Veterán Skodák a vitrinből

Folytatódik a “Szocialista Autóipar 1/43-ban” sorozat, ma két csehszlovák remekművet mutatok be az Abrex interpretálásában. A Skoda Octavia TS 1200 és Skoda Felicia Super kabriolet a 60-as évek világát idézik. A kabrió a szocializmus hírességeinek juthatott csak, színészek, sportolók jutalma lehetett, még Csehszlovákiában is, de a nyugati piacon komoly sikereket aratott ezekkel a sokáig utolsó orrmotoros modellekkel a Skoda.

Posted in Modellautók | Tagged , , | Leave a comment

Skoda – Lada Párbaj

Horváth Krisztián a Skoda klub elnöke a következő rendezvényre hívott meg minket:

Kedves Veterán Zsigulisok!

Szeretném tolmácsolni felétek meghívásunkat az újjáéledő Skoda – Lada Párbaj nevű rendezvényünkre.

A találkozó színhelye a Kakucsring versenypálya, ahol több féle versenyszám lebonyolítását tervezzük, olyanokat is, amelyeken akár veteránautóval is részt lehet venni, mint például 1/100,  továbbá szervezünk Geo- ralit a környéken. Természetesen külön díjazzuk a veterán jellegű járműveket mindkét márka tekintetében.

A Parc Fermében lehetőséget biztosítunk akár klubotoknak elkerített helyen lévő megjelenésre is.

Amennyiben “velünk vagytok” azaz a weboldalatokon és annak fórumában népszerűsítitek a rendezvényt, 10 VIP belépőt biztosítunk számotokra, amelyekkel szabadon rendelkezhettek.

Baráti üdvözlettel:
Horváth Krisztiánelnök
Skoda Klub – Nosztalgia Autó és Motor Klub Magyarország
Felicia Racing Kft.
Telefon: 20-500-6079 h-p 10-18h
skodaklub96@gmail.com, feliciaracing@gmail.com

Krisztiánt megkértem, hogy regisztráljon be a Fórumunkba, és a Rendezvények témába is tegye fel a felhívást, hogy kérdezni lehessen tőle.

Posted in 2011. I. negyedév, Hírek | Leave a comment

Új tagok az oldalon

Tátrai Zoltán egy felújítás előtt álló, kezdetektől a családjuk tulajdonában lévő 1972-es 2101-el csatlakozott.

Maróti Attila egy 1975-ös piros belsős, gyönyörű 2101-el csatlakozott.

Balla András egy szintén családi autóval, a nagyapjától örökölt 1984-es 21013-al csatlakozott.

Horváth Zsolt egy 1981-es belga exportos 2103-al csatlakozott, amelynek érdekessége, hogy plüss borítású ülésekkel rendelkezik.

Szilágyi Zsolt egy felújítás előtt álló 1979-es 2106-al csatlakozott, mely a jelenleg ismert legöregebb 1600-os az országban (ugyan mendemondák keringenek egy 1978-asról…).

Baranyi Lajos nemrégiben felújított 1980-as 2101-ese (természetesen) megszerezte a FIVA minősítést.

Bús Csaba új képeket küldött az autójáról, frissítettem a régieket.

Polhammer Iván eladta a 21011-ét, ezért levettem az oldalról.

Posted in 2011. I. negyedév, Hírek | Tagged , , , , , , , , , , , , | Leave a comment

Lada taxik 1/43-ban

A szombati 1/43-as sorozatban most két 1200 Zsiguli taxi következik. A kék modell az IST taxis sorozatának darabja, egy etióp festésű és rendszámú 1200-es, a fehér egyedi rendelésre készült magyar Volán taxi, az alapja a DeAgostini kiadvány melléklete volt, de alapos feljavításra került.

Az etióp taxi érdekes módon a méretei alapján biztosan a korábban itt már bemutatott 124-es Fiat szerszámával készült, a műszerfala is stimmel, ellentétben a Volán taxival. És az IST gondot fordított arra, hogy az afrikai állapotokat jól tükröző tákolást megjelenítse az autón, a szélvédőn lévő árnyékoló csík, a 21011-esre cserélt homlokfal, a hiányzó hátsó prizmák, és az utólagos lökhárító fölötti tolatólámpa pár ilyen példa.

