Veterán Zsiguli Egyesület új honlapja

Gondolom legtöbben észrevettétek már, hogy pár napja új honlap fogadja olvasóinkat.

Az új honlap megjelenése a régi, ezen nem akartam nagyon változtatni, ugyanis a véleményüket kifejtők 99%-ának tetszik. Néhányan jelezték, hogy lehetne modernebb, és profibb, amivel én nem értettem egyet. Szerintem maradjon a weblapok között is inkább retro, mint modern.

Tehát a megjelenés a régi, de rengeteg új funkció került bele, ami az átláthatóságát remélem megkönnyíti. Ilyen funkció az új menürendszer. A menüpontok nagyrészt megegyeznek a korábbiakkal, de az új webszerkesztő programmal almenüket tudtam létrehozni (pl. a “Veterán Zsigulik” menüpont alatt külön kiválaszthatók az egyes típusok).

Bekerült a menük közé a “Típusismertetők” menüpont, ahol az egyes típusok részletes bemutatása található.

Egyelőre a 2103-as van feltöltve (azonban még ez sem a  végleges, komplett, teljesen javított verzió), de hamarosan a 2101 is fent lesz (A többi típus anyagának összeállítása még hátravan.). A 2103-as tulajdonságoknál láthatjátok, hogy az oldalon belül is van egy görgetősáv, amivel mozgatva az adott tulajdonságot a fix idősáv segítségével könnyebben meghatározható az induló, és a záró dátum. A kis képekre mozgatva az egeret, a kép automatikusan kinagyítódik.

Megváltoztattam a tulajdonos/autók listájának, illetve a tulajdonosok saját lapjának megjelenését is. Itt is a kis kép albumra kattintva megtekinthető a régi nagy képeket tartalmazó album.

Megjelent a Programok menüpont, ami egy elektronikus naptárra mutat, ahol az éves veterán eseményeket igyekszünk összegyűjteni.

Az új menürendszernek köszönhetően jobban lehet csoportosítani a weboldal anyagait (pl. a Képgaléria anyagai évekre bontva kerülnek fel az oldalra).

Az Egyesület nevű menüpont alatt található a Kapcsolat almenü, amin belül a területi képviselők elérhetőségei található.

A nevekre kattintva az adott Területi képviselő elérhetőségei jelenik meg:

Újdonság, hogy a Weblap jobb felső sarkába pozicionálva az egeret, egy legördülő felület jön elő, ahol rövid figyelemfelkeltő felhívást tudok közzétenni (jelenleg ennek a kis szövegnek a minősége, élessége még nem jó, majd javítok rajta):

A decemberi közgyűlésen úgy döntöttünk, hogy a Zsigulikon kívül a tulajdonos saját oldalán megjelenhetnek más típusú veterán, retro járművei is. Ennek megfelelően már Polski, Moszkvics, Fiat is fellelhető néhány oldalon…

Nincs még a régi weblapról átforgatva a rengeteg anyagot tartalmazó “Érdekességek” menüpont, és a Fórum fejléce sincs átállítva. Ezek egyelőre a régi formátumban használhatók, lassan ezeket is át fogom szerkeszteni.

Az új webalapra teljesen újra fel kellett vinni minden anyagot, ezért elképzelhető, hogy kimaradt, lemarad valami. Kérek mindenkit, hogy ha hibát talál, akkor írjon a veteranzsiguli@veteranzsiguli.hu email címre! Illetve ide írjatok, ha bármilyen más ötletetek, észrevételetek van a weblappal kapcsolatban!

Posted in 2012. II. negyedév, Hírek | Tagged | Leave a comment

Egy ausztrál hajítófa és egy orosz hegy furcsa párosítása… 4. rész

3. nap, Szeged
Reggel a szokásos menetrend szerint keltünk, készültünk, pakoltunk, mentünk, kezdtünk, építettünk, állítottunk, összeraktunk, bekötöttünk, kipróbáltunk.

Már a műsor kezdeténél is rengeteg voltak a helyszínen, és mivel Szeged egyik legforgalmasabb terének legforgalmasabb részén voltunk, illetőleg egy abszolút gyalogosvédő zebra közvetlenül elénk vezette a járókelőket, így a tömeg egyre csak duzzadt és duzzadt. Egy idő után annyian voltunk, mint az o….. Sokan. A műsor természetesen a szokásos mederben zajlott, hírblokkok és szórakoztató beszélgetések, illetve a show szokásos építőelemei váltogatták egymást, mikor végre elérkezett a Zsigulik, Ladák ideje. Újból. De még ezelőtt természetesen a bevett gyakorlatnak megfelelően bemelegítettük a motorokat, átkötöttük az üzemanyagot, és beállítottuk a már oly sokat emlegetett kalibrált mennyiséget. A feladatok közt most is találtunk újdonságot,
mégpedig kenyérszeletelést és almapép készítést. Mindezt persze elektromos konyhai kisgépek segítségével. Harmadik feladatként a már korábban is jól működő kávéfőzést kellett a résztvevőknek végrehajtaniuk.

