A klasszikus Zsigulik (Ladák) gyártási darabszámai

Érdekes cikkre bukkantam az RCforum.ru oldalon, ahol az Autorevu orosz kiadásából idézve összefoglalták a klasszikus hátsókerekes Ladák gyártása megszűnésének alkalmából  a Fiat 124 leszármazottainak darabszámait.

A cikk szerint 1970. április 19. és 2012. szeptember 17. között 17 572 000 darabot gyártottak a 2101 egyenes ági leszármazottaiból a VAZ-nál. Ezzel a VW Bogár mögött, amely 21,5 millió legyártott darabszámmal büszkélkedhet 1934 és 2003 között (azaz jóval hosszabb idő alatt) önállóan is a második legnagyobb számban gyártott modell az autóipar történetében. Ezt a címet nem vitathatjuk el tőle, hiszen műszakilag az első 2101-es és az utolsó 2107-es között jóval kisebb a különbség, mint az ős Bogár és az utolsó mexikói Bogár között.Ha ehhez hozzávesszük a Fiat 124-et és egyéb leszármazottait 20,5 millió darabhoz jutunk. Nyilván ez az oka, hogy az orosz újság a 124-estől teljesen eltérő műszaki alapokra épült 125-ös számait is szerepelteti a táblázatban, hogy így kis manipulációval az orosz autó mégiscsak valahogy aranyéremhez juthasson.

Erre persze semmi szükség, az alig több mint 40 év alatti több, mint 17,5 millió darab önmagában a modern autógyártás csodája, még akkor is, ha tudjuk, hogy az összes extrém magas darabszámú autó valójában az elavult, de olcsó és tartós technikájával aratott sikert.

És a sztorinak még nincs vége, az IZS-nél és Ukrajnában még mindig gyártanak Zsiguli vérvonalú autókat!

This entry was posted in 2012. IV. negyedév, Hírek, Zsiguli története and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!