1980-ban vásárolta a Magyar
Honvédség hátországvédelmi parancsnoksága, majd HA-34-00 forgalmi rendszámmal
látták el. 8 évig volt a honvédség szolgálatában, ha jól tudom
Pesten.
1988-ban elérte a 150.000 futott
kilómétert, ekkor került leselejtezésre.
Apám pályázaton nyerte meg mint
egykori százados elvtárs és egyben a Meggyes-erdei
laktanya járműbontójának a parancsnoka. Szokták mondani: volt
hátszele.
Nagy volt az öröm, mert
szüleimnek, majd később nekem is ez volt az első autónk.
Sosem felejtem el a napot, mikor is
1988 nyarán átvettük Pesten, a merkúr
használtautó telepén 20.600Ft-os,
mondhatni jelképes összegért, hiánytalan
állapotban, kevés korrózióval, eredeti
akksival, kopott 155-ös gumikkal és fél tank
benzinnel. A sok állás miatt
bikázni kellett, de miután elindult, egyhuzamba
jöttünk vele haza Ajkára, gond
nélkül. Hosszas huzavona után került,
polgári használatba, ugyanis a motorszám
helyén csak egy háromjegyű szám,
méghozzá a 304 szerepel, a blokk oldalán
és az elején egyaránt. Hosszas
utánjárás és igazolások
lekérése után kaphatott
AF-es motorszámot. Első nyilvántartásba
vétel dátuma így 1988.07.28 lett.
Azóta az autó apám tulajdonában van.
1998-ig napi használatban volt,
sajnos télen is, de végig fűtött garázsban
tárolva és nagyon megkímélve.
195.000 km-nél egy teljes körű,
szakszerű motorgenerál lett végrehajtva rajta. Most 244.000km van benne, de
motorja, mint az új.
1998-ban másik autó vásárlása után
végleg hozzám került. Azóta eredeti állapotba hoztam, minden alktrészt
típusazonosra cseréltem, a lámpakeretek és a csatorna kivételével minden
krómalkatrészt lecseréltem rajta.
Csak szép időben, hobbiautóként
használom. Garászban áll letakarva.
Az idők során a karosszéria is
átesett kisebb- nagyobb javításokon, korrózió miatt. Ebből adódóan
fényezve is volt már.
Ráférne egy szakszerű
restaurálás, de így sem kell szégyenkeznem miatta. Jólesik mikor az
utcán utánna fordulnak az emberek.
Az évek során bejártuk vele egész
magyarországot, a környező országokat és még az olasz tengerpartra is
eljutottunk vele. Nagyon sok élmény fűz hozzá.
Tudom, nem ez a legszebb Lada, és egy veteránnak a közelébe sem érhet,
mégis számomra a legértékesebb.