A Volán taxi egyedi igények szerint készült, rendszáma, feliratozása, a piros belső, a krómok és hűtőrács feljavítása, a lámpák kifestése mind a modell készítőjének, Fórián Lórándnak a  munkáját dicséri.

Posted in Modellautók | Tagged , , , , , | Leave a comment

Vajon mi készül itt?

Valami készül itt, csak figyeljétek!

Posted in 2011. I. negyedév, Hírek | Tagged , , , , , | Leave a comment

Bőregér gyufásdoboz méretben

Szombat van, úgyhogy ismét a szocialista autóipar egyik remeke jön 1/43-ban. A csehszlovák ipar egyik ikonikus darabja a járműipar zsákutcájaként is tisztelt Velorex. Bőrből készült patentos karosszériája nem védett az időjárás viszontagságaival szemben, cserébe a kétkerekűeket még vidáman vivő Jawa motor  már csak nehezen mozgatta az amúgy nehézkesen is manőverezhető fémvázas kasznit. A korabeli kényszer szülte járműpótlék mára kultusztárggyá vált, a Spark ezért készítette el hihetetlen részletes kidolgozással ezt a limitált darabszámú makettet.

Posted in Modellautók | Tagged , | 3 Comments

A totalcar B125 kezdeményezése

Kedves Klubtársak!

Alant olvashatjátok a totalcar által indított népi kezdeményezés felhívását. Úgy gondolom a téma támogatásra méltó, ezért kérlek benneteket, ha tehetitek írjátok alá valahol a lakóhelyetek közelében az aláírásgyűjtő íveket, vagy töltsétek le, és küldjétek el a megadott címre.

Kedves Támogatónk és Partnerünk!

Bizonyára a médiából már értesültek arról a kezdeményezésről, hogy 125 ccm alatti, és 11 kW teljesítményt meg nem haladó motorú motorkerékpárok B- kategóriás jogosítvánnyal is vezethetőek legyenek, külön motoros jogosítvány nélkül, kiegészítő képzést követően.

Aláírásgyűjtés indult a Totalcar kezdeményezésére. Ez a kezdeményezés egyben főpróbája is a közeljövőben tervezett további kampányainknak. Különösen fontos, hogy jól sikerüljön, most ugyan motorokról van szó, de a Totalcar tervei között szerepel jó néhány autósokat érintő ilyen jellegű változtatásra felhívás is.

Ebben a cikkben kerül összefoglalásra a téma pro és kontra.

http://totalbike.hu/magazin/2011/01/12/tanuld_meg_szeretni_a_b125-ot/

Annak érdekében, hogy a javaslat jogszabály formájában a Parlament elé kerülhessen tárgyalásra és lehetőleg jóváhagyásra, 50 ezer aláírást kell összegyűjteni, két hónap alatt.

Miről szól a kezdeményezés?

A kezdeményezés a közlekedés biztonságát és hivatott növelni: a modern, környezetbarát, négyütemű 50 köbcentis robogó a 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mint valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa szinte minden országában – feltételekhez kötve – érvényes egy ilyen szabályozás, mert a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel mérhető károkat okoznak.

A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a – most rendszám nélkül közlekedő – motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a nagyszámú, környezetkárosító, kétütemű smkp-k számának drasztikus csökkenése, és helyette modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembe helyezése és végül a városi dugók enyhülése, amely szintén közös érdekünk.

Ha ezzel a javaslattal -hangsúlyozottan- maradéktalanul egyetért, kérjük, hogy az alábbi linkre kattintva töltse le az aláíró ívet (http://m.blog.hu/be/belsoseg/file/alairas.pdf), és írja alá. Majd kérjük, hogy küldje el a Totalcar címére, a borítékon szerepeljen, hogy “125″:

Totalcar.hu Kft.

1033 Budapest,

Flórián tér 1.,I. emelet

A határidő 2011 február 25.

