Ifj. Kánya Zolitól, (Kánya elvtárstól) megkaptuk az idei találkozó programját és felhívását, amit alább közlünk. Amint tudjátok az egyesület közgyűlést is itt tervezzük megtartani, gyertek minél többen!


Ma délelőtt vetítették a Baranyi Lajossal, Bede Andrással, és a László Petivel készült kis riport filmet.
Nagyon jól sikerült!!! Ez a kisfilm tényleg a Zsigulikról, és a Zsiguli szeretetről szól. Tökéletesek voltatok, jók voltak a kis riportok, és hát természetesen az autók nagyon jól mutattak! Szép munka volt az M1, és a részetekről is!
A pólók révén kiváló reklám lehetőséget kaptunk!
A riport itt tekinthető meg (a 35. percben kezdődik): Video
2011. június 24-26-án kerül megrendezésre Siófokon a Zsiguli-Polski-Zastava találkozó.
Fórizs Zoltán hatalmas lendülettel szervezi a rendezvényt, melyről a következő linkeken tudtok tájékozódni:
http://veteranzsiguli.hu/Reklam.html
Kérlek olvassátok el a hírleveleket!
A tervezet alapján nagyon változatos programok lesznek, gyertek el minél többen! Regisztráljatok be minél előbb a rendezvényre a hírlevelekben megadott módon!
Megkeresett az M1, hogy szeretnének egy Retró témájú kis riportot csinálni a délelőttönként 10-12 óra között lévő Nappali című műsorban.
Csütörtökön délelőtt Budapesten akarnak forgatni 2-3 autóval.
A László Peti 1971-es 2101-esét, és a Bede András 1977-es 2103-asát már leszerveztem, ezek az autók még nem jelentek meg sehol. Egy kombi is kellene. Egyelőre a László Peti kombiját gondoltam, de nyitok egy fórumtémát a zárt Egyesületi fórumban, és holnap délelőtt 10-ig írjátok meg, ha van más ötletetek.
A szovjet Vörös Hadsereg igen nagy részben annak köszönhette II. világháborús győzelmét, hogy a nyugati szövetségesek ellátták jáművekkel, amivel fenn tudták tartani a tízmilliós tömeghadsereg mozgékonyságát. Az 1941-től érkező nyugati járművek köztük a Willy’s Jeepek adták az “ihletet” az 1943-tól gyártott GAZ-67-nek, amit 1953-ban leváltott a GAZ-69-es majd ez alapján 1972-ben megszületett az UAZ 469-es. A most bemutatott modellek a magyar Retroautók sorozatból származnak, egy GAZ-67B, egy “rajgaz”, a GAZ 69-es egy változata, valamint egy parancsnoki UAZ.
A következő levelet kaptuk:
“Tisztelt Veterán Zsiguli klub!
Régi álmom vált valóra, amikor a Lada 40 éves születésnapját ünnepelték, ugyanis nagy Lada rajongó vagyok. A Vasút történeti parkban tett látogatásom alkalmával rengeteg emlék jött elő belőlem és apuékból is.
Nekünk egy 1500-es fehér Ladánk volt. Sajnos 1995-ben ellopták.
Utána egy 1200-es okker sárga Ladánk volt. Mindkét autót nagy becsben tartottuk.
Volt a kiállításon egy Lada motor, egy úr kezelte. Sajnos nem tudom a nevét.
Hallottam, ahogy beindítják a motort. Azonnal felvettem emlékbe videóra. Amikor elkezdett a motor járni, egyből meghatódtam, libabőrös lettem. Nagyon jó volt közel 20 év után hallani azt a kellemes hangot. Becsuktam a szemem és újra a Ladánkban Dudusban, Gyulába ültem.
Nagyon tetszett az a rengetek Lada autó! Örülök, hogy van egy klub, ami őrzi és ápolja az emlékét.
Egy két autóba be tudtam szagolni. Hát igen azok a régi illatok!
Kaptam anyuéktól Veterán Zsiguli pólókat.
Ezzel is adózom az emlékének.
Egy két modell autóm is van, így ha rájuk nézek, mindig melegség tölti el a szívemet.
Mikor lesz a következő Veterán Zsiguli találkozó?
