Akik figyelték a fórumot, már tudják, hogy Egyesületünk úgy döntött, egy igen kalandos vállalkozást támogat. Sághegyi Katalin kis csapata indul a Bamako Summer nevű autós túlélő túraversenyen vagy kaland rallyn. A szovjet járművet pontosan azokra az utakra viszik el, ahová több mint 40 éve megálmodták azt. Következzen most a bemutatkozásuk.
Kedves Veterán ZSIGULISOK!
Alig néhány hete kerültem kapcsolatba az egyesülettel, mikor szponzorokat kerestünk az augusztus végén megrendezésre kerülő versenyre. Nem másról van szó, mint a méltán híres Bamako futam nyári változatáról, ami idén először kerül megrendezésre. A Nyíregyházáról induló verseny teljes hossza 5400km, amit kilenc nap alatt kell teljesíteni, és a befutó Üzbegisztán fővárosában Taskentben lesz.
Párommal az elmúlt egy évben több tájékozódási versenyen is részt vettünk csodálatos kék Ladánkkal. Ezek a versenyek, részben műúton, de nagyobb részt terepen zajlottak, a versenytársak pedig egytől egyig terepjárósok voltak. Mindenhol megálltuk a helyünket, nem hoztunk szégyent a Ladára és magunkra sem, sőt szinte mindenütt kiemelkedő lelkesedéssel és díjazással jutalmazták elszántságunkat.
Ezek a versenyek rengeteg kitartást, fizikai erőnlétet, és egy nagy adag elmebetegséget igényelnek, de cserébe a világ olyan részeit fedezhetjük fel, amit egy átlagos utazás során biztosan elkerülnénk.
Az esténkénti összejöveteleken mindenki elfelejti, hogy egymás ellenfelei vagyunk, jó hangulatú evés-ivás, beszélgetés, egymás oltogatása teszi színessé a pihenő időt.
Ez a mostani futam több okból különleges, egyrészt, mert verseny kategóriában maximum200.000 Ft értékű járművel lehet nevezni, ami nagy előnyt jelent számunkra. Emellett külön érdekes, hogy ez a Kaland, mely a Budapest-Bamako alapító Szabó G. András, alias Villám Géza legújabb „agyszüleménye”, így ebből az évek során még bármi megtörténhet. Nem titok ugyanis, hogy eztán a Bamako iroda minden éven meg fogja rendezni ezt az őrült futamot az ősbamakós szellemiség jegyében. További előny, hogy a Zsiguli hazájában a volt Szovjetunió területén zajlik a verseny, így ha műszaki problémánk adódna, úgy gondoljuk sokakra számíthatunk.
A versenyen hárman utazunk az autóban. Kedvesem Márk, aki az út nagy részén a kormány mögött fog vigyorogni, és a vezetés mellett még nagyon sok dologgal fog foglakozni, mert ő így szereti. Például nyomkodja a navigációt (ami egyébként az én feladatom), a telefonját, fényképez, port törölget a műszerfalról, és közben beszél és beszél… Meg kell még említeni, hogy egész jól ért műszakilag is az autóhoz. Saját elmondása szerint, mindig volt az életében egy Zsiguli, kivéve mikor kettő.
Krisz (Juhász Krisztián) barátunk, akivel ilyen felállásban még nem versenyeztünk, (de motorosként már Ő is gyakorlott pilóta) nagy kedvvel csatlakozott hozzánk. Kíváncsian várom, hogy mit fog hozzátenni részvételével a versenyhez. Tán még tanulunk is tőle valamit
Most rajtam a sor, Kata vagyok. Az autóban azért van feltűnően sok navigáció, telefon, és egyéb kütyü, hogy az én kezembe is jusson. Erről Márk gondoskodott, és megtanított ezeket használni is. Ezen kívül beszereztünk még egy hagyományos, papírra nyomtatott térképet is, biztos, ami biztos. A navigáláson kívül egyébként én is szeretek sokat beszélni, fotózni útközben, és a beszámolókról is én szeretnék gondoskodni. Egyébként nekem is mindig feltűnően jó a kedvem és olyan hosszú úton még nem voltam, hogy az elvegye.
Végül pedig csapatunk főszereplője a Piros Zsiguli! Aki 1985-ben látta meg a napvilágot Toljattiban.Azóta nem sok minden történt vele, a maga 85.000 kilométerével mi vagyunk a harmadik családja. Na de azt hiszem, Őt nem is kell jobban bemutatnom.
Gondolom már világos, mindenki számára, hogy nagyon jó hangulat lesz a járgányban, annak ellenére, hogy napközben általában 40°, és por lesz, viszonylag keveset alszunk, és mindig adódhatnak nem várt események. De mi így szeretjük.
A futam során folyamatosan tudósítunk az eseményekről, ha felkeltettük érdeklődésed, tarts velünk, köszönjük!
Mi is köszönjük a bemutatkozást, és figyeljétek a híreket, hiszen augusztus 23-án indul a nagy kaland, és amikor csak a sztyeppén vagy sivatagban éppen mobilnethez jutnak, közölni fogjuk az élményeket.