odabent kezdtünk kiolvadni, ebben segítettek a minőségi röviditalok is… Éjszakába nyúló beszélgetésünknek egy jó adag pizza vetett véget, s eltettük magunkat másnapra.

Szombat reggelre bájos kis hóvihar kerekedett az érkező tagság nem kis meglepetésére, de azért mindenki egyben megérkezett. Bátrabb tagjaink asszonynépet is hoztak, hadd lássák mivé fajul az évvége.

A délelőttöt komoly dolgoknak szenteltük: megbeszéltük ez éves eredményeinket, költségvetésünket, jövőbéli terveinket. Ezenközben egyedül Hajdók Mester csalt mosolyokat (néha hangos nyerítéseket) az addig komolyan koncentráló arcokra, de volt olyan pillanat, amikor a péntek esti viszontagságok miatt kicsit megpihent…

Közben körbejárt az egyesület közös Toljatti Almanachja, a gyár 30. évfordulójára kiadott könyv is.  Rám is hatással volt a viccelődés, mert az egyik gyártósori fényképen, a motorszerelde kellős közepén nagytudású tanítómesterünket véltem felfedezni, s a hasonlatosság oly mértékben kísérteties volt, hogy újdonsült felfedezésemet mindenkivel meg kellett osszam, s ez csoportos fuldokló röhögésbe torkollt.

Ezután diavetítés következett tagjaink felújításairól, munkásságáról, ami pár óra elteltével átcsapott hirdetésnézegetésbe különféle nemzetiségű hirdetési oldalakon.

A jó hangulatban lezajló, s minden korábbi feszültséget mellőző közgyűlés után András borkóstolóval egybekötött vacsorára invitált minket saját családi pincéjükben. Ezt követően a borkóstolás került az előtérbe. Sorban jártuk végig a hordókat poharainkkal, a neves borász pedig mindegyik tételről részletes előadást tartott. Az 5-6. hordóhoz közeledve már mindenki alkoholban oldódott. Vaskovits és Vajtu kollégáknak már körbeért volna a szájuk, ha nincs közben még a két fülük is /Nahát, nahát Marci barátunk hova siet ennyire, hogy még a házigazda előadását sem várja meg…?/

Még Komlósi Karcsi is borozgatott, pedig ő nem szokott. Egyedül Raffai kolléga vállalta magára a józanságot, nem élve a helyzet adta lehetőséggel. Nem lehet tudni, hová fajul az italozás, ha András nem szólít minket vályúhoz, akarom mondani szépen terített asztalhoz, ahol a vadpörkölt győzedelmeskedett az alkoholszint felett. Mindenki fogyasztott bőséggel befogadóképessége szerint, tehát Tiborunk háromszor annyit, mint mondjuk én… Fogyasztását egy gyönyörűséges tortával kompenzálta, amit kedves neje születésnapjára szánt meglepetésül. Szép gesztus volt tőle, mely gyorsan eltűnt a Zsigulis társadalom feneketlen gyomrában.

Miután senki nem maradt éhen és szomjan, következhetett az est fénypontja, a helyi retro diszkó, ahol házigazdánk foglalt nekünk asztalt és táncparkettet. Attila már nyáron feltérképezte az e hely adta kiváló lehetőségeket, így nem bíztunk semmit a véletlenre :-)

Bevonult a díszes társaság egyen veteránzsigulis pólóban, ami látható meghökkenést okozott a mulatozó közönség számára. Szétszóródott bent a hordányi zsigulis, de az UV fényben lilán világító fehér póló jól behatárolhatóvá tett mindannyiunkat még a jótékony félhomályban is.

Mindenki a maga módján élvezte az estélyt, Vajtu, Raffai és Bóna kolléga csak az asztalnál ülve figyelte a történteket, de voltak, akik közelebbről „érezték a ritmust”. Elnökünk, Titkárunk, s jómagam belevetettük magunkat az est sűrűjébe. Még Komlósi Karcsinak is felcsillant a szeme a 70-es, 80-as évek slágereit hallván. Tompa Gabi is letagadhatott volna komolyságából vagy 20 évet, néha olyan arckifejezéseket öltött magára.