És mostmár kicsi büszkeséggel jelentem ki, hogy harmadjára is a fehér Zsigulival játszó páros nyert, de most is csak hajszálnyival… Majdnem csak a puszta szerencse döntött, a kávék utolsó cseppeinek számlálásával tudtunk csak döntést hozni. A motorok hősiesen állták a megpróbáltatásokat, a magas fordulatszámok hanghatásai elnyomták néha még a műsorvezetők hangját is – pedig ők sem sajnálták a hangszálaikat.

A továbbiakban már a jól megszokott rendben zajlottak az események, mi pedig jól megérdemelten (legalábbis mi így éreztük) elmentünk reggelizni a szemben levő pékségbe. De azért közben is szemmel tartottuk kincseinket, de még mindig nem tudtunk olyan hatékonyan vigyázni rájuk, mint ahogy azt Hajdók Tibi mesterünktől már sokszor eltanulhattuk volna. Így azért egy-két ujjlenyomat, pici kis karcnak nem nevezhető csíkok azért voltak az autókon – de szerencsére a mikroszemcsés polírozó kéznél volt, így ezen „sérüléseket” nyom nélkül tudtuk eltávolítani. Nagy kő esett le a szívünkről.

Adás közben másik szenvedélyemnek is jutott idő hódolni, a helyi tömegközlekedés szépségeit, pár trolibuszt is lencsevégre kaptam (akik ismerik eme perverzitásomat, azok megértik… :-D ).

A kieső időben pedig a tér szépségeiben gyönyörködtünk a médiatorony teraszáról.

És elérkezett a nap szokásos része, amikoris sebesen összepakoltuk a felszerelésünket, beültünk autóinkba, és mivel a trélert a szállodánál hagytuk, kis Zsiguli felvonulást imitálva visszatértünk szálláshelyünkre. A kocsikat felkészítettük a menetre, fehéret a trélerre, homokszürkét a villára.

Még egy finom ebédre szorítottunk időt, és jóllakottan indultunk el utunkra. Kb. másfél óra alatt érkeztünk meg Nagykőrösre, ahol a Cifrakert sportpályája mellett már folyt az építkezés, a helyi lakosok árgus figyelme mellett. Természetesen itt is hamar nekiláttunk feladatunknak, összeraktuk a technikát és ideiglenes helyükre állítottuk a Zsigulikat.

Gyors és hatékony munkánknak köszönhetően elég hamar elkészültünk, így újabb elfoglaltságot kerestünk magunknak, és mivel Lajos képkiállítása a szomszédos csárdában kapott helyet, így végre oda is eljutottunk, és megtekintettük a tárlatot. Érdekes
színvilág, furcsa nézőpontok, és meglepően használt fotó- ill. grafikai effektek jellemezték Lajos képeit, a műértő közönség beszélgetéséből elcsípett gondolatok alapján valódi művészi értéket képviselnek. Ezt persze nem vitattuk eddig se.
A csárdában, míg a díszvacsora zajlott a tárlat meghívott vendégeinek, mi a külső helyiségben ültünk le, és egy könnyed leves, illetve egy picit gyomorterhelőbb hagymás rostélyos elfogyasztása mellett döntöttünk. Mire végeztünk, már ránkesteledett, így még egyszer körbejártunk a felvonulási területen, megnéztük a stábot, hogy haladnak az előkészületekkel, majd elköszöntünk tőlük.

Ezután viszont indulnunk kellett, mert megváltozott a szálláshelyünk, így kb. fél órás út várt ránk Lajosmizse felé, a Geréby Kúriába. Utunk meglehetősen nehéz volt, az út minősége nem csekély problémákat okozott, egyik padkától a másikig kormányozva kerülgettük a lyukakat, de így is repkedtek a lerögzítés nélküli alkatrészek fülkén belül és kívül is. Még Nagykőröson ért az első akadály, egy magassági korlát, amely végül mindössze 10 cm-rel bizonyult alacsonyabbnak, mint mi, így meg kellett keresnünk a kerülőutat. De az est legnagyobb „meglepetése” nem ez volt, hanem pár kilométerrel később egy szerencsétlenül járt autós, aki Mercedesével az árokba csúszott, és a helyiek segítsége bizony kevésnek bizonyult a szabaduláshoz. Természetesen nekünk nem jelentett nagy problémát, pár perc múlva már újból az úton volt a csillagos járgány.

Eme sikerélménnyel gazdagodva majdnem éjfélkor értünk úticélunkhoz, és gyors bejelentkezés után már csak az ágyak jelentették az egyetlen vonzó alternatívát, úgyhogy gyors fürdés után vízszintbe is helyeztük magunkat. Csak ezeket a fránya beszámolókat
ne találtam volna ki, így aztán rövid alvás után hajnal kettőkor nekiültem a számítógépnek…

Folyt. köv.

A szerdai adás főbb részei a Bumeráng weboldalán keresztül újra meghallgathatók.

