Leírás
Az autót az 1932-ben született ostravai Matusek bácsi vásárolta újonnan a csehszlovák Merkúrtól, a Motokovtól 1974. augusztus 7.-én, ezt azért is tehette, mert Csehszlovákiába és az NDK-ba már 1973 végén megindult az export, míg a magyar vásárlóknak 1975 márciusig kellett várni az első autókra. Tőle a felesége örökölte 1995-ben, majd egy cseh gyűjtőtárs vásárolta meg 2010-ben, én tőle vásároltam egy évre rá. Az autó eredeti rendszáma OVC 26-32, alvázszáma 169412, aminek alapján valószínűleg 1974 májusi vagy júniusi gyártás. Az autó jórészt magán hordozza a korai 1500-ök minden jellemzőjét, az apró rácsos homlokfali beömlőt, a krómozott motorháztető beömlőt, és C oszlopi szellőzőt, a fekete alapon fehér cirill Zsiguli feliratot, a lábpumpás, zacskós ablakmosót, a 2101-es hengerfejet, a nem a kormányoszlopon lévő ablaktörlő kapcsolót, a "buszpedált", a sima keretű ajtó lámpákat, a füles műszerfali szellőzőt, a finom mintás, puhább tapintású műszerfalborítást, a gyártói jelzés, és piktogramok nélküli műszereket, az utólag beépített biztonsági öveket, közvetlenül a vízpumpa tengelyéről meghajtott hűtő ventilátort, kormánytól balra lévő szívatókart. Az autóról hiányzik az egyik legfeltűnőbb jellemző, a nagy szögletes saválló véges hátsó dob, és az eredeti ritka NDK AKA Elektrik gyártmányú tompított fényszórókat is valamikor cseh PAL-ra cserélték. Az autón több, nem túl szakszerű elemcsere nyomai fedezhetők föl, illetve javítások mindenfelé, állapota átlagos, teljes felújítást igényel, motorja viszont olyan szépen jár, ahogy én még Ladát nem hallottam járni.
A költségek racinolizálása miatt ezt az autó a Meleg Norbival közösen vásároltuk, és újítottuk fel.
Galéria