Leírás
2007 decemberében találtam a világhálón, Rónai Marcival még az ünnepek előtt megtekintettem. A lemezeket és a motort rendben találta Marci, az ülések gyönyörű állapotban maradtak meg, a fényezés és a krómozott elemek viszont igen hervadtak voltak. A mérleget a kocsi kora billentette a vásárlás felé. 1975-ös gyártmány, ami azt jelenti, hogy az alvázszámot még a tűzfalba, és nem az esőtálcába ütötték, a csomagtérfedél végét pedig nem "Lada 1500", hanem "Zsiguli" felirat díszíti. Ez annak ellenére kuriózum, hogy mostanában egyre több cirill feliratos 2103-ast lehet látni veterános összejöveteleken. Az orosz betűs táblácska kezd hasonlítani az MG-k krómozott hűtőrácsára és az M21-es Volga szarvasára: sokaknak annyira tetszik, hogy fittyet hánynak járművük eredetiségére. A "bálnarácsos" Volgák közt már-már nagyítóval kell keresni azokat a példányokat, melyeket nem csúfit el az oda nem illő szarvas.
Szóval a "valódi Zsiguli" meggyőzött, megvettem. 2008 januárjában vittem haza Marci segítségével. A felújítást a kiszemelt lakatos hosszú-hosszú időn keresztül nem tudta elkezdeni, így hát új szakembert kellett találnunk. 2009 tavaszán szállítottam az üléseitől megfosztott járművet a csömöri Krampek Zoltánhoz, ahol kiderült, hogy sokkal nagyobb a baj, mint elsőnek látszott - a karosszériaelemekkel nem csupán kisebb munkák lesznek, ellenkezőleg: kevés olyan rész van, amelyhez nem kell nyúlni.
Az eredeti karosszériaelemeket Marcitól szereztem be, a motort Horváth László vette kezelésbe. Utóbbi csupán a tömítéscserét jelenti.
E szöveg írásakor, 2009 őszén a lakatosmunka már kész, a Zsiga a fényezőhöz szállítást várja. Az alábbi albumban néhány képet feltettem a felújításról.
Galéria