Leírás
Végre révbe ért a rég vágyott bordó 1973-
as Zsiguli kombi, mely születésekor lemaradt a Magyarországra tartó vonatról.
Mint talán már többetek számára ismeretes, voltak bizonyos modell-
évjárat kombinációk, melyek már igen régen átlépték döntéshozó képességem határát, s módszeresen vadásztam rájuk több-
kevesebb sikerrel. Ebbe a csoportba tartozott az '73-
as bordó zsigakombi is. Ezeket az autókat itthon előszőr 1973. május-
júniusban adták át UB-
s rendszámmal, fehér, drapposszürke, szürke, bordó és óceánkék színekben. Olyannyira kevés érkezett az első évben hozzánk,hogy volt Merkurdolgozó elmondása szerint 50 autóból 1db volt kombi. Ez a számadat nem segített a jó túlélési arányokon, mint ahogy az átlag kombik használatból eredő gyors amortizációja sem.
Ebből következik, hogy az alábbi modellből 1990. óta mindösszesen 3 példányt sikerült látnom, az egyik még a 90-
es évek eljén a család egyik barátjáé volt, szintén UB-
s bordó, már akkor borzalmas állpotban, de még forgalomban, s az összes egykori stílusjeggyel. A másik két autót már 2000. után elfekvő roncs állapotában leltem, mindkettő a kertvégi mohásodó, porrárohadt állapotban volt. A kelenföldi példányra, ami többetek számára ismert volt, tettem is vételi ajánlatot, de nem adták el (szerencsére :-
) ).
Hosszú évek kihagyása után a Litvániából származó autók második szállítmányából való az autó, melyre először Tompa Gábor budapesti területi képviselőnk csapott le mohón, s utitársa lett Maros Tamásék 1970-
es 2101-
esének. A konvoly begördülését jómagam vártam. Itt pótolta be azt az utat, amiről 40 éve lemaradt szegény, s már akkor beleszerettem a kombiba. Gábor nálam garazsírozta az otthon már kicsit sem kívánatos gépjárművet, így kapta a bújtatott kombi jelzőt. S hogy ebből később se légyen konfrontáció, sikeresen megegyeztünk az első magyarországi tulajdonossal, hiszen neki amúgy is maradt másfél zsigakombija:-
). Ezért ezúton is köszönet illeti!
Az autó egyébként 40 éves korához, és ritkaságához képest feltünően jó állapotban van, ami nem azt jelenti, hogy nem kell restaurálni. Gyári karosszériaelemekkel rendelkezik, a bal első ajtó még nincs kifúrva, körtükör díszeleg a helyén! Minden stílus és díszítőelem megvan, a tetőn és az oszlopokon még eredeti a fényezés, az utastér is egész jól néz ki.
Igyekszem mielőbb a már ismeretes 1974es szürke kombim állapotába hozni,és a nagyközönségnek is bemutatni az autót!
/2013.09.29./
Galéria