Leírás
Sokáig nem volt autónk, így rám várt a feladat, hogy kielégítsem a motorizációs igényét családom budapesti tagjainak. Viszont sajnos (vagy szerencsére :) ) nem a szüleim és nagyszüleim által kigondolt Opel Astra – Suzuki Swift vonalon indultam el, hanem Ladákat kezdtem nézegetni. Egy jó barátom, aki korábban taxizott, mondta, hogy mindenképpen 1500-ös motort nézzek és az 5 sebességes váltó is legyen alapfeltétel. Eleinte Samarákat is néztem, de egyet eladtak az orrom előtt. Akkor már régebb óta hirdették ezt a fehér kocka Ladát, így leutaztam és megnéztem. Egy idős bácsi árulta, és amint megláttam – nem tudom, honnan – de sejtettem, hogy nem lesz nagy gond a kocsival. Beinvitált a szép, egyszerűen berendezett, de nagyon tiszta és rendes nappaliba, és ott mesélt ezt-azt a kocsijáról. Amikor megmutatta az autót, akkor eldöntöttem, hogy megveszem. Apróbb kavicsfelverődések jelzik, hogy használták, és azt, hogy a falucska útjait csak 2008-ban aszfaltozták le. Műanyag dobbetétek, illetve a rendkívül bőven adagolt Dinitrol is szavatolta a karosszéria jó állapotát. A motorja erős, 5. fokozatban a 120-as utazó gond nélkül megy neki. Kár, hogy ilyen pocsék a légellenállása… A többi Ladához képest jó hosszú fokozatai vannak, emiatt kevesebbet is fogyaszt. A 2011-es OT-Expo előtt szereztem hozzá frissen szinterezett, fehér felniket, ami szerintem elég jól mutat rajta, ezért
rajtahagytam – bár gyárilag szürke színű felnijei voltak.
A belső tér is jó állapotban van, de egy (szerencsére sikertelen) lopási kísérlet során szemét módon szétbarmolták a kormányoszlopot, illetve a kesztyűtartó polca mögött felvágták a kárpitot, hogy a vezetékekhez hozzáférhessenek. A hiányosság nem látványos, mert szereztem jó állapotú bontott alkatrészeket, de hosszútávon majd javításra szorul. Érdekes módon a jobb első ajtót feszegették fel, ennek az alja egy picit eláll, de az sem látványos.
Általános vélemény, hogy ezeket az autókat már sokkal rosszabb minőségben szállították, mint a kereklámpásokat, és a rendszerváltás előtti kockákat.
Viszont ennek az autónak eszméletlenül igényes gazdája volt előttem, így ha voltak is ilyen összeszerelés-beli hibányosságai azokat szinte mind kijavíttatta, ezért hozzám már ezek nem jutottak el.
8 éve használom, kb. 3-4000 km megy bele évente.
A szelepeket 2015. nyarán ki kellett cserélni, mert az egyik kipufogószelep beégett. A motor felújítását végző szerelő csodálkozott, hogy a hengerfalakon a gyári hónolás még látható.
A kezdődő rozsdásodásokat, fényezési hibákat 2017. nyarán megcsináltattam rajta.
Hamarosan kikerül a "napi" használatból, ami azért idézőjeles, mert a mindennapokban nem használok autót. :-)
Galéria