A Zaporozsec, a szovjet autóipar saját fejlesztése mutatja jól, hogy mit tudtak, amikor nem hadizsákmányként, licencvásárlás vagy egyszerű másolás útján jutottak egy-egy új modellhez. A mára már legendává nemesült autó első változata, a 965-ös annyira rossz volt, hogy a szovjet megszállás alatt álló Magyarországon a KERMI megtagadta a típusbizonyítványt tőle. A V4-es hátul elhelyezett léghűtéses motorú járművekről készült modellek már olyanok amelyeket nálunk is forgalmaztak, népszerűségükre jellemző, hogy amíg egy Ladára, Wartburgra, Trabantra vagy Skodára nem ritkán 5-7 évet is kellett várni, addig a modellben itt bemutatott kék 966-os, vagy a későbbi fehér 968A típust azonnal el lehetett hozni a MERKUR-tól. A két modell a DeAgostini újságos sorozatában jelent meg Oroszországban illetve Magyarországon.
Keresés
Kategóriák
- Élménybeszámolók
- Hírek
- 2010. I. negyedév
- 2010. II. negyedév
- 2010. III. negyedév
- 2010. IV. negyedév
- 2011. I. negyedév
- 2011. II.negyedév
- 2011. III. negyedév
- 2011. IV. negyedév
- 2012. I. negyedév
- 2012. II. negyedév
- 2012. III. negyedév
- 2012. IV. negyedév
- 2013 I. negyedév
- 2013. II. negyedév
- 2013. III. negyedév
- 2013. IV. negyedév
- 2014. II. negyedév
- Modellautók
- Műszaki leírások
- Retromúzeum
- Retropartyzánok
- Uncategorized
- Zsiguli története
Címkék
1:43 2101 2102 2103 2105 2106 2107 2121 21011 21013 21061 autó.motor bemutatkozás Bumeráng Egyesület fiat 124 frissítés lada lada taxi Mosolyturné neo fm niva OT Expo rendőr lada rendőrségi lada Retropartyzánok retro zsiguli Sokadalom Szocialista Járrműipar Gyöngyszemei Szolnok Találkozó totalcar vaz veterán veterán egyesület Veterán kiállítás veterán lada veterán minősítés veterán találkozó veterán zsiguli weboldal zsiguli zsiguli hét Új tag évforduló-
Legutóbbi bejegyzések
- Options for straightforward mobile spy secrets spy-reviews.com
- Only pick one that sensory hormone balance must currently contains the nearly all information about
- Outlines for painless spy review products spy-reviews.com
- Revealing fast methods for social network spy app bestspysoftware net
- Speedy solutions for phonesheriff – some insights phonetrackingreviews.com
Partnereink
Annyira rossz volt …. Minden relatív. Családunkban 8 évig volt egy újonnan vásárolt Zaporozsec. Több mint 270.000 km-t autóztunk vele. Nem volt kényelmetlenebb, mint a korszak sok más, akár nyugati gyártmányú olcsó kis-autója. Sőt, utastere a külső méretekhez képest tágas és kényelmes volt. 90-100-al kiment a világból, gyorsabban nem volt érdemes hajszolni, azt megbosszulta motor-kopásban, vagy nyáron túl-melegedésben, de ott-és-akkor kibirta.
Mentem vele néha 130-at, igaz, érezni lehetett, az már nem neki való. Fogyasztott városban 9 liter körül, országúton békés-stílusban vezetve 7 liter táján. Télen kb 4-5 dl-el nagyobb volt a fogyasztás, a diff-et a benzinkályha fogyasztása okozta. A fűtésével a 8 év alatt 1 esetben volt üzemzavar. Amugy működött. Egyéb hiba alig. Szerelőhöz vontatni össz 1 esetben kellett, 7 éves korában. Igaz, vigyáztunk rá, és 10-12 ezer km-enként hozzáértő szerelő szervizelte. Az általános minősége nem volt fényes, de működött, megbízhatósága bőven meghaladta a tűrhető mértéket. Igazából nem sok probléma volt vele. És érdekes, de a Zaporozsec-minőséget-megbízhatóságot fájó szívvel kívántam vissza abban a 6 hónapban amikor egy 1982-ben vásárolt vadiúj Dacia-val próbáltunk közlekedni. Mert azzal nem lehetett. De a Zapival igen. És vontattunk vele Opelt is …