Leírás
Az autót egy közeli faluban, egy néni garázsában találtam, szép pénzt szerettek volna érte kapni, mivel első ránézésre jó állapotban volt az autó. Sajnos 10 évig, a tulajdonosa halála óta egy aknás garázsban állt, ahová időről időre betört a talajvíz. Ez tönkretette az alját, a küszöbök, az első sárvédők teljesen elrohadtak, tornyok, a doblemezek, a csomagtartó alja inkább csak vas-
oxid volt. A fék és az üzemanyag rendszer nem működött, de a motor maga pöccre indult, nem volt soha megbontva. Sajnos a kis hibákat a kasznin a bácsi szerette javítgatni, nem túl szakszerűen. Akihez hordta, az meg át is verte, mert a torony egy része gittből és papírból volt. Nagyon dédelgetett autó volt, a faluban legendás volt, hogy ha esett az eső azért nem lehetett vele menni, ha tűzött a nap azért. Az állapotán túl volt még egyéb probléma is, az autó az elhunyt bácsi nevén volt, ez okból, és adóhátralék miatt ki is tiltva a forgalomból, amiről persze az eladást szorgalmazó rokonok mit sem tudtak. Végül a papírok rendezésért cserébe megkaptam az autót (ami nem volt egyszerű), és Bóna Zoli az utolsó csavarig felújította, az autó 2011 márciusában FIVA minősítést kapott. Sokan próbáltak lebeszélni, egy ilyen már nem is kürtkarikás kormányú 2101 megmentéséről, de a makulátlan piros belső megmentette a bontóból az egyébként nem túl gyakori szereltségű autót, mivel már 21011-
es hengerfejjel, de még nem vákuumos gyújtással szerelték, ilyen autókat csak néhány hónapig gyártottak 1978 folyamán. A másik különlegessége az autónak, hogy az adattábla VARIANT feliratú mezőjében egy 2-
es van. Hozzáértők szerint ez valamiféle nyugati exportos variánst jelöl, de az nem derült ki, hogy valójában mit is jelent.
A felújításról képek tekeinthetők meg
ide kattintva.
Galéria