Posted in 2012. II. negyedév, Élménybeszámolók, Hírek | Tagged , , , , , , , , , , , , | Leave a comment

Egy ausztrál hajítófa és egy orosz hegy furcsa párosítása… 3. rész

2. nap, Szekszárd
Na persze azoknak a q.va madaraknak is volt ám eszük – szerintem egész éjjel direkt visszatartották, merthogy reggel amint levettük a gépsárkányokról a ponyvát, még talán körbejárni sem tudtuk az autókat, a tetőn, a motorháztetőn és a csomagtértetőn máris ott virított a friss matéria… Nagyon tudtam örülni… Dehát mindegy, a shownak folytatódnia kell – gyors takarítás után már láttunk is neki a feladatoknak, a rendszer ellenőrzésének. Előző este tetemes feladataink mellé felkértek a Shell Fuel Save zászlókkal való törődésre is, így már reggeli elfoglaltságaink mellé a zászlóállítás is felsorakozott, az állítás persze inkább csak a mondatrészre igaz, merthogy ezeknek olyan görbe a vége, mint egy erős pecabotnak egy nagyobb hal súlyától… Szerencsére csak négy darab van, így habár egyesével igen nehézkesen, mindenféle sík terület hiányában (ahova a tároló hordtáskát szépen kiterítve kulturáltan lehetett volna) küzdve az elemekkel sikerült a helyükre pozícionálni.

Innentől a műsor hallgatásának adtuk át magunkat, mivel már előző napról jövő tapasztalatunkkal felvértezve nagyjából tudtuk, mikortól kell aktivizálódnunk. Közben megérkezett Egyesületünk Főnije, Attila is a gyönyörűszép Taigával, amit a tér másik oldalán a lehető legszerencsésebb helyre sikerült elhelyeznie. Hogy miért is a legszerencsésebb, ezt mi még akkor nem tudtuk.

Persze a mi időnk hamar el is érkezett, és a fél nyolcas hírblokk előtt már elkezdtük melegíteni az erőforrásokat. Közben feltöltöttük az üzemanyagtartó üvegedényeket, majd a melegítés után ezen edények kifolyóit az AC-k mögé csatlakoztatva, óvatos gázadásokkal a kalibrált szinthez állítottuk bennük a benzin szintjét. Alighogy végeztünk, már össze is állt a játéktér, a Bosch szakemberei előkészítették a gépeket (aznap éppen hajszárítóval kellett megszárítani egy eláztatott papírlapot, majd kézi botmixerrel kellett gumimacikat felaprítani, végül elektromos dekopírfűrésszel kellett Lali fejét egy deszkalapból kivágni), összekötöttünk mindent, és a műsorvezetők is hamar megjelentek az autók és a játéktér közvetlen közelében. A játék ma is nagyon komolyan zajlott, mindkét oldalon a játékosok kőkeményen vették a feladatukat, így viszont szegény autóinknak is komolyan kellett teljesíteniük, de a végére mindkét csapat elkészült a kiadott feladattal, így nagyon kis orrhosszal, de megint a fehér Zsigulival játszó páros lett a nyertes.

A műsor aztán gyorsan folytatódott tovább, még két játékon (csocsó akkumulátoros csavarozógépek segítségével, illetőleg fa-foci, azaz foci egy PUR-habból és falapocskákból készült labdával) kívül a szokásos Tucc Hunul játék, Bryan és Márta néni bejelentkezése színesítette. Itt is komoly küzdelmeket láthattunk, és mindkét csapat a végsőkig harcolva, elszántan küzdött a győzelemért. De számunkra, és főleg Attila részére a nap fénypontja még csak ezután következett. Bryan bejelentkezése és bevezetője után Attila szinte lebegett a járda felett, és sugárzó tekintettel, mennybéli üdvösséggel az arcán élte át, hogy pár mondat erejéig újból csak rólunk szólt a Bumeráng!

A Bryannal folytatott beszélgetést itt tudjátok meghallgatni.

Az adás végeztével aztán a jól megszokott műveletek gyors egymásutánja következett, és végül irányba vettük Mexikót… Ja, nem, az egy másik nóta… Szóval Szegedet vettük irányba, az M9-esen, majd az 51-esen, végül Bajától az 55-ös úton jutottunk el célunkig.

Mivel sikerült nagyon korán érkeznünk, így először a szállodához mentünk, és egy szenzációs ebéd után kis pihenő is kijutott. Délután, kora este aztán felkerekedtünk, és a show helyszínére indultunk. Szegeden egy kis malőr következtében úgy döntöttünk, hogy a belvárost nem a trélerrel, hanem a Zsigulikkal, saját lábon ill. keréken célozzuk meg. Persze sem a távolság, és az előttünk álló út nehézsége sem akadályozott minket, pár perc alatt, a belvárosi hídon keresztül jutottunk el a Széchenyi térre, ahol már szinte sebészi pontossággal és rutinnal állítottuk össze a helyszínt, ill. a kellékeket. Este érzékeny búcsút vettünk autóinktól, jó éjszakát kívántunk nekik és a stáb még kintlévő tagjainak, és a vagyonvédelmis kollégáknak.