Nagyon tetszenek az internetes képek. Budapest közelében remélem lesz még.
További sok sikert kívánok önöknek, valamint rengeteg örömöt és lelkes csapatot!
Tisztelettel: Gősi Tibor Bertalan”
Nekem ez a levél sokkal nagyobb dicséretet jelent, mint bármelyik, amit eddig kaptunk.
Fogalmazhatnék úgy is: ez számomra megerősítette azt a véleményemet, hogy nem volt azoknak igaza, akik szerint túl “életszagúvá”, és nem egy hagyományos veterán kiállítási szalonná építettük fel a Veterán Zsiguli standot.
Szerintem elértük a célunkat!
Tibor, Neked pedig köszönjük az elismerést!
Több korábbi levelemben már jeleztem, hogy van a Fórumon belül egy “Veterán Zsiguli Egyesület” nevű fórumtéma, ami kimondottan az egyesületi ügyekkel hivatott foglalkozni.
A fórumon belül minden ügynek külön témát nyitunk. Itt szerveztük pl. az OT Expót is, itt igyekszünk minden olyan tájékoztatást elhelyezni, amelyek az egyesület belső információi közé sorolandók. De például most is van egy nagyon aktuális téma, amihez minden tagnak hozzá kellene szólnia: az egyesületi ügyekben történő döntés mechanizmusa. Rövid előéletünk során már többször adódott konfliktus bizonyos döntésekből, ami nem lett elég széles körben megtárgyalva. Úgy gondoljuk, hogy a fórum kiválóan alkalmas arra, hogy mindenki kifejtse véleményét egy előre meghatározott időpontig, majd a vélemények összesítése után döntés születhesse, ami viszont a későbbiek során nem támadható, legfeljebb a hibákból levonhatók a megfelelő tanulságok…
A “Veterán Zsiguli Egyesület” fórumtéma csak az Egyesületi tagok számára lehet elérhető, de ezt a programban engedélyezni kell. Ezért kérek minden egyesületi tagot (aki még nem látja ezt a témát), hogy írja meg nekem (vukmann.attila@veteranzsiguli.hu) emailben a fórumos felhasználó nevét. Amikor én visszajeleztem, hogy engedélyezve van az adott felhasználó névre a hozzáférés, akkor a legelső témaként látszania kell a fórum főoldalán.
Várom az emaileket, regisztráljatok, és fejtsétek ki a véleményeteket, segítsétek az Egyesület munkáját!
Ferencz József (aki az OT Expón a rendezvény a speakere volt) azzal kereste meg az egyesületet, hogy csináljunk Baján az Axiál gépkezelői olimpián egy mini oldtimer kiállítást. A rendezvény maga nem egy veterán kiállítás, de a jelenlétünkkel szeretnék színesebbé tenni ezt a technikai sportok napját.
Arra gondolt, hogy néhány gyári autó mellett vigyük el a Lajos féle motort, legyen egy versenyautó, és természetesen rendőrautó. Ezen autók után valamennyi benzinpénzt, és az egyesületünknek támogatást tudnak fizetni. Eddig Börcsök Marcellnak szóltam, aki bajai, beszéltem a Patus Zsolttal, ő hozza a rendőrautót, a Lajos a motort, és megyek én is. Versenyautó még nincs leszervezve, gondolom találunk. Nem tudni, hogy hány autóval vehetünk részt, de írjon nekem mindenki, aki szeretne eljönni, biztos nem lesz akadálya.
A rendezvény tájékoztató anyag a következő:
A most bemutatott modell az ukrán Vector kis szériás kézzel készült modellje az Ikarus 557-es távolsági autóbuszról. Nehéz eldönteni vajon az 1:43-as vagy az 1:1-es méretarányúból készült kevesebb, a középmotoros autóbuszból ugyanis mindössze 35 példányt gyártott az Ikarus.
A mai napon egy Fórián Lóránd által készített egyedi modellt mutatok be. Korábban már láttuk az első, és utolsó sorozatú rendőr Ladákat, most lássuk azt, amire valószínűleg a legtöbben emlékeznek, a 70-es évek második felének, és a 80-as évek egészének utcaképéhez hozzátartozó fehér alapon kék csíkos Zsiguli, az Ötvös Csöpi filmek ikonikus autója.