Az est hangulata akkor hágott a tetőfokára, amikor két igen lezseren öltözött hölgyemény pattant fel a pultra és szovjet tornászlányokat megszégyenítő mozdulatokat mutattak be. Ezt a látványt még Bóna Mester sem bírta ülve. Felpattant kényelmes foteléből és fényképezőt ragadott a látottak megörökítésére.

 Imigyen szórakoztunk önfeledten hajnalig, még a nevünket is bemondták a hangosba köszöntés gyanánt. Több részletben szállingóztunk haza szállásunkra, hogy mindenki már jól megszokott hálótársával térjen nyugovóra. Én pl. Karburátorguru Bálint kollégával osztoztam egy szobán.

Reggel még megettük a kiadós svédasztalos reggelinket, s lassan útnak indultunk hazafelé immáron második jól sikerült veteránzsigulis évzáró közgyűlésünkről. Köszönet érte szállásadónknak és a szervezőknek!

Zsigulátor bácsi

További képek tekinthetők meg a Galériánkban.

Posted in 2012. IV. negyedév, Élménybeszámolók, Hírek | Tagged , , , | 1 Comment

Év végi visszatekintés 2012

Így az év utolsó napján a szilveszteri pezsgőre készülve itt egy rövid visszapillantás az elmúlt évünkre, ami ismét olyanra sikerült, amire mind büszkék lehetünk.

A veterános szempontból holt idénynek számító téli időszakban mi már szorgalmasan készültünk több tavaszi eseményre, így a OT Expóra, ahol a nagy sikert arattunk a kombis standdal, és elhoztuk Noszvai András, és Czakó János támogatásával a magyar rally rajongóknak a kelet Walter Röhljét, Hannu Mikkoláját (B. Capelutti után szabadon) Stasys Brundzát a litván varázslót.

De a tavaszi készülődés nem csak ennek szólt, hiszen egy hetes turnén vettünk részt a Bumeráng stábjával, és a ott voltunk a Hungaroringi WTTC futamon a Lada Granta bemutatkozása alkalmából. Pécsen az Árkádban a nagysikerű retro kiállítás fő attrakciói voltak autóink.

A nagy nyári rendezvények közül a Balatonakali találkozót, és a Szolnoki szovjet járműves túrát, míg őszről a Pécsi veterántalálkozót emelném ki, ez utóbbi kettőn már hagyományosnak mondhatóan nagyobb létszámmal veszünk rész.

Ősszel a retro BNV szervezőinek felkérésére segítettünk, hogy változatos és nagy létszámú szabadtéri veterán autó bemutató jöjjön létre a BNV zárónapján.

Az év utolsó “hivatalos” eseménye a közgyűlés volt Balatonmária fürdőn Balla András pazar vendéglátásában.

Ebben az évben sem szűkölködtünk sajtómegjelenésekben, akár a fenti események kapcsán, akár felkérésre a klasszikus Ladák gyártásának megszűnése kapcsán, akár egy kultfilm felidése okán, akár saját szervezésben egy fontos Zsigulis évfordulóra, melyhez az egy kis Ladázásra mindig kapható Csík remek cikket írt.

Az év során weboldalunk mind formailag, mind tartalmilag megújult, talán a részletes típusismertetők felkerülését emelném ki itt és a sok ritkán látott képpel kiegészült történeti részt, és sok sok új anyaggal egészült ki az Érdekességek rész is. A weboldal statikusabb részének változásit mostantól egy új menüpont listázza.

Szerencsére ismét többen lettünk, új tagokkal gazdagodott az egyesület és új barátokkal a csapat, és most már elmondhatjuk, nem csak a középkorúak kapuzárási pánikjának köszönhetően. Ami még biztatóbb, hogy mind az új, mind a régi tagok aktivitása és a csapatszellem is sokat erősödött, amivel végül el tudjuk érni kitűzött céljainkat és még jól is szórakozunk. Jó néhány új, különleges autóval is gazdagodott egyesületünk, és több autó restaurálása is elkészült. A régi barátságok megerősödtek, és sok új barátot is szereztünk a zsigulis világon belül és kívül.