Szálláshelyünkre gyalogosan tértünk vissza, a friss levegő, a csodálatos, csöndes szegedi éjszakában felüdítő élmény volt a rövid gyalogtúra. A belvárosi hídról megcsodáltuk a csodálatos éjjeli fényeket, és a szállodát is megörökítettem… A képen vetődő emberke pedig nem más, mint a Neo FM promóciós igazgatója… Őrült (de a szó jó értelmében!).

Folyt. köv.

A keddi adás főbb részei a Bumeráng weboldalán keresztül újra meghallgathatók.

Posted in 2012. II. negyedév, Élménybeszámolók, Hírek | Tagged , , , , , , , , | Leave a comment

Egy ausztrál hajítófa és egy orosz hegy furcsa párosítása… 2. rész

1. nap, Veszprém
Reggel kora hajnalban, mintegy vészriadóként kúszott be álmunkba a mobiltelefonok ébresztő muzsikája, de előrelátó tervezésünknek köszönhetően a közel egy órás „szundi”-zás után azért mégiscsak sikerült időben felkelnünk. Az idő rövidsége azonban kellő lökést adott, így 5 óra előtt pár perccel már melegítettük a trélert, és a veszprémi állatkert melletti hotelünktől egy rövid autókázással a műsor helyszínére érkeztünk, majd gyorsan biztonságos parkolási lehetőséget kerestünk magunknak, illetve a trélernek. Egy kis gyaloglás várt még ránk, és utána egyből belevetettük magunkat az előkészületekbe, az előző napon már összepróbált technikát felélesztettük álmából, összeegyeztettük a stratégiát, és kezdődhetett is a műsor. Örömünket csak a zsigerekig ható hideg szél csorbította, konstatáltuk, hogy tavaszias, lenge öltözékünk a nulla fok körüli hőmérsékletben vajmi kevés védelmet nyújt amúgy sem túl kipihent testünknek. De azért tartottuk magunkat. Lelki támaszt az időközben megérkező tagtársak, Raffai Béla a zöld ezeröcsivel, Hajdók Tibi a sárgával, Meleg Norbi a rendőrautóval és Duboviczki Zsolt az ő
kereklámpásával nyújtottak számunkra, majd elindultak, hogy az alkalmas pillanatban a helyszínnél felvonulva, a szirénát is megszólaltatva hívjuk fel a nézők és a műsorvezetők figyelmét a gyönyörű szép Zsigulikra.

Míg a műsor a szokásos menetrendje szerint haladt, mi kiépítettük a játékteret, felkészítettük a gépeket, és röviddel a fél nyolcas hírblokk előtt beindítottuk a motorokat, hogy a játékra már szépen bemelegedve álljanak készen. A vasárnapi felkészülés során az üzemanyagtartályokat megtöltöttük, és a motor járatásával hajszál pontosan illesztettük az üzemanyag mennyiségét a már bekalibrált szinthez.
És elérkezett a várva várt pillanat, a Zsigulik szerephez jutottak, és a műsor egy rövid ideig csak róluk szólt. Megemlítésre került az Egyesület is, az autók oldalán ott virítottak a vadonatúj mágneslapok, rajtuk a weboldalunk címével, illetve az ajtókon az Egyesület logójával. Bochi egy pár szóban rákérdezett a Zsigulisság és Ladásság örültségi szintjére, majd rövid válasszal magyaráztuk, hogy szinte minden oldalról nézve a perverzitás határát súrolja a mi kis „hobbink”.
Majd a játékosok bemutatása és a játék rövid ismertetése következett, miszerint a háztartási gépekkel, jelesül egy kávéfőzővel, egy habverővel és egy varrógéppel sorban kávét kell főzni, 3 db tojásfehérjét kell kemény habbá felverni, majd egy előre anyagra nyomott mintát (Köszi Lali logó) kell körbevarrni úgy, hogy közben a játékosok párjai a Zsigulikban ülve a gázpedál segítségével szabályozzák a töltést, és minderre összesen kb. 9 percnyi üzemanyag áll rendelkezésükre. A csata heroikus küzdelmet hozott, és a két játékos fej-fej mellett haladt a feladatok teljesítésével, az üzemanyag a két autóban is közel hasonló mértékben fogyott. A játékot végül a fehér Zsigulihoz tartozó páros nyerte, de előnyük pusztán a gépeket kezelő hölgy ügyességének köszönhető, varrása sokkal szebbre sikerült, mint ellenfeléé, akinek semmi oka sem volt a szégyenkezésre, hősiesen helytállt még a technika furcsa makacskodásainak ellenére is.

A Zsigulik szereplése a műsorban itt véget ért, ugyan még egyszer-kétszer meg lettek említve, de innentől már új játékokra és témákra összpontosítottak. A műsor végeztével következtek a szétszerelési, összepakolási munkálatok, melyek végeztével mi is útra keltünk az új helyszín felé. Utunk során Székesfehérváron megebédeltünk, és végül du. 6 óra körül érkeztünk Szekszárdra, ahol a már begyakorolt és végigpróbált lépésekkel gyorsan a helyükre varázsoltuk az autókat, a technikát – és elővigyázatosságból a frissen vásárolt ponyvákat is feltettük a fákon és bennük rejlő veszélyektől való megvédés érdekében. Sajnos a megállásunk utáni 5 percben három adag madárürülék landolt a csomagtértetőn, így az éjszakát nem engedhettük, hogy védelem nélkül töltsék. Nota bene, reggel egyetlen zavaró foltot sem találtunk a ponyvákon.

