Tranzisztoros gyujtásszett

Nyolchengeres Zilekhez  és négyhengeres Moszkvicsokhoz készült tranzisztoros (“elektronikus”) gyújtásszett, melyet azonban szinte bármilyen négyhengeres autóhoz be lehetett szerelni, így Ladákhoz is, bár azokhoz inkább az olasz mintára készült Elektronyika-M típust szerelték.

This entry was posted in Korabeli autófelszerelés, "tuning", Retromúzeum and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Tranzisztoros gyujtásszett

  1. Pályi Sándor says:

    Ez nem egy tirisztoros gyújtás, hanem tranzisztoros! TK-102 típusú. Egytranzisztoros , a korai megoldások egyike. A tranzisztor kollektora és emittere közé egy 87 V feszültségű zener diódát kapcsoltak a tranzisztor védelme érdekében. Emiatt ( hogy a primer feszültség csak 87 V ) speciális, nagy áttételű gyújtótrafó kell hozzá, ami a hagyományosokkal és a mostani elektronikus gyújtásokéval nem cserélhető fel. A kicsi 3 kivezetéses dobozban az osztott előtétellenállás ( 0,5+0,5 ohm ) foglal helyet, melynek egyik felét indításkor rövidre zárják ( áthidalják ). A rendszer kevésbé érzékeny indításkor az akkufeszültségre és magasabb fordulaton sem csökken a szikrateljesítmény. A gyújtószikra hosszabb időtartamú mint a hagyományos megszakítóval működőé. A megszakító beégése megszűnik és emiatt kevésbé változik a megszakítóhézag és ezzel a zárásszög.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!