Érdemes végig nézni ismét az év eseményeiről készült képgalériákat egy kis nosztalgiázásért.

És most, hogy az autók már szépen a garázsban nyugszanak, kellemes, Zsigulikban gazdag, boldog új évet kívánunk  mindenkinek!

Posted in 2012. IV. negyedév, Hírek | 6 Comments

Ezeröcsi 40

Ma 40 éve kezdődött meg a VAZ harmadik, és sokak szerint legszebb modelljének gyártása. A Magyarországon csak Ezeröcsinek becézett 2103-ból több mint 1,3 millió készült a gyártás 12 éve alatt, és aprólékosan kidolgozott finom részleteivel nem csak a szocialista középosztály instant vágyálma és státusz szimbóluma, de az autógyártás állócsillaga, és mára a gyűjtők kedvence is lett. Ennek az örökségnek a bemutatására szervezte Egyesületünk az IN-Management Kft jóvoltából a volt Csepel Művek területén a fotózást, melyből Csikós Zsolt cikket írt a totalcar.hu-ra, ami ma jelenik meg, figyeljétek!

Az első 2103-as (egy 2103V),  az 1973 szeptemberében a gyárban készült képen, nem volt nehéz dolguk, a gyár egy dolgozója vehette meg.

A cikkben részletesen olvashattok a típus történetéről, és az egyesületi 2103-sok közül jó néhányról, így mi itt most nem részleteznénk, inkább megmutatnánk nektek a fotózás alatt készült kisfilmet, amelyet a Koma Pictures sokatok által a szovjet járműves rendezvényekről már ismert csapata készített. A kisfilmben pár olyan részletet is megmutatunk, amik már inkább a pszichiátriai profilunkba illenek, mintsem a típusismertetőkbe, de talán a vérbeli rajongókat érdekelheti, a többiek meg nyugodtan dőlhetnek hátra, hogy ők még nem tartanak itt.

A másik dolog, az Érdekességek közé frissen felkerült 1975-ös szovjet dollárbolti katalógus, melyből a külszolgálatért kapott konvertibilis rubel kuponokért lehetett azonnal vásárolni. maga a katalógus is érdekes kordokumentum, jól mutatja mik voltak hiánycikkek a munkások paradicsomában akkoriban, de nagyon érdekes a 3. oldalon lévő 2103-as fénykép, amit ide külön is bemásolok.

Ez egy próbarendszámos 2103-as prototípus, amiről fekete-fehér kép is alig maradt fenn, teli homlokfallal, nagy babákkal, és ami a prototípus voltát felfedi, a sárvédőre szerelt kúpos kerek tükörrel.

Nézzétek meg a vancello.hu blogot is, érdekes korabeli magyar optikai tuning ötleteket mutat be ma, melyek pont a 2103-asra készültek.

Köszönjük Csikós Zsoltinak, hogy talált időt a sok Év autója választás rendezvény között, hogy ismét Ladázzon egy kicsit, Kalma Kristófnak, és Koltai Bálintnak, hogy első szóra kapták a kamerájukat és jöttek, és utána szerkesztették, vágták a videót, és persze megjelent tagjainknak akár autóval jöttek, akár csak az összejövetel kedvéért (volt aki egyenesen Észak-Németországból jött, csak ezért) és persze mindazoknak a Lada fanatikusoknak, és családtagoknak, akik egy szóra jöttek és hozták vagy trélerrel húzták az autókat a helyszínre, és rászánták az egész napjukat, hogy méltó emléket állítsunk a típusnak.

Nézzétek meg az eseményről készült képgalériánkat is!

A videó HD minőségben, teljes képernyőn is nézhető, a mellékelt képen látható módon a zöld nyílnál lévő gombbal választhatunk felbontást, a pirossal pedig tehetjük ki teljes képernyőre

Jó szórakozást a cikkekhez és a videóhoz!

Posted in 2012. IV. negyedév, Hírek, Zsiguli története | Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , | Leave a comment