Folyt. köv.

A hétfői adás főbb részei a Bumeráng weboldalán keresztül újra meghallgathatók.

Posted in 2012. II. negyedév, Élménybeszámolók, Hírek | Tagged , , , , , , , , | 1 Comment

Egy ausztrál hajítófa és egy orosz hegy furcsa párosítása… 1. rész

És hogy ez a kettő hogy is jön össze? Hát Zsigulik a Bumerángban!!!

És elkezdődött… Túl az első nap izgalmain, egy rövidke összefoglalóban írom le az eddig történteket.

Vasárnap délre beszéltük meg Vaskovits Zsoltival, hogy autómat és engem felvesz, és a tréler segítségével jutunk le a show első állomására, Veszprémbe. Dél körül meg is érkezett, majd a trélerről leállt egy gyönyörű homokszürke 1975-ös ezerkecskével, helyet adva féltett kincsemnek, persze előbb is egyeztethettük volna a technikai részleteket, gyakorlatilag kényszerből fogadtam el a számomra kedvezőbb helyzetet, mivel a vontatás elektronikája már össze volt lőve a szürke Zsigulival, így nem erősködtem azon, hogy óvjuk a szép diagonál gumikat, és inkább az én kopott téli gumijaim viseljék az út megpróbáltatásait. A technikai kérdés egyébként egy zseniális ötlet, és a végtelen egyszerűség jegyében született meg, a tréler vontatócsatlakozójára rákötött hátsó lámpák a Zsigulin a trélerrel szinkronban világítottak, így nemcsak szabályos, de egy szemet gyönyörködtető megoldással teljesítettük a szerelvényre vonatkozó előírásokat.
Utunk minden gond nélkül telt, nem várt meglepetést jelentett Hajdók Tibi bejelentkezése Székesfehérváron, ahol egy rövid pihenőt tartottunk.

Tibi átvezetett minket a városon, majd a 8-as útnál elköszöntünk, és mi folytattuk utunkat. Veszprém belvárosába érve eltéveszthetetlen helyen találtunk rá a már épülő üvegstúdióra, és rövid egyeztetés után már álltunk is be kitervelt pozíciónkba autóinkkal. Itt aztán komoly feladatok, próbák és tesztelések sora várt ránk, mire sikerült a másnapi játék kellékeit, felszereléseit és technikáját összeállítani, beüzemelni. Amit még mi sem tudtunk, csak nagyjából, hogy milyen játékban is fognak járgányok részt venni, hamar világossá vált, így már ennek tudatában, és a rádió műszaki vezetőjének irányítása mellett kötöttük rá az akksikra az invertereket, illesztettük be a visszacsatoló relét a gyújtás áramköreibe, és kötöttük rá az egyedi üzemanyagtároló üvegcsöveket az AC pumpára. Mindennek az volt a lényege, hogy az autók generátorként funkcionálva áramot szolgáltassanak a játékosoknak a feladat elvégzéséhez. A cél – ahogy azt mi az ismereteink tudatában kigondoltuk -, hogy a megadott mennyiségű üzemanyag felhasználásával háztartási gépeket kell meghatározott célból működtetni.
A tesztüzem – kisebb bökkenőktől eltekintve, és Raffai Béla tagtársunk heroikus önfeláldozásával és segítségével – sikeresen végződött, este kilenc felé, mikor már a rádió stábja is végzett szinte a teljes összeszerelési, vizuál- és audiotechnikai feladattal. Így szépen elköszöntünk, éjjeli vagyonvédelmis kollégákra bíztuk szemünk fényeit, és a szálloda felé vettük az irányt.

Lepakolás után egy könnyű vacsora mellett döntöttünk, és ekkor ért a nap első attrakciója, fő élménye, az étterembe belépve az első asztalnál szembetalálkoztunk a show sztárjaival, Bochkor Gáborral, Voga Jánossal és még a stáb néhány tagjával. Természetesen üdvözöltük őket, amit a legtermészetesebb módon viszonoztak, majd asztalt választottunk, ahol nagyon finom, de könnyű vacsorával koronáztuk meg a napot. Éppen hogy nekiláttunk volna az étkezésnek, amikor Bochiék elköszöntek, jó éjszakát kívántunk mi is nekik, és ezzel az élménnyel gazdagodva, jóllakottan tértünk vissza szobánkba, ahol hamar elnyomott minket az álom.

Folyt. köv.

Posted in 2012. II. negyedév, Élménybeszámolók, Hírek | Tagged , , , , , , | Leave a comment

Hétfőtől Zsigulik a Bumerángban!!!

Hétfőtől indul a Bumeráng tavaszi Mosolyturnéja, amelyben Oláh Józsi, és a Vaskovits Zsolt közreműködésével a Veterán Zsiguli Egyesület is részt vesz.

A műsorok követhetők a Bumeráng Webtv oldalán is,inek a képét lejjebb meg is oszottuk.

