40 éve, 1972. július 6-án jelent meg az Autó-Motorban az első hír, mely a 2103-as Zsiguli várható megjelenéséről szól.
Érdekes, hogy ekkor a hírek még egy 1600-os motorról, és elektromos hűtőventilátorról szóltak. A hűtés megoldásával azonban problémák voltak, ezért kerültek az első pár ezer darab teli homlokfala után apró, majd 1975-től nagy légbeömlők a hűtőrács alá, és az elektromos hűtés problémáinak végleges megoldásáig (1975) főleg, de nem kizárólag direkt hűtésű autókat gyártottak, ahol a ventilátort a vízpumpa tengelyéről hajtották meg. Érdekes, hogy a direkt hűtésű autók hátrébb, a motorhoz közelebb elhelyezett hűtője ellenére már a legelső autók zárhídján megtalálható az elektromos ventilátorral rendelkező hűtők beöntő nyakának helye.