Igazi ritkaság: 2103 1974-ből

Siroki Zoltán a következők anyagot küldte:

Kedves Márkatársak!
Ma találtam egy gyöngyszemet, ezt szeretném megosztani veletek:  Lada 2103 - 1974 évjárat.
Egy kedves ügyfelem, ismerősöm talált rá eme FRIGY LADA-ra  az egykori Csehszlovákiában. A napokban lett hazahozva, és ahogy rajtakaptam smink nélkül, amúgy koszosan, porosan csináltam pár képet (kattints ide) a restaurálás első stádiumáról.  Azaz a képek nem egy kitakarított, szilikontól csöpögő autót mutatnak be, így a gyenge idegzetűeket kérem ne is nézzék meg…. Amúgy INDIANA JONES módjára, barlangfénynél pókok kígyók között, életem kockáztatásával készültek-e képek. Az autó Miskolc mellett egy kis faluból bukkant fel. Nagyon komoly autós múlttal rendelkező, igazi szerető gazdi kezeiben talált menedéket ez a ritka első sorozatból előkerülő autó. Nagyon szeretnék én is egy hasonló korú autót. Ahogy látjátok nincs veszve a remény, ilyen kincsekre bukkanhatunk egy-egy öregúr garázsából. Ami pedig az autó állapotát jellemzi, az a nagyrészt gyári fényezés, csomagtartó alja, ajtók állapota, és minden apró részlet amit megpróbáltam képekben megörökíteni. Az autón jelenleg három nem hozzá illő ellem ”csúfít” ami hamarosan orvoslás alá kerül. A két sárvédő sajnos a ma is kapható 2106 típusé, és a köténylemez az újabb Zsiguli része. A képek alapján pár részletet felsorolnék ami csak a legelső ezeröcsiken volt jellemző. /sok hasonlóság fedezhető fel a 2101 típussal/:

  • Nagy babás lökhárítók.
  • Alvázszám a tűzfalon a motortér felé, és nem az esőcsatornában.
  • Vízpumpa végén van a ventilátor, nem külön motorral megy.
  • Motor  szellőző cső a légszűrőig.
  • Köténylemez apró csíkozású szellőzőkkel van ékesítve. /Ezt még vissza kell alakítani./
  • Gyárilag nem volt: antenna, rádió.
  • Krómozott motorfedél szellőző rács.
  • Krómozott C- oszlop rács.
  • Jobb oldali bajuszkapcsoló hiánya /ablaktörlő/
  • Műszerfalon kirakott ablaktörlő kapcsoló.
  • Pumpás ablakmosó kapcsoló.
  • Az övek nem lehettek benne. / Csehszlovák gyártmány/
  • Műszerfal mintázata, és anyaga eltérő tapintású, és színű.
  • Fordulatszámmérő visszajelzőin nincs ikon, ábra.
  • Gázpedál alakja ,”Buszpedál”
  • Ajtónyitásnál világító kis piros lámpák sima króm felületűek,nem bordázottak.
  • Az ajtók, és az ülések kárpit színe nehezen beazonosítható közép barna színű.
  • A típustáblán USSR, és angol segítség olvasható az orosz mellett

Tehát volt mit csodálni. Remélem örömötökre szolgál ilyen típust nézegetni, mert az autó-motor fekete-fehér képei nem igazán élvezhetőek. Remélem hamarosan klubtagként üdvözölhetjük e kocsit, és gazdáját. Jó kutatást kedves klubtagok!

This entry was posted in 2010. I. negyedév, Hírek and tagged , , . Bookmark the permalink.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!