A turné helyszínei:

ÁPR.2. HÉTFŐ: VESZPRÉM (Budapesti út, Brusznyai Á. Sarok. A Raiffeisen bank és az OTP közötti terület.)

ÁPR.3. KEDD: SZEKSZÁRD (Garay tér. a tér alsó fele a Széchényi utca.)

ÁPR.4. SZERDA: SZEGED (Széchényi tér. Kárász utcával szembeni terület)

ÁPR.5. CSÜTÖR.: NAGYKŐRÖS (Ceglédi út, Cifrakert melletti focipálya)

ÁPR.6. PÉNTEK: NYÍREGYHÁZA (Nyíregyházi állatpark SOSTÓ ZOO. A területen belül)

Aki tud, menjen el a helyszínekre, aki pedig nem, az hallgassa a műsort minden reggel 5.45 – 10.00 óra között!

Broadcasting live with Ustream

Posted in 2012. II. negyedév, Hírek | Tagged , | 1 Comment

Fiat 124-est vezettem Olaszországban

Azzal már sokan bizonyára teljesen tisztában vagytok, hogy én vagyok az a szerencsés, aki annak idején megvehette azt a bizonyos kombi 124-es Fiatot, amely Monoron volt eladó tavaly előtt karácsony környékén.

Na most, ehhez a Fiathoz, restaurálási célzattal már elkezdtem alkatrészeket gyűjteni, innen-onnan, pl. tavaly az imolai börzén, Vaterán, Siroki Zolitól, Rónai Marcitól, de legfőképp az olasz ebayről. A postaköltségek racionalizálása végett azonban nagyon sok alkatrészt nem Magyarországra küldettem, hanem a tavaly általam felkutatott és megismert olasz Fiat 124-es klub egyik vezető tagjához, Paolohoz, egy Ancona melletti kisvárosba, Falconara Marittimába.

Most pedig, a kínálkozó lehetőséget kihasználva, a négy napot arra használtam fel, hogy egy kis velencei betérővel kiegészítve meglátogassam olasz barátomat, és elhozzam tőle az eddig megszerzett kincseket. A látogatás másik célja pedig az volt, hogy megszemlélhessem gyönyörű szép Fiat 124 Berlináját.

A csütörtöki út Velencébe és a pénteki velencei séta leírásával nem fárasztalak Benneteket, aki járt már Velencében, annak nem hiszem, hogy újat tudnék mondani. Aki még nem, az pedig menjen el, és fedezze fel maga!!! Higgyétek el, megéri!!!

Szombat hajnalban kerekedtünk fel margherai szálláshelyünkről, és vettük célba Anconát, hogy egy “rövidke” öt órás út végén találkozhassak régen látott (először és utoljára Imolában) barátommal, Paoloval és megismerhessem kedves feleségét, Paolát. Az út maga elég kimerítő volt, melyet nemcsak a tengerpart menti út változatossága és veszélyei, de a szinte áthatolhatatlan köd is nehezített. Ravennánál a terveimmel szemben sikerült a hosszabb kerülőúton menni (a ködben azt sem tudtam egy darabig, hol vagyunk), de a telefonomra az utazás előtti napon hirtelenjében letöltött Olaszország térkép, és az ingyenes GPS nagyon sokat segített. Talán még most is ott bolyonganánk valahol…

11 órára, verőfényes napsütésben érkeztünk meg Falconara Marittimába, ahol Paola fogadott minket, de rövid megismerkedés és beszélgetés után befutott Paolo is, aki elugrott a közeli boltba egy kis kiegészítésért, illetőleg hazahozta tárolóhelyéről a már említett Fiat 124-est, hogy megmutassa nekünk. Nyomban le is mentünk a garázshoz, amely előtt ott állt az eltéveszthetetlen formájú autó, a maga gyönyörűséges valójában. Lenyűgöző látványt nyújtott a tűző napsütésben, és itt jött csak ki igazán mélyzöld tónusa. Gyorsan körbejártuk, szemügyre vettük, és már vettem is elő a fényképezőgépet, hogy megörökíthessem a csodát. Először a motorteret vettem górcső alá, nagyokat csodálkozva az álló, lapos kivitelű légszűrőházra, a szinte kisautó-motornak tűnő, 1197 cm3-es blokkra és a többi érdekességre.

Majd jött az autó többi része is, körbe maga a járgány, utána a belsőtér.

Alig tértem magamhoz a látottak okozta sokkból, Paolo kiadta a vezénylést, mégpedig beszállás!!! Nagyon még az udvariassági hitetlenkedésre sem volt idő, mert már pattant is be az autóba, hogy indulunk. Szépen elhelyezkedtünk, érzésre szinte már megszokott volt, hiszen a belsőtér hangulata, érzete megtévesztésileg Zsigulis. Majd rövid indítózás után felpörgött a motor, de az addigi érzethez magunkban társított hanghatás elmaradt, ehelyett halk duruzsolással, kis mormogással adta tudtunkra motor, hogy ő bizony már szépen jár, bemelegítették, felkészítették erre a kis útra. Vendéglátónk nem árulta el tervét előre, így nemes egyszerűséggel elindultunk, forgolódtunk egy-két utcányit, és pár perccel később már a tengerparti főúton haladtunk Ancona felé. Hitetlenkedésemnek adtam hangot, miszerint ezzel a kinccsel kimerészkedik az általunk kimondottan vadnak ítélt olasz forgalomba, de részéről ez volt a világ legtermészetesebb dolga, és kellő lendülettel bizony oda is tette az autót az útra, nem óvatoskodott, haladtunk vele úgy, mintha egy mindennapi használatban levő járműben ültünk volna.

Első utunk a kikötő fölé tornyosuló dombon levő katedrálishoz, a Duomo di San Ciriaco-hoz vezetett. Innen mesés látvány tárult elénk, a kikötő, a hajógyár a dokkal, és ha a köd nem határolta volna be a látóterünket, akkor még talán a szinte szemben levő horvát partokat, vagy Velence tornyait is láthattuk volna. Ennek ellenére érdeklődésem még mindig a Fiat körül forgott, a készített képek is ezt bizonyítják.

Ezután a félsziget másik oldalán levő világháborús emlékműhöz mentünk át, itt is készült egy-két fotó az autóról.

Végül visszaindultunk kiindulási pontunk felé, Falconara Marittimába. De az út még tartogatott meglepetést számomra, mikor Paolo a pályaudvarnál a parkolóba hajtott. Majd nemes egyszerűséggel kiszállt, és közölte velem, innentől én vezetek tovább. Persze a megtiszteltetés mellett kellő öniróniával és némi félelemmel vegyítve jegyeztem meg, hogy remélem kötött rá extra biztosítást mindennemű káreseményre, de ő csak mosolyogva legyintett, és már szinte parancsba adta a vezetési felszólítást. Picit félve helyezkedtem el a vezetőülésen, és habár a felépítés, a kezelőszervek, és gyakorlatilag a feliratokon és a műszeregység egyes visszajelzőin kívül szinte megszólalásig Zsiguli környezet vett körül, mégiscsak egy 45 éves olasz autóban ülök, és nem a saját jól megszokott szovjet vasamban. De az indítás, és az első kuplungfelengedés megpróbáltatásai után már majdnem magabiztosan vezettem a Fiatot, és suhantunk az úton. A fent említett meglepetésemet már csak a fék tudta felülmúlni, Paolo által bevallottan nem sikerült még beállítani tökéletesre, így igencsak mélyen kezdett el fogni, amiért első alkalommal igencsak megijedtem, hogy most márpedig csúnyán összetöröm a járgányt. De sikeresen abszolváltam a feladatot, és fellélegezve értünk vissza vendéglátónk otthonához – mármint én lélegeztem fel, hogy annak ellenére, hogy eszméletlenül élveztem Paolo eme ajándékát, ugyanakkor volt bennem félsz, nehogy most történjen valami visszafordíthatatlan.

Még egyszer körbenéztük az autót, majd Paolo hidegvérrel manőverezte be autóját a garázsba, néhol csak milliméterekre kormányozva el a falak sarkától, amit én már nézni sem mertem.

Eme élményekkel gazdagodva mentünk fel Paolohoz, ahol a nap többi részét töltöttük el baráti társalgással és egy hihetetlenül finom ebéd elfogyasztásával.

Ezúton köszönöm vendéglátómnak és barátomnak, Paolónak, kedves és elragadó feleségének, Paolának a szíves vendéglátást, a baráti szeretetet, amellyel édesanyám, Levente barátom és felém viseltettek.

Remélem, mihamarabb újra személyesen találkozunk!

Posted in Élménybeszámolók | Tagged | 1 Comment

Zsigulik a Bumerángban

Kiss Arnold a Lada Baráti Kör vezetője írt nekünk, hogy megkeresték a Neo FM-től a következő kéréssel:

“Két egyforma 1200-es kellene, ami a Bumeráng tavaszi Mosolyturné résztvevője lenne Bochkorékkal… Április 2-6 között. 5 adás nap, 5 különböző helyszín. A két autó egy játék részese lenne hétfő és péntek között minden nap más-más vidéki városban! Természetesen a két verdába az üzemanyagot az egy hét alatt fizetjük, és még szállást is biztosítunk a két “Ladának” meg a gazdájának!”

Arnoldék klubjában még nem akadt jelentkező.
Nagyon szeretném, ha tudnánk segíteni, ez hatalmas reklám lenne az egyesületnek!

Beszéltem a Neo FM munkatársával és a következőket tudtam meg:
A helyszínek:
- Szombathely
- Veszprém
- Nagykőrös
- Eger
- Nyíregyháza

A részvételre a következő lehetőségek vannak:
- Találunk két autót tulajdonossal együtt, akik rászánnak egy hetet, és utaznak a Bumeránggal.
- Megszervezzük, hogy melyik városba ki megy el (de arra figyelni kell, hogy egyforma autók kellenek – lehetőleg 1200-esek)
- Felvetettem a rendezőknek, hogy az elfogadható lenne-e, ha adnánk két autót, amit ők trélerrel szállítanak a héten, de a tulajdonosok nem mennének. Erre még nem tudtak választ adni, de elképzelhető, hogy ez a megoldás is szóba jöhet. Ebben az esetben a hétfői napra oda kellene menni, hogy bemutassuk az autókat, illetve beszéljünk az Egyesületről, mert nagy valószínűséggel a Bochkorék érdeklődni fognak az autók iránt. Valószínű az utolsó napon is érdemes lenne megjelennünk.

Amit még tudok:
- A benzincsövet lekötik a karburátorról, és oda kötik az 1 l üzemanyagot
- Az akkut kiveszik, és betesznek egy sajátot egy kis elektronikával, amivel leveszik a feszültséget.
- Csak szép megjelenésű autó mehet (Interneten fent lesz).

Ki tudna részt venni a dologban, és melyik változatot vállalná?

A következő fórum témában lehet jelentkezni, vagy ötleteket adni: Zsigulik a Bumerángban. Vagy írjatok nekem a vukmann.attila@veteranzsiguli.hu E-mail címre!

Posted in 2012. I. negyedév, Hírek | Tagged , , | 6 Comments

2012 – tagdíjak

Nagyon köszönjük minden kedves régi és új tagunknak, hogy befizettétek az ezévi tagdíjakat. Céljaink elérésében, rendezvényeink megvalósulásában nagyban segítitek ezzel az Egyesületet!

Külön köszönetem azoknak – és ezt az Egyesület vezetősége nevében is mondhatom, akik a MAVAMSZ tagság meghosszabbítását, folytatását is nálunk rendezték.

Egyúttal kérem azokat, akik tagságukat továbbra is folytatni szeretnék, viszont az idei tagdíjat még nem fizették be, hogy lehetőségeikhez mérten mielőbb rendezzék elmaradásukat, vagy jelezzék, hogy mikor, szeretnék ezt megtenni.

Akik eddig nem fizettek be, azok névjegye és autója egyelőre lekerült, vagy le fog kerülni az oldalról, természetesen a tagsági díj rendezése esetén újból felkerülnek!

Nagy segítség lenne az Egyesület fejlődése szempontjából azok visszajelzése is, akik ebben az évben nem kívánnak tagok lenni. Megköszönnénk, ha megírnák az okát, hogy miért döntöttek így!

Mindenkinek Zsigulis élményekben gazdag évet kívánok, és mielőbbi találkozást valamelyik eseményen, rendezvényen!

Ne feledjétek, július 6-8-án egyesületi találkozót rendezünk Balatonakaliban, ahova mindenkit szeretettel várunk, jelenlegi és leendő tagjainkat egyaránt!!! Kérjük olvassátok el az ezzel kapcsolatos Fórum témát, és regisztráljatok!

Posted in 2012. I. negyedév, Hírek | Tagged , | Leave a comment

Szereplés a Parlament TV-ben

Múlt héten egy kéréssel fordultak Egyesületünkhöz, Kiss Arnoldék közvetítésével. A Parlament TV egy készülő műsorukhoz keresett autót, mégpedig direktben Zsigulit (Ladát), mert Tárnok Zsolt tervezőről szóló filmben az orosz-olasz-magyar kapcsolatokat, kooperációkat, illetve az olasz tervezésben a 70-es, 80-as évek irányzatait, dizájnját vennék górcső alá. Az apropót az szolgáltatja, hogy a fent említett úr tervezett egy autót a Faralli és Mazzanti számára.

Gyors egyeztetések után Pászti Attila tagtársunk örömmel vállalta a felkérést, és szombatját szabaddá téve, autóját kitéve a természet és az időjárás csapdákkal teli veszélyeinek – részt vett a forgatáson, amiről nagyon jó élményekkel gazdagodva tért haza.

Nagy örömünkre szolgált újfent, hogy felkéréssel fordultak Egyesületünkhöz, és külön öröm számunkra, hogy olyan tagunk részvételét sikerült megoldanunk, aki eddig még ilyen lehetőséget nem kapott. Attila felkészülten és mesterien oldotta meg a feladatot, erre tanúbizonyság a Parlament TV szerkesztő-műsorvezetőjének alábbi köszönete is:

Kedves Ladások, Zsigulisok

Utólag is nagyon köszönöm azt a pozitív, lelkes és segítőkész hozzáállást, amit irányunkban tanúsítottatok, és természetesen külön köszönet Attilának, aki végül szerepelt (a Zsigulijával). Minden remekül sikerült, ez azt hiszem a készült anyagban is tükröződni fog, amint neten elérhető lesz küldjük nektek, ha a tévében szeretnétek megnézni mához két hétre ( feb 13. hétfő) 18.40-kor megtehetitek. Egyelőre csak a Matáv kábelen érhető el a tévé.

Még egyszer köszi mindent, remek közösséget ismertünk meg a Ladásokban!

Gyetván Csaba
szerkesztő-műsorvezető
MESTERKEZEK
PARLAMENT TV

Köszönjük a lehetőséget, és köszönjük Attilának a helytállást!

Posted in 2012. I. negyedév, Hírek | Tagged , , , , , , , , | Leave a comment