A borítékra kérjük írja rá: 125

http://m.blog.hu/be/belsoseg/file/alairas.pdf

Az eddig feljegyzett aláírásgyűjtő helyek listája itt található:

http://totalbike.hu/b125

Megértését és támogatását köszönjük!

Totalcar

Posted in 2011. I. negyedév, Hírek | Tagged , | Leave a comment

Kereklámpások 1/43-ban

Szombat van, úgyhogy ismét 1/43-as modellekel jelentkezem. A mai napon a kínai IST által gyártott négy modellt mutatok be. Az IST gyárt egyszerűsített modelleket a DeAgostini kiadó által sok országban megjelentetett újságokba (nálunk Retroautók címen fut, Oroszországban Avtolegendi v SZSZSZR néven, és még jópár országban kínálják), ilyen egyszerűsített darabok az orosz sorozatból itt látható fehér 2101-es és a piros 2102-es, gyárt normál dobozos darabokat, mint a zöld Fiat 124-es, és gyárt kis szériás limitált kiadásokat, mint a típusonként 1000 darabos sorozatban kiadott Cars&Co modellek, mint a bézs 2101-es.

A modellek kidolgozásban nyilvánvaló különbségek vannak, a leggyengébb az újságos, a legjobbak a dobozos limitált kiadások. Az újságos egyébként egy korai belpiacos autó akarna lenne, a kerek tükör tanúsága szerint, a bézs pedig egy késői  nyugat-európai verzió, amiről a szögletes tükör, és a csak Nyugat-Európában jellemző tipikus logóval kombinált Lada felirat tanúskodik. Sajnos mindkettőben hibás, 1500-ös műszerfal van, és a korai típus kormányáról hiányzik a kürtkarika.

A kombiban viszont a jó műszerfal van, és a kürtkarikás kormány is stimmel, de ebben meg a szintén csak Nyugat-Európában forgalmazott 21023-as magas fejtámlás ülései kerültek, amihez viszont pont az 1500-ös műszerfal és Lada 1500 Combi felirat passzolna.

A Zsiguli felirat sem az igazi, az az 1500-ös Ladára való lenne.

A 124-es Fiat viszont meglehetősen alapos kidolgozást kapott, sajnos a kiemelkedő kilincshez és a tükör nélküli kivitelhez itt is kürtkarikás kormány tartozna, de nem az van a modellben.

Amit érdemes még megemlíteni, ahogy a képeken is látszik, a 124-es Fiathoz más présszerszámot használnak, mint az 1200-ekhez, és a Fiat arányai jobban is sikerültek, a Zsigulik kissé torzak, nem elég szélesek.

A magyar Retroautók sorozatban megjelent 2101-es az itt bemutatott orosz modellel ápol rokonságot, de annál is gyengébb kivitelű, a prizmái nem festettek, nincs rajta típusjelzés, és érdekes módon szögletes tükrös.

Posted in Modellautók | Tagged , , , , , , , | 3 Comments

Faros Ikarusok 1:43-ban

Az ukrán Vektor kis szériában készíti kézzel festet Ikarus modelljeit. Az itt bemutatottakból kettő Ikarus 55 Lux (55.12), főleg a Szovjetunió számára készült luxus távolsági autóbusz, egy városi kivitelű, BKV festésű 66-os és egy helyközi kivitelű tetőcsomagtartós 66-os.

Posted in Modellautók | Tagged , , , , | 8 Comments

Zsiguli, Lada rendőrautók – vitrinbe

Szeretnék időnként bemutatni néhányat az 1:43-as modellautó gyűjteményemből. Vannak köztük akár az újságosnál is kapható darabok, jobban kidolgozott “dobozos” modellek, és egyedi igények szerint gyártott unikumok is. Természetesen igen sok Zsiguli és Lada van köztük. A most bemutatásra kerülő két darab egyedi megrendelésre készült, az első és az utolsó sorozatú magyar rendőrségi Ladákat mintázzák, a RealCarModels munkája.

Posted in Modellautók | Tagged , , , , , , | 8 Comments