Óvári Balázs autója
Leírás
A második saját autóm. Friss házasként, 1994-ben Trabantot kerestem első saját autónak. Nagymamámnak több Trabantja is volt, az utolsót (IY-os rendszámút) nekem szánta, de sajnos 1981-ben totálkárosra törte (szerencsésen mind a négyen komolyabb sérülések nélkül túléltük), és soha többet nem vezetett. Mondogatta, hogy majd vesz nekem egy újat, de végül nem így alakult. Sok gyerekkori Trabis emlékem van, szerettem a Trabantot, sógoromnak is egy Trabant kombija volt, ezért is döntöttem így. Sajnos elsőre egy elég romos autót sikerült kifogni, ezért rögtön megbíztam édesapám, hogy Győrben, illetve a környéken keressen egy igazán jó állapotút. 1994 nyár végén sikerült egy egygazdás 25000 km-t futott újszerű állapotút találni, amit megvettünk. Ezt az autót használtuk 1997-ig napi használatban, bejárva vele Magyarországot. A 3 év használat alatt egy tükörjégen megcsúszás és útjelző tábla lekoccolás miatt az első lámpakeretet, lököst és a homloklemez kereszttartót javítani, fújni kellett, de az évjárat jellemzője miatt a hámló hátsó lámpa búra tartókat is lefújattam. Közben alvázvédőztettem, és kb 55000 km-nél, mielőtt letettem az autót 1997-ben a motorját fel kellett újítani. Anyaghiba vagy rossz benzin miatt már vásárláskor is szólt a főtengelye, emiatt kapott egy motorgenerált. Így az autó teljesen újszerű lett.
1997-től 2009-ig az autót egy vidéki garázsban tároltam, nem volt forgalomban. 2009-ben hoztam fel Pestre, amikor kapott egy fékrekonstrukciót. Innentől kezdve találkozókra jártam vele, egyébként garázsban áll.
Az utóbbi években egyáltalán nem használtam a közben érkező autók miatt. Utoljára 2015-ben voltam vele találkozón, és nagyon ráfért egy kis törődés. Tavaly ősszel műszakilag ismét rendbe lett téve a hosszabb állás miatt, és a teljes kipufogórendszer is cserére szorult. Az autó teljesen rozsdamentes, nem kellett szétbontani!
Most egy nagyobb tisztasági rendbetételen dolgozom, hamarosan ismét újszerű lesz az autó. Gondolkozom az OT minősítésen.