Évjárat: 1975.
Futott km:
Karosszéria: Restauráció alatt
Leírás:
Zsiguli 2103 (1975)
2007 decemberében
találtam a világhálón, Rónai
Marcival
még az ünnepek előtt megtekintettem. A lemezeket és
a motort rendben találta
Marci, az ülések gyönyörű állapotban
maradtak meg, a fényezés és a krómozott
elemek viszont igen hervadtak voltak. A mérleget a kocsi kora
billentette a
vásárlás felé. 1975-ös
gyártmány, ami azt jelenti, hogy az
alvázszámot még a
tűzfalba, és nem az esőtálcába
ütötték, a csomagtérfedél
végét pedig nem
"Lada 1500", hanem "Zsiguli" felirat díszíti. Ez annak
ellenére kuriózum, hogy mostanában egyre több
cirill feliratos 2103-ast lehet
látni veterános összejöveteleken. Az orosz
betűs táblácska kezd hasonlítani az
MG-k krómozott hűtőrácsára és az M21-es
Volga szarvasára: sokaknak annyira
tetszik, hogy fittyet hánynak járművük
eredetiségére. A "bálnarácsos"
Volgák közt már-már nagyítóval
kell keresni azokat a példányokat, melyeket nem
csúfit el az oda nem illő szarvas.
Szóval a "valódi
Zsiguli" meggyőzött,
megvettem. 2008 januárjában vittem haza Marci
segítségével. A felújítást a
kiszemelt lakatos hosszú-hosszú időn keresztül nem
tudta elkezdeni, így hát új
szakembert kellett találnunk. 2009 tavaszán
szállítottam az üléseitől
megfosztott járművet a csömöri Krampek
Zoltánhoz, ahol kiderült, hogy sokkal
nagyobb a baj, mint elsőnek látszott - a
karosszériaelemekkel nem csupán kisebb
munkák lesznek, ellenkezőleg: kevés olyan rész
van, amelyhez nem kell nyúlni.
Az eredeti karosszériaelemeket
Marcitól szereztem be, a
motort Horváth László vette kezelésbe.
Utóbbi csupán a tömítéscserét
jelenti.
E szöveg írásakor,
2009 őszén a lakatosmunka már kész,
a Zsiga a fényezőhöz szállítást
várja. Az alábbi albumban néhány
képet feltettem a felújításról.