Leírás
Az autó második tulajdonosa a családunk, édesapám félévesen, 1990. július 11. vásárolta EG-84-98-as rendszámmal, 1.000 km körüli futással. Az első tulajdonosnak, egy ismerősünknek egy osztrák rokon vásárolta egy ausztriai Lada márkakereskedőnél (az autó német nyelvű prospektusát természetesen megőriztem). Az „exportfelszereltség” sajátosságai az 1500-ös motor, az 5 sebességes váltó, a szövet üléskárpitok, és a nagyobb méretű külső tükrök. A Lada kombikat 1991 végéig hazánkba műbőr kárpittal, 4 sebességes váltóval, 1300-as, vezérműszíjas motorral szállították, ’89-es évjárata miatt jelen autó ezért számít kissé különlegesebbnek. Ezen az autón tanultam meg vezetni, ezzel mentem mindenhová középiskolai, és egyetemi éveim alatt, nagyon-nagyon sok emlék és élmény fűz hozzá, szinte nincs az országnak olyan pontja, ahol ne jártam volna vele, illetve 2007-ben és 2008-ban egy-egy adriai edzőtáborba, és nyaralásra is elvitt és vissza is hozott minden hiba nélkül, pedig az első túra csaknem 2.500 km-esre sikerült. 2009-ben karosszéria felújítást és új fényezést kapott, a szétszedést és összerakást magam végeztem. A munkát távolról sem nevezném restaurációnak, de amiket csináltunk igyekeztünk a legjobb minőségben elvégezni. Ekkor kapott korhű, 15 colos „pókhálómintás” alufelniket, és 1-2 módosítást, de a megjelenése bármikor visszaalakítható gyári kinézetűre, ezt mindvégigzem előtt tartottam. A motor, és a hajtáslánc felújítatlan, jelenleg 195.000 km-nél áll a számláló, tehát nem elképzelhetetlen egy Lada motor esetén 200.000 km-es futás bontatlan belbeccsel, de erre jó példa lehet még Vajtu Zsolt barátom 210.000 km-es „BYL”-je is (Lada 1200s).
/2015. december/
Galéria