A Lada Baráti Körtől Kiss Arnold kereste meg Egyesületünket, hogy az Origó szeretne egy cikket írni a Kocka Lada gyártásának leállítása alkalmából, ehhez szeretnének gyári állapotú 2107-est, illetve 2105-ös Ladát kérni fényképezésre. Budapesti fényképezésről lévén szó, Bakondi Tamás, és Koncz Péter ment el. Kérlek olvassátok el Tamás összefoglalóját:
“2012. áprilisában, először jelenik meg kocka Ladákról cikk, egy autós médium veterán rovatában. Igaz, hogy a kocka Lada még nem tekinthető valódi veterán autónak, a szép, újszerű, gyári állapotú példányok sajnos már nem tartoznak hozzá az utcaképhez. És bár az utolsó 2107-es csak mostanában fog legördülni a toljatti szerelősorról, Magyarországon 17 éve nem lehet újonnan beszerezni a típust. Egyébként pont a gyártás leállítása ihlette a cikket, egy 2105-2107 összehasonlító tesztet.
A 2107-est Koncz Péterék 1995-ös autója képviselte,
2105-ösként a saját 21053-asom, volt jelen ami egyébként pont idén 20 éves.
Ez a 21053-as több lényeges elemben eltér a hagyományos 2105-ösöktől. A legnagyobb különbség a motor, az enyémben nem a szíjas, 1.3-as blokk található, hanem a 2103-21061-2107-ből jól ismert, vezérműláncos, 1.5-ös öntöttvas blokk. A sebességváltója 5 fokozatú, a műbőr üléskárpit helyett szövetkárpitos, illetve a hátsó biztonsági öv is gyári felszereltség. Ha még emellé leírom azt is, hogy a csomagtartó hasonló módon burkolt, mint a 2103-2106-2107-eseken, akkor a Ladásoknak már nyilvánvalóvá válik, hogy a két autó között műszakilag semminemű különbség nincs, és a felszereltségbeli eltérés is marginális, tulajdonképpen csak a kaszni, a műszerfal, a kormány és az ülések mások.
Fél-2-re beszéltük meg a találkozót szerény hajlékunk előtt, így sokat nem kellett utaznom, hogy a helyszínre érjek. Mire leértem, Koncz Sanyi, és fia már vártak. Az autóval kitolattam a garázsból, utána pedig megkezdődött egymás autójának nézegetése, illetve a beszélgetés a ladázás örömeiről. Hamarosan megérkezett az újságíró srác is. Eleinte csak beszélgettünk az autókról, majd megkérdeztem, hogy hova menjünk fotózni. Bence rövid gondolkodás után úgy döntött, hogy a garázssorunk kiváló háttér lesz a fotózáshoz, így beálltunk az első pozícióba, V alakban orral.
Kicsit izgultam, mi lesz, ha pont hazajön valaki, vagy épp menne el, mi meg elálljuk az útját, de szerencsére alaptalan volt a félelmem. A fotózás közben jókat beszélgettünk, kiderült, hogy a fiatal publicistának még nem is volt Lada kormánykerék a kezében. Természetesen a próbavezetés ezek után már végképp nem maradhatott el, így autóztunk egy jót a budai oldalon. Az újságíró srác kellemesen csalódott a Ladában, én pedig örültem neki, hogy sikerül rácáfolni a típus körül keringő rossz híresztelésekre.
A fotózás kimondottan jó hangulatban telt, az eredményét ide kattintva mindenki megtekintheti.”
Köszönjük Tamásnak és Péternek, hogy elmentek, és képviselték Egyesületünket! Hamarosan a “Képgalériába” is felteszem a riport alatt készült képeket.
A 2105 blokk is ugyanolyan öntöttvas (gömb vagy lemezgrafitos eddzéssel, gyártási időtől és sortól függően), a szelepfedél alu egyedül.
Sziasztok! Ha lehet ezt tényleg javítsátok ki,alu blokkos Lada motor nincs!!! Amúgy gratulálok a riporthoz,szépek az autók!
Köszönöm az észrevételeket, javítottam a hibát!