A Zsigulik Nyugatra mennek: Classic Expo – Salzburg

Akik figyelték Facebook oldalunkat, tudhatják, ismét valami újba vágtuk fejszénket, és egy rangos külföldi kiállításon mutatkozunk be ezen a hétvégén. Több oka is volt ennek a döntésnek. Az OT Expo sajnálatos szünetelése miatt a hazai kiállítási szcénában nincs olyan színvonalas rendezvény, ahol klub szinten tudunk szerepelni. Nagyon szerettük volna kipróbálni magunkat nemzetközi színtéren, hogy vajon amit kitaláltunk, és a hazai kiállításon jól működik, az vajon egy rangos nyugati rendezvényen is megállja-e a helyét. Noszvai András a legjobbkor hozta számunkra a lehetőséget, a salzburgi Classic Expón való szereplést. Lázas készülődés, és ötletelés kezdődött már augusztusban, és úgy döntöttünk hogy  a klasszikus kereklámpás sorozatot mutatjuk be, gondosan válogatott autókkal. A készülődés az elmúlt szerda este szemetelő esőben fordult célegyenesbe, amikor is az ország minden részéből érkező Zsigulik felálltak a trélerre, és megkezdődött a kaland.

A csütörtöki érkezés után megkezdődött a szőnyeg ragasztás, vitrin és bútorszerelés, az út során bekoszolódott autókat a helyszínre érkező vállalkozók igen fájdalmas összegért, de nagyon szépen takarították le.

Délután négy órára állt a stand, készen a pénteki nyitásra. A kiállítás óriási területen, 10 összekapcsolt csarnokban, klubok és a veteránozáshoz kapcsolódó vállalkozások standjaival, alkatrész börzével, aukcióval már pénteken számos látogatót vonzott, mindezt 13 eurós belépőért. A kiállításon nincsenek kordonok, a legdrágább autókat, pl. egy háború előtti Bugatti versenyautót is testközelből lehet vizsgálni, pedig a felhozatal igen erős, még ha nem is számítjuk saját Zsigulijainkat.

A kiállítókat itt megbecsülik, hiszen értik, hogy nélkülük nincs kiállítás, láthatóan nem érzik úgy, hogy ők tesznek nekünk szívességet, gond nélkül kaptunk annyi belépőt amennyit kértünk, annyi parkoló bérletet amennyire szükségünk volt.

Salzburg a Porsche hazai pályájának számít, így nem meglepő, hogy láttunk néhány Porschét,

de voltak Ferrarik, Lamborghinik, Maseratik,

mellettük néhány Porsche,

Mercedesek, és pár Porsche

valamint BMW versenyautók színesítették a kínálatot.

Itt főleg a szakmai kiállítók, és nem a klubok a hozzák a több járművet, amik között igazi különlegességeket is láttunk, pl. 356 Porschékat, korai Corvetteket, mellettük volt még Porsche is, SL 300-as és 190-es Roadsterből is akadt néhány darab, a 4-5 Ferrari Dino mellett egy Fiat Dino is állt a Dino Klub standján, ahol meg is találtuk az Ezeröcsi műszereit bennük. Néhány további Porsche között találtunk egy Jensen Interceptort is, mely személyes kedvencem (naná, négykörlámpás :) )

és azért az amerikai izomautók is jelen voltak, ha nem is olyan nyomasztó túlsúllyal, mint otthon szoktuk érezni, Mustangokkal, Camaro SS-kel, és láttuk a talán leghosszabb fecskefarkat is egy Cadillac Eldoradón.

A német luxus, sport, és luxus-sport autók nyomasztó túlsúlyát kellemesen enyhítették az olyan különlegességek, mint a Fiat Multipla kisbusz

vagy ez az oldalkocsis Harley:

A klubos kiállítók között külön érdekesség volt a Formula V autók történetét feldolgozó tárlat, és az Ausztriában hagyományosan erős önkéntes tűzoltóságok külön csarnokot kaptak.

A külső oldtimer parkolóban is folyamatosan változó, igen színvonalas felhozatalt láttunk, néhány érdekességet emelnék ki, a háború előtti együléses Alfa versenyautót, ami igen egészséges motorhangot párosított impresszív gyorsulással, és bizony normál (német OT-s) személyautó rendszámot viselt, a német klasszikus autók egyik szent grálját a Borgward Isabellát, de végre láttunk néhány Porschét is, mert már elvonási tüneteink voltak.

A keleti járműveket Szabó Tamásék szó szerint félig restaurált Pannóniáján és Panniján kívül csak mi képviseltük 8+1 Zsigulival. Voltak kétségeink mekkora érdeklődésre számíthatunk, de már pénteken beigazolódott, a Porschék között mindenki üdítő színfoltnak látja standunkat, és a valóban nemzetközi kiállításon, ahol a kiállítók és a látogatók is Európa minden részéből érkeznek, az érdeklődők folyamatosan, néha már fárasztóan sűrűn érkeztek, érdeklődtek, és sok-sok gratulációt is kaptunk mind a színvonalért, mind azért, hogy elhoztuk ezt a  színfoltot ide.

Nem meglepően, Ausztriában talán a Niva aratta  a legnagyobb sikert:

Úgy gondoljuk, hogy bebizonyosodott, elképzelésinknek, a kordonok nélküli, nyitott, a látogatókkal személyes kapcsolatban lévő kiállításnak van jövője, így érdemes a látogatókkal foglalkozni, így lehet bemutatni klubunkat, járműveinket, és rajta keresztül a kort, amiben megszülettek, és üde színfolt lehetünk egy nyugati kiállításon is.

És persze, mind tudjuk, hogy a legjobb sportautókban van egy kis Zsiguli, de erre bizonyítékot is találtunk:

Képgalériánkat itt találjátok, nézegessétek, Zsigulik a Porsche tengerben :)

This entry was posted in 2013. IV. negyedév, Élménybeszámolók, Hírek and tagged , . Bookmark the permalink.

6 Responses to A Zsigulik Nyugatra mennek: Classic Expo – Salzburg

  1. Willi János says:

    Sziasztok,

    nagyon jó írás és a fotók is magukért beszélnek,
    csak gratulálni tudunk az elért sikerekhez és komoly teljesítményhez az igényes stand kialakításához.

    Szerintem sokan értjük a cikk burkolt mondanivalóját is !

    Nagyon várjuk már a jövő áprilisi kiállítást és az!!!! idei kisfilmet!!!!

    Baráti Üdvözlettel:
    Willi János
    Magyar Moszkvics klub

  2. nyuszy says:

    Gratula a kiállításhoz a Club126 nevében!

  3. Nagy Sándor says:

    Sziasztok!

    Kérlek segítsetek eladni a birtokomban lévő Lada 2101-es, és Lada 2105-ös robbantott ábrákat tartalmazó szines plakátokat.Ezek teljes garnitúrák,eredeti 60×40 cm-es méretűek.

    Előre is köszönöm !

    Tel:0620 